iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: versnellen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/95100-versnellen.html)

jeutie 10-07-11 20:54

versnellen?
 
Hoii allemaal,

Ik heb recent m'n iPhone 4 gejailbreaked en er een hoop apps / tweaks via Cydia op geplaatst. (Activator, Adblocker, CommCenter Patch, CyDelete, Cyntact, EnhancedTabs, EZDecline, FolderCloser, Gridlock, GridTab, HapticPro, Infiniboard, Infinifolders, Insomnia, No Bookmarks, No Page Dots, NoVoiceMail, SBSettings, SnapTap, StartDial en StayOpened.)

Nu besef ik wel dat dit mijn device wat trager maakt; daarom ben ik opzoek naar manieren om m'n iPhone te versnellen. Zo heb ik al verschillende Launch Daemons verwijderd (dmv deze tutorial.) Ik vraag me nu af of er nog andere manieren zijn om je iPhone te versnellen? Zo las ik dat ongebruikte talen verwijderen ook een positieve impact heeft op je beschikbaar RAM. Kan er dit iemand bevestigen? Of heeft iemand nog andere tips? (Behalve wat packages van Cydia verwijderen.)

Alvast bedankt, en met vriendelijke groet.
Jeutie

RoyalMess 11-07-11 08:57

Ik heb ook aardig wat dingen van Cydia geinstalleerd maar ik merk geen verschil met snelheid.
Wat je wel zou kunnen doen wat ook hielp op mijn vader zijn iPhone 3G is Spotlight uitschakelen.
Dus Instellingen>Algemeen>Zoeken met Spotlight en dan alles uit zetten.

jeutie 11-07-11 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoyalMess (Bericht 690093)
Ik heb ook aardig wat dingen van Cydia geinstalleerd maar ik merk geen verschil met snelheid.
Wat je wel zou kunnen doen wat ook hielp op mijn vader zijn iPhone 3G is Spotlight uitschakelen.
Dus Instellingen>Algemeen>Zoeken met Spotlight en dan alles uit zetten.

Bedankt voor de suggestie, inderdaad, als ik Spotlight volledig uitschakel is alles weer net wat sneller. (Ik denk niet dat velen deze versnelling zouden merken, maar ik ben echt een freak op dit vlak. :P) Heb ondertussen ook onnodige talen verwijderd via dit scriptje; naast een grote versnelling is er ook veel meer plaats voor apps. (Maakte ongv. 1GB ruimte vrij door enkel Engels en Nederlands te behouden.)

Flipke1405 11-07-11 18:40

je berichten in-en-outbox leeg maken helpt ook om hem sneller te maken

jeutie 11-07-11 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flipke1405 (Bericht 690225)
je berichten in-en-outbox leeg maken helpt ook om hem sneller te maken

Inderdaad, maar die zijn meestal leeg van mij. :)

Yilmaz81 11-07-11 23:53

remove background werkt super..

jeutie 12-07-11 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yilmaz81 (Bericht 690295)
remove background werkt super..

Heb RemoveBG inderdaad geïnstalleerd samen met een SBSettings toggle.

Yilmaz81 13-07-11 15:28

Thema idisplay sbsettings dan is die af..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:34.