iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Restore van 4.3.3 naar 4.3.3 (iPhone4) HELP!!! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/95658-restore-4-3-3-naar-4-3-3-iphone4-help.html)

Sharky 19-07-11 03:15

Restore van 4.3.3 naar 4.3.3 (iPhone4) HELP!!!
 
Beste mensen,

Ik heb echt even jullie hulp nodig, want ik kom er niet meer uit.....

Ik heb een iPhone4 en die is sinds iOs 4.2.1. al gejailbreaked. SHSH zijn allemaal bij Cydia opgeslagen en ook nog eens via Tiny Umbrella.
Ik zat keurig op 4.3.3. en een jb met jailbreakme.com.

Vandaag een paar foute dingen geinstalleerd via Cydia en mijn iPhone werkte hopeloos... Er is iets foutgegaan met de installatie van 3G unrestrictor, want daarna werd alles bagger.... Dus ik besloot om een restore uit te voeren.......

Het lukt me gewoon niet!!! Wat ik ook probeer!!!
Met of zonder host files.... met of zonder Tiny Umbrella, het lukt niet...

Meestal eindigt het met een errorcode 1013 en wanneer ik dan via Tiny Umbrella "Exit Recovery Mode" aanklik, dan start de telefoon opnieuw met de USB stekker en het iTunes loge. iTunes zegt dan vervolgens "Ik heb een iPhone gevonden in de Recovery mode...." en het hele verhaal kan weer overnieuw.....

Wie kan mij stap voor stap hier doorheen helpen?? Ik ben zo'n beetje ten einde raad en wil absoluut niet overstappen naar 4.3.4....
Ik werk op een Mac, met de laatste updates van OSX Snow Leopard...

Alvast hartelijk bedankt!

Sharky

macron 19-07-11 10:22

ik zou de originele 4.3.3 downloaden voor de iphone 4.
iClarified - iPhone - Where To Download iPhone Firmware Files From

Dan als je verbonden bent met itunes de altknop indrukken en op herstel
drukken. Hij vraagt je dan welke software ..... geef aan dat je de gedownloade software wilt installeren en volila .....
Wanneer het zo niet lukt, kun je hem in DFU brengen en hetzelfde doen.

Veel succes

wouter1981 19-07-11 10:47

iOS 4.3.3 kun je niet meer op die manier installeren, Apple signeert 4.3.3 namelijk niet meer.

Sharky 19-07-11 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 692224)
iOS 4.3.3 kun je niet meer op die manier installeren, Apple signeert 4.3.3 namelijk niet meer.

I know... Daarom gebruik ik Tiny Umbrella, want ik heb mijn SHSH opgeslagen via Cydia.... Dit moet dan toch gewoon werken???

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 juli 2011 om 10:28 ----------

De stoom komt mij inmiddels uit beide oren...!!! Wat een k*t club is dat Apple! Het is mijn telefoon, maar ik mag niet zelf bepalen welke software ik draai....

Ik ben inmiddels hersteld naar 4.3.4 omdat ik bereikbaar moet zijn en niet oneindig achter mijn computer kan blijven zitten.....

Ik wil echter heel graag mijn JB terug, dus als iemand nog een paar goede tips heeft dan houd ik mij daar absoluut voor aanbevolen....
Ik heb mijn SHSH blobs via Cydia opgeslagen, maar ik kom gewoon niet langs de 1013 error.... Ook niet via Tiny Umbrella....

Thanks...

Sharky

rubbererobbie 19-07-11 11:33

heb je al gezocht hierro op de foutcode ?
iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS - Zoekresultaten

diverse oplossingen ....

kijk eens anders bij de apple site , daar staan oplossingen beschreven van de bewuste foutcode........
Tinyumbrella heb je niet nodig om van orgineele FW 4.3.4 naar 4.3.3 te gaan , kijk in je "host"file , de rest mag jezelf zoeken:D:)

Sharky 19-07-11 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 692236)
heb je al gezocht hierro op de foutcode ?
iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS - Zoekresultaten

diverse oplossingen ....

kijk eens anders bij de apple site , daar staan oplossingen beschreven van de bewuste foutcode........
Tinyumbrella heb je niet nodig om van orgineele FW 4.3.4 naar 4.3.3 te gaan , kijk in je "host"file , de rest mag jezelf zoeken:D:)

Dank je Robbie, maar ik heb het allemaal gelezen. De oplossingen werken wel om de nieuwste firmware op mijn toestel te zetten, maar niet de oplossing hoe ik 4.3.3 weer moet installeren... Als ik Tiny Umbrella laat draaien, dan kom ik niet langs error 1013 en zonder Tiny Umbrella en na verwijdering Host files wil iTunes 4.3.3 niet installeren want hij wordt niet meer ondertekend....

rubbererobbie 19-07-11 11:44

zucht, lees je wel ??

gewoon orgineel 4.3.3 downloaden , host file aanpassen , phone in de mode zetten , via itunes phone herstellen , (shift) erbij drukken , 4.3.3 selecteren en gaan ...:P

of eerst 4.3.4 installeren via itunes, daarna via itunes 4.3.3 installeren , en dan je JB e.d weer doen ...........

beide methode's werkte bij mij toen ik weer van 4.3.4 naar 4.3.3 of 4.2.1 wilde gaan .............(tinyumbrella niet nodig gehad ;):cool:)

Sharky 19-07-11 11:52

Ik lees me suf... Ik doe al mee vanaf de eerste iPhone, maar dit is me nog nooit overkomen...

Ik heb het op alle manieren geprobeerd:
- 4.3.3. downloaden;
- Hostfile aanpassen (alles met Apple) weg,
- iPhone herstellen in DFU (echte DFU), iTunes weigert dit te doen

Wanneer ik TinyUmbrella laat draaien, dan wil iTunes wel herstellen naar 4.3.3. maar eindigt met error 1013 waar ik niet omheen kan....

Ik denk echt dat ik het op alle manieren nu geprobeerd heb ook volgens jouw manier...
Maar even voor de duidelijkheid, wat bedoel je exact met het aanpassen van de hostfile?

rubbererobbie 19-07-11 12:02

zie je wel dat je niet goed leest .....

Error 1013
Deze error komt voor als je probeert te herstellen naar een huidige of oude firmware die wordt gecontroleerd bij Apple.
Meestal wordt dit veroorzaakt door TinyUmbrella die een host heeft toegevoegd in je hosts-file.
Gebruik je Mac OS X, gebruik dan deze guide.
Gebruik je een versie van Windows, ga dan naar C:\Windows\System32\drivers\etc\ en open het bestand "hosts" met Notepad. Ga op zoek naar de entry: 74.208.10.249 gs.apple.com en plaats hiervoor een # met een spatie ertussen. Sla daarna het bestand op en probeer opnieuw.

voor de rest lees alles goed en weet zeker dat je het begrijpt ,.. ga anders ff wat anders doen voor een 1/2 uurtje kom terug en doe alles stap voor stap, wedde dat het lukt ...:eek::d

Sharky 19-07-11 12:08

# 74.208.10.249 gs.apple.com
Dit staat letterlijk in mijn hostfile.....
Moet nu weg, probeer het vanavond weer op een andere computer....
Geloof me, ik heb alles gelezen en elke manier inmiddels geprobeerd....

PaulDurden 19-07-11 13:05

Laatste TinyUmbrella downloaden, controleren of de SHSHs aanwezig zijn, Start TSS Server optie gebruiken, official iOS 4.3.3 downloaden, shift-herstellen via iTunes.

JornZ 19-07-11 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky (Bericht 692242)
# 74.208.10.249 gs.apple.com
Dit staat letterlijk in mijn hostfile.....
Moet nu weg, probeer het vanavond weer op een andere computer....
Geloof me, ik heb alles gelezen en elke manier inmiddels geprobeerd....

Uhm, volgens mij moet dat hekje er juist niet staan als je terug wilt naar een oudere firmware die Apple niet meer signed (het hekje zorgt ervoor dat de regel wordt genegeerd). Want juist zonder hekje zorgt de hosts file ervoor dat de server van Cydia (74.xxx) aangeroepen wordt als je computer gs.apple.com probeert te bereiken en dus de cydia server met je SHSH blobs de firmware signed...

Dus in je hosts file moet staan:

74.208.10.249 gs.apple.com

ZONDER hekje en de stap is dus niet zomaar "alles met Apple weg"

Sharky 19-07-11 14:16

Thanks,
Ik heb het met en zonder aangepast host geprobeerd. Ik ken het principe van het doorsturen naar Cydia.
Zonder door te sturen naar Cydia wil 4.3.3 niet installeren omdat deze niet meer ondertekend wordt door Apple...
Wanneer ik de hostfile correct instel, dus zonder #, dan installeert hij wel, maar eindig ik met error 1013 en blijft het toestel in een loop waar ik hem niet meer uit kan krijgen.... USB stekker en iTunes logo blijven dan terugkeren....

JornZ 19-07-11 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky (Bericht 692274)
Thanks,
Ik heb het met en zonder aangepast host geprobeerd. Ik ken het principe van het doorsturen naar Cydia.
Zonder door te sturen naar Cydia wil 4.3.3 niet installeren omdat deze niet meer ondertekend wordt door Apple...
Wanneer ik de hostfile correct instel, dus zonder #, dan installeert hij wel, maar eindig ik met error 1013 en blijft het toestel in een loop waar ik hem niet meer uit kan krijgen.... USB stekker en iTunes logo blijven dan terugkeren....

Wat je kan proberen is met tinyumbrella kick out of recovery als je in die loop zit

Sharky 19-07-11 19:12

Ok, het is gewoon niet mogelijk.... Degene die het voor elkaar kan krijgen mag EUR 50,- bij me komen ophalen voor de moeite....
We weten dus dat ik wel kan lezen, maar dat Apple 4.3.3 niet meer signeert. Gelukkig heb ik mijn SHSH blobs opgeslagen dus laat ik Tiny Umbrella op de achtergrond lopen om iTunes te foppen. So far so good....
In iTunes kies ik (alt+click) onder Mac OSX de download van de 4.3.3 restore software iPhone3,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw. iTunes gaat vervolgens deze keurig restoren..... Maar eindigt dan altijd in error 1013..........

Het lukt me met geen mogelijkheid om hier voorbij te komen.... Telkens eindig ik weer op het scherm met de USB stekker en het iTunes logo....

Ik heb Fix Recovery mode van Tiny Umbrella geprobeerd en het losse programma FixRecoveryMode.... Die zijn beide heel erg lang bezig en er flits van alles over mijn beeldscherm, maar ik eindig elke keer weer met de k*t iTunes logo.......

Wie weet het nog???

Arcly 19-07-11 20:08

Downgrade 4.3.4 to 4.3.3, 4.3.2, 4.3.1 - iPhone 4, 3GS, iPad 1, 2, iPod Touch 4G, 3G [Tutorial] - Jailbreak 5.1 / 4.3.1 / 4.3.2 / 4.3.3 / 4.3.4 iOS 5 Untethered - iPad 2 Jailbreak

Sharky 19-07-11 20:33

Zo heb ik het exact gedaan.... ik eindig dan met die ellendige 1013 error en krijg hem hier met geen mogelijkheid meer uit... Getest op een Mac en inmiddels ook met WinXP, maar hij blijft hierin hangen...
Heb hem daarna ook in DFU mode gebracht en dan FixRecovery geprobeerd. Dit duurt heel erg lang en op mijn scherm wordt dan iets gemompeld over GreenPoison en het ontbreken van enkele files... Dan vliegen er allemaal stukken tekst over mijn scherm en aan het einde van de rit...... je raadt het al..... het Connect to iTunes scherm.......

50 EURO ligt hier nog steeds te wachten....

Arcly 19-07-11 20:38

‪How to bypass error 1013 when downgrading from iOS 4.3 to 4.2.1‬‏ - YouTube

niet geschoten is altijd mis..

Probeer dit eens (weer ongeveer hetzelfde) exact zoals verteld...

rubbererobbie 19-07-11 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharky (Bericht 692377)
50 EURO ligt hier nog steeds te wachten....

ligt er aan waar je woont:d


Staat fw 4.3.4 erop?, denk dat de jb het tegenhoudt ,vandaar eerst een schone fw installeren(4.3.4) dan gaan downgraden naar 4.3.3 via de normale weg , itunes of met tinyumbrella.

Arcly 19-07-11 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 692383)
ligt er aan waar je woont:d

PayPal is een oplossing voor alles :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:26.