iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 4 32g usa 'wis alle inhoud en instellingen' (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/95824-4-32g-usa-wis-alle-inhoud-instellingen.html)

wsven 21-07-11 13:23

4 32g usa 'wis alle inhoud en instellingen'
 
Ik heb gisteren bij mijn iphone 4 32g (usa) 'wis alle inhoude en instellingen' gedaan. Dan starte hij terug op maar bleef vast zitten op het scherm met het apple logotje. er stond 4.2.1 op en baseband 03.10.01. Kan hem alleen uitzetten door de combinatie te gebruiken van dfu mode. als ik hem in recovery mode zet en aansluit op de pc herkent hij hem en vraagt om te herstellen dan doe ik dat met de software 4.2.1 . maar dan opeens geeft hij altijd een foutcode 3194. heb nieuwst software, heb pc al verschillde keren aan en uit gezet, kortom alles wat nodig was.
ook Heb ik al met redsnow geprobeerd te jailbraken, nu als mijn iphone uit staat en ik verbind hem met de pc schiet hij aan en blijft hij terug hangen op apple logotje. toch probeer ik hem te jailbraken dit lukt maar dan als hij opnieuw terug opstart blijft hij terug op het zelfde scherm vast zitten.
Ik heb ook shsh niet opgeslagen bij cydia of tinyumbrella.

iemand enig idee hoe ik hem terug aan de praat krijg, want ik ben ten einde raad....

mvg

JornZ 21-07-11 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wsven (Bericht 693002)
Ik heb gisteren bij mijn iphone 4 32g (usa) 'wis alle inhoude en instellingen' gedaan. Dan starte hij terug op maar bleef vast zitten op het scherm met het apple logotje. er stond 4.2.1 op en baseband 03.10.01. Kan hem alleen uitzetten door de combinatie te gebruiken van dfu mode. als ik hem in recovery mode zet en aansluit op de pc herkent hij hem en vraagt om te herstellen dan doe ik dat met de software 4.2.1 . maar dan opeens geeft hij altijd een foutcode 3194. heb nieuwst software, heb pc al verschillde keren aan en uit gezet, kortom alles wat nodig was.
ook Heb ik al met redsnow geprobeerd te jailbraken, nu als mijn iphone uit staat en ik verbind hem met de pc schiet hij aan en blijft hij terug hangen op apple logotje. toch probeer ik hem te jailbraken dit lukt maar dan als hij opnieuw terug opstart blijft hij terug op het zelfde scherm vast zitten.
Ik heb ook shsh niet opgeslagen bij cydia of tinyumbrella.

iemand enig idee hoe ik hem terug aan de praat krijg, want ik ben ten einde raad....

mvg

DFU mode (zoek even op youtube hoe je een iphone in dfu mode zet) en dan herstellen

wsven 21-07-11 14:27

heb ik gedaan. werkt niet!

mvg

wsven 23-07-11 12:55

Het is toch gelukt om de iphone in dfu mode te krijgen in itunes. De enigste oplossing die ik nog had was update via officiële updata van itunes zelf. nu werkte de iphone terug maar staat er 4.3.4 op. dus is het wachten zeker....

mvg

iNemesis 23-07-11 19:19

ja ja, nu even wachten :D!denk niet lang ...

wsven 24-07-11 01:06

toch gelukt van 4.3.4 naar 4.2.
 
Na vannalles gezocht, gelezen, uitgeprobeerd te hebben is op één of andere manier het toch gelukt om mijn iphone toch naar 4.2.1 terug te krijgen. Ik had nog nooit tinyumbrella geïnstalleerd en had nog nooit shsh opgeslaan op mijn pc. Nu deze middag had ik tinyumbrella geïnstalleerd en mijn iphone aangesloten (er stond 4.3.4 op en niet gejailbraked) en klikte op shsh opslaan en vond het prog.verschillende shsh bestanden terug ookal had ik dat nog nooit gedaan. en door in de log te lezen stond dus dat hij toch shsh had gevonden van 4.2.1. en dan heb ik het volgende gedaan:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RushNudie (Bericht 693368)
Na een aantal uren aan te klooien en te zoeken heeft het onderstaande mij eindelijk uit dit helse drama verlost!

Ik kwam van een iPhone 4 met firmware 4.0 en wilde naar 4.3.3. Direct naar 4.3.3 icm met TinyUmbrella (v5.00.06) lukte helaas niet.
Toen heb ik in TinyUmbrella de optie "Set hosts to Cydia on exit" UITgevinkt, dit zorgt ervoor dat je een update via iTunes kan doen, naar 4.3.4 in dit geval.
Vanaf 4.3.4 van alles geprobeerd en meerdere errors (1394, 1012, 20, etc.) tegen gekomen. Vervolgens doorgelopen wat hieronder vermeld staat en nu eindelijk weer een werkende iPhone met firmware 4.3.3!

Dit heb ik gedaan:
1: DFU mode
2: TinyUmbrella Server aangezet
3: 4.3.3 Firmware aangewezen (originele 8J2)
4: Host file aangepast
[Staat bij mij nu zo:
#74.208.10.249 gs.apple.com
127.0.0.1 gs.apple.com
#74.208.105.171 gs.apple.com]

5: Herstel gedaan.. (Als hij de error 1013,1015 aangeeft.. Dat schijnt ok te zijn)

Feitelijk staat 4.3.3 er nu op achter de schermen, maar blijf je waarschijnlijk in de recoverymode zitten (usb+iTunesLogo)... toch?

Dan heb je dit nodig:
Exit iOS 4.3.3 Recovery Mode Loop Using TinyUmbrella (Fix Recovery) | Jaxov

Loop die stappen even door en je bent eruit!!!!

maar dan met versie 4.2.1, voor degene dat het nog niet geprobeerd te hebben is er misschien nog een hele kleine kans.

Mvg

jonasgoeminne 12-12-11 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wsven (Bericht 693002)
Ik heb gisteren bij mijn iphone 4 32g (usa) 'wis alle inhoude en instellingen' gedaan. Dan starte hij terug op maar bleef vast zitten op het scherm met het apple logotje. er stond 4.2.1 op en baseband 03.10.01. Kan hem alleen uitzetten door de combinatie te gebruiken van dfu mode. als ik hem in recovery mode zet en aansluit op de pc herkent hij hem en vraagt om te herstellen dan doe ik dat met de software 4.2.1 . maar dan opeens geeft hij altijd een foutcode 3194. heb nieuwst software, heb pc al verschillde keren aan en uit gezet, kortom alles wat nodig was.
ook Heb ik al met redsnow geprobeerd te jailbraken, nu als mijn iphone uit staat en ik verbind hem met de pc schiet hij aan en blijft hij terug hangen op apple logotje. toch probeer ik hem te jailbraken dit lukt maar dan als hij opnieuw terug opstart blijft hij terug op het zelfde scherm vast zitten.
Ik heb ook shsh niet opgeslagen bij cydia of tinyumbrella.

iemand enig idee hoe ik hem terug aan de praat krijg, want ik ben ten einde raad....

mvg

hallo, ik heb net het zelfde probleem alleen vind de pc mijn iphone niet meer en blijft hij het logotje laden stopt dan herstart en terug het logotje dat laad. kan iemand helpen? grtz

jonasgoeminne 13-12-11 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wsven (Bericht 693529)
Het is toch gelukt om de iphone in dfu mode te krijgen in itunes. De enigste oplossing die ik nog had was update via officiële updata van itunes zelf. nu werkte de iphone terug maar staat er 4.3.4 op. dus is het wachten zeker....

mvg

hallo,

heb net het zelfde probleem bij alles. alleen lukt DFU bij mij ook niet al 100x geprobeerd. hoe los ik dit op?

grtz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:00.