iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Hoe kan ik un-jailbreaken en upgraden naar 4.3.5? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/96383-un-jailbreaken-upgraden-naar-4-3-5-a.html)

catt4u 29-07-11 17:26

Hoe kan ik un-jailbreaken en upgraden naar 4.3.5?
 
Ik hoop dat ik hier in het goede topic zit want ik wil un-jailbreaken en kan er niks in het forum over vinden als ik op "jailbreak (ongedaan maken)" zoek.
Op YouTube staat wel info maar dat gaat allemaal over oudere jailbreaks en over de 3Gs :confused:

Ik heb via 'Jailbreakme.com' m'n iPhone 4 met 4.3.3 gejailbreaked.
De shsh code heb ik met Tiny Umbrella (5.00.03) gesaved op m'n pc.
Nu wil ik upgraden naar 4.3.5 zodat gelijk de jailbreak wordt verwijderd.

Ik heb de laatste versie van iTunes 10.4 op m'n pc staan.

Als ik de telefoon via iTunes heb aangesloten en iTunes de software heeft gedownload en probeert te installeren krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden: 3194

Op de info pagina van Apple staat te lezen dat dit betekent:
Dit apparaat komt niet in aanmerking voor de gevraagde build

Kan iemand me in volgorde de stappen uitleggen hoe ik de telefoon kan upgraden naar 4.3.5 zodat de jailbreak ongedaan gemaakt wordt.
(Hoe ik de shsh code moet gebruiken om de telefoon te laten herkennen)

De reden is dat ik geen verbinding meer kan maken met m'n pc via LogMeIn sinds de jailbreak :mad:

iNemesis 29-07-11 19:19

huh? je kan toch gewoon officieel upgraden? je hoeft daar geen SHSH voor te hebben...
wat voor iphone heb je? is hij origineel simlockvrij?

kokkie44 29-07-11 19:32

@catt4u
Ik wil niet onaardig doen, maar wat jij hier allemaal schrijft getuigd niet van enige kennis van de Iphone en het jailbreaken in het bijzonder.

Om te kunnen upgraden heb je helemaal geen code nodig, ik heb nog nooit van shsh codes gehoord, je zult wel shsh nlobs bedoelen, maar das heel wat anders, die heb je nodig als je ooit wil downgraden.

Ga in Windows naar je hosts file, C:\Windows\System32\drivers\etc en verwijder daar alles waar apple in voorkomt, dan aan Itunes hangen en herstellen, dan zal itunes direct de nieuwe fw er op zetten, klaar, weg alle apps die je eventueel uit Cydia hebt gehaald en weg jailbreak.

catt4u 29-07-11 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 695327)
huh? je kan toch gewoon officieel upgraden? je hoeft daar geen SHSH voor te hebben...
wat voor iphone heb je? is hij origineel simlockvrij?

Voor mij is het jailbreaken helemaal nieuw en ik had ook begrepen dat als ik de fw van de telefoon zou upgraden dat dan de jailbreak weg zou zijn.
Maar als ik de telefoon nu aan iTunes hang om 4.3.5 er op te zetten komt iTunes (na het downloaden van 4.3.5) met de melding van die 3194 fout en wordt die nieuwe firmware er niet op geïnstalleerd :mad:

Het is overigens een simlockvrije iPhone4 16GB

Met de vorige upgrade geen probleem gehad en alles draait verder goed ook installeren van apps enz.
Ik kan alleen geen verbinding meer maken met de pc via LogMeIn vanaf de telefoon sinds de jailbreak.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 juli 2011 om 21:32 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 (Bericht 695330)
@catt4u
Ik wil niet onaardig doen, maar wat jij hier allemaal schrijft getuigd niet van enige kennis van de Iphone en het jailbreaken in het bijzonder.

Klopt helemaal.
Ik ben heel bekend met Android en toen die 'jailbreakme.com' app uitkwam vond ik het ook heel makkelijk dat ik niet met andere programma's aan de gang moest om de jailbreak uit te voeren ;)


Citaat:

Om te kunnen upgraden heb je helemaal geen code nodig, ik heb nog nooit van shsh codes gehoord, je zult wel shsh nlobs bedoelen, maar das heel wat anders, die heb je nodig als je ooit wil downgraden.
Het zal inderdaad nlobs zijn die ik bedoel.
Ik kreeg de vraag waar ik die shsh's op wilde slaan; In cydia of via tiny umbrella op de pc.
En nu dacht ik dat ik die ev. nodig had om terug te gaan naar de originele fw die op de telefoon stond voor de jailbreak.
Maar ik wil niet downgraden, maar upgraden naar 4.3.5 die nu uit is.
En dan krijg ik die melding 3194 dat 'dit apparaat niet in aanmerking komt voor de gevraagde build'...

Citaat:

Ga in Windows naar je hosts file, C:\Windows\System32\drivers\etc en verwijder daar alles waar apple in voorkomt, dan aan Itunes hangen en herstellen, dan zal itunes direct de nieuwe fw er op zetten, klaar, weg alle apps die je eventueel uit Cydia hebt gehaald en weg jailbreak.
Dat ga ik doen. Hoop dat het dan wel werkt ;)

Nicky75 29-07-11 22:13

Ik heb afgelopen week mijn 3Gs geruild voor een 4.
Toen ik deze aan iTunes hing om hem te updaten naar 4.3.4 kreeg ik ook de melding 3194.
Gezocht hier op het forum,Google,van alles,niks werkte.
Ik kon wel mijn apps e.d. synchroniseren,maar niet updaten.
Van ellende de iPhone aan de laptop van mijn vriendin gehangen en warempel,hij ging updaten,ik blij want het lag niet aan de iPhone.
Ook ik heb van alles met die hosts geprobeerd maar niets werkte,kreeg elke keer de melding dat ik daar geen autorisatie voor had en dus niets kon opslaan.
Na nog wat gespeur kwam ik via via op de site van Microsoft en daar stond,hoopte ik,de oplossing.
Ik hoefde niets zelf te doen want het programma zou alles naar de standaarwaarden herstellen.
Alles gedaan zoals werd uitgelegd op de site,na het opnieuw opstarten van de pc de iPhone aan iTunes gehangen en jawel,hij ging updaten!
Gister de update naar 4.3.5 zonder problemen gedaan.
Hier de link...Hoe kan ik het Hosts-bestand opnieuw instellen op de standaardwaarden?

Succes.

catt4u 30-07-11 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nicky75 (Bericht 695365)
Ik heb afgelopen week mijn 3Gs geruild voor een 4.
Toen ik deze aan iTunes hing om hem te updaten naar 4.3.4 kreeg ik ook de melding 3194.
Gezocht hier op het forum,Google,van alles,niks werkte.
Ik kon wel mijn apps e.d. synchroniseren,maar niet updaten.
Van ellende de iPhone aan de laptop van mijn vriendin gehangen en warempel,hij ging updaten,ik blij want het lag niet aan de iPhone.
Ook ik heb van alles met die hosts geprobeerd maar niets werkte,kreeg elke keer de melding dat ik daar geen autorisatie voor had en dus niets kon opslaan.
Na nog wat gespeur kwam ik via via op de site van Microsoft en daar stond,hoopte ik,de oplossing.
Ik hoefde niets zelf te doen want het programma zou alles naar de standaarwaarden herstellen.
Alles gedaan zoals werd uitgelegd op de site,na het opnieuw opstarten van de pc de iPhone aan iTunes gehangen en jawel,hij ging updaten!
Gister de update naar 4.3.5 zonder problemen gedaan.
Hier de link...Hoe kan ik het Hosts-bestand opnieuw instellen op de standaardwaarden?

Succes.

Hoi Nicky75,
Ik heb die link gevolgd en dat was precies wat ik nodig had.
Het verwijderen van de Apple-update/drivers/etc in mn programms op de pc had niet geholpen.

Ik had de telefoon aangesloten op de pc en iTunes herkende 'm en probeerde te updaten maar ik kreeg weer die foutmelding.
Toen heb ik eerst geprobeerd om te herstellen naar de laatst opgeslagen backup maar de telefoon bleef hangen met de foutmelding 1310.

Na het verbinden met iTunes gaf m'n scherm alleen het logo van de usb-stekker met pijl naar iTunes :mad:

Toen ik jouw link had gevolgd en Windows het probleem heb laten oplossen heb ik de telefoon opnieuw aangesloten en toen begon ie met het herstelproces.
Daarna heeft ie automatisch de backup terug gezet en alles stond weer op de telefoon; Achtergrond foto, apps, muziek, foto's enz.

Moest alleen de verschillende apps terugzetten op de goede schermen en in de goede mappen die ik had aangemaakt.

Nu staat 4.3.5 er ook op en Cydia is er af ;)

Nog heel hartelijk bedankt!
Je hebt m'n weekend weer helemaal goed gemaakt met de info/post :)

Guest-20180925190238 30-07-11 13:31

Je kan zo vaak het hosts bestand aanpassen als je wil. Je kan zo vaak als ook je maar wilt alles van Apple verwijderen. Dat gaat niets veranderen zolang je die Windows machine niet opnieuw opstart of het onderstaande commando in de Windows CLI laat lopen:

Code:

ipconfig /flushdns
De inhoud van hosts staat immers in cache.

catt4u 30-07-11 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 695492)
Je kan zo vaak het hosts bestand aanpassen als je wil. Je kan zo vaak als ook je maar wilt alles van Apple verwijderen. Dat gaat niets veranderen zolang je die Windows machine niet opnieuw opstart of het onderstaande commando in de Windows CLI laat lopen:

Code:

ipconfig /flushdns
De inhoud van hosts staat immers in cache.

Inderdaad, my bad :o


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.