iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iOS 4.01 met jailbreak naar iOs 4.3.3 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/94983-ios-4-01-jailbreak-naar-ios-4-3-3-a.html)

Caius 08-07-11 18:11

iOS 4.01 met jailbreak naar iOs 4.3.3
 
Zie even de bomen niet meer door het bos :o

Heb een Belgische iPhone die verleden jaar via JailbreakMe.com destijds gejailbreakt werd.

Nu zit ik nog steeds op firmware 4.01 maar wil upgraden. Modemfirmware is 05.13.04.

Vraag kan ik nu gewoon via iTunes upgraden? Of gaat mijn toestel gelockt worden. Of kan ik nu gewoon via de nieuwe JailbreakMe.com terug jailbreaken.

Bedankt iedereen voor de aangeboden hulp :)

RoyalMess 08-07-11 21:56

Een Belgische iPhone heeft toch geen simlock?
Of zit ik er nu naast?
Maar als ie geen simlock heeft kan je gewoon upgraden naar 4.3.3 via iTunes en dan naar Jailbreakme gaan.

En een waarschuwing als je BiteSMS gebruikt dan gaat dit niet werken in combinatie met Jailbreakme.

Caius 09-07-11 12:21

Bedankt voor je antwoord.
Ik dacht eens gejailbreakt dat men niet meer kon upgraden.

Dus als ik een update doe ben ik enkel mijn huidige jailbreak kwijt?

wouter1981 09-07-11 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caius (Bericht 689719)
Bedankt voor je antwoord.
Ik dacht eens gejailbreakt dat men niet meer kon upgraden.

Dus als ik een update doe ben ik enkel mijn huidige jailbreak kwijt?

Correct, indien je iPhone geen simlock heeft.

Milanello 12-07-11 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 689720)
Correct, indien je iPhone geen simlock heeft.

Ik zit momenteel op 4.0.2. en wil ook graag updaten naar 4.3.3. Ik heb mijn telefoon toen ik hem gekocht heb moeten unlocken. Als ik hem nu update, kan ik hem dan weer unlocken en jailbreaken via JailbreakMe.com? En behoud ik dan mijn programma's/foto's/contacten etc.?

Bvd!

wouter1981 12-07-11 09:25

Als je afhankelijk bent van een unlock dan moet je absoluut niet updaten in iTunes. Dan zul je eerst een custom firmware moeten maken om te voorkomen dat je baseband geüpdatet wordt.

benveenstra 12-07-11 10:04

Ik heb een iPhone 3gs uit Londen met de zelfde firmware en had dus ook 4.0.1 via jailbreakeme.com (simlock van o2 netwerk Engeland) maar toen ik nu dus upgrade naar 4.3.3 en naar jailbreakeme.com ging wekte het niet... dat is minder prettig ! er zijn dus nog steeds risico's :(

wouter1981 12-07-11 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benveenstra (Bericht 690316)
Ik heb een iPhone 3gs uit Londen met de zelfde firmware en had dus ook 4.0.1 via jailbreakeme.com (simlock van o2 netwerk Engeland) maar toen ik nu dus upgrade naar 4.3.3 en naar jailbreakeme.com ging wekte het niet... dat is minder prettig ! er zijn dus nog steeds risico's :(

De unlock heeft niets te maken met jailbreakme.com. Jailbreaken van je iPhone kan nog gewoon. Maar het unlocken is lastiger.

Milanello 12-07-11 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 690308)
Als je afhankelijk bent van een unlock dan moet je absoluut niet updaten in iTunes. Dan zul je eerst een custom firmware moeten maken om te voorkomen dat je baseband geüpdatet wordt.

Ok thanks, dat wist ik eerst nog niet. Ik neem aan dat er vast wel ergens een handleiding is hoe ik deze custom firmware moet maken :)

wouter1981 12-07-11 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Milanello (Bericht 690340)
Ik neem aan dat er vast wel ergens een handleiding is hoe ik deze custom firmware moet maken :)

Vast en zeker. Zoek even op dit forum.

benveenstra 12-07-11 19:54

Mijn iPhone deed al een tijdje raar dus ik heb op "Herstellen" gedrukt... niet bij nagedacht dat hij dan echt helemaal terug zou gaan naar dat scherm voor nood oproepen en dat je voor het eerst je sim er in moet doen. dat is niet zo erg maar hij wil een geschikte sim. en ik heb geen O2 netwerk kaart uit Engeland :( dus ik kan echt helemaal niks meer... of wel ?

Garrett 13-07-11 23:57

Zoek op internet naar een pre-jailbroken en pre-activated firmware, heb ik ook gedaan en werkte fantastisch :)

Ik ga niet precies vertellen wat je verder dan moet doen, dat lijkt me hier niet de bedoeling ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.