iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPod touch: apple logo komt te snel (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/96681-apple-logo-komt-snel.html)

ibrahimbenyahya 28-07-11 14:17

recovery mode ipv dfu mode
 
Hallo,

Ik wil mijn ipod touch 2g 4.2.1 jailbreaken dmv redsn0w. Ik moet dan in de dfu mode komen, maar dat lukt maar niet, ik kom steeds terecht in de recovery mode. 2 sec sleep button, dan 15 sec. sleep en home button, en dan 10 sec alleen home button. Maar steeds kom ik terecht in de recovery mode.

Graag wat doe ik fout.

WDS001 28-07-11 14:19

Lees even het artikel over DFU in onze wiki en je komt er vast wel uit ;)

ibrahimbenyahya 28-07-11 14:34

Ik kom nog steeds terecht in recovery mode -.-"

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 juli 2011 om 13:43 ----------

Ik weet niet of dit het probleem is maar de apple logo verschijnt direct bij mij, terwijl dit volgens de tut niet de bedoeling is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 juli 2011 om 13:48 ----------

wat ik niet snap is, op youtube al die filmpjes over dfu mode. Als ze 10 seconden home en sleep button samen indrukken, dan verschijnt er geen apple logo. Maar bij mij verschijnt ie al binnen 2 seconden.

Waarom verschijnt mijn aple logo nou eerder :'(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 juli 2011 om 14:29 ----------

nobody :'(

020 01-08-11 15:41

Tja, lukt mij toen ook niet.. Ik had toen maar gedowngrade naar 4.0 en jailbreakme erover heen gezet.

ibrahimbenyahya 01-08-11 21:23

maar om te downgradn moet je toch ook in de dfu mode zitten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 augustus 2011 om 21:15 ----------

is er dan echt geen andere manier om mijn ipod te jailbreaken.

Alle oplossingen zijn gewaardeerd!

ibrahimbenyahya 02-08-11 23:00

En ik kan ook geen jailbreakme eroverheen zetten, want ik heb de 2e generatie ipod touch:'(

Is er echt geen andere manier

ibrahimbenyahya 03-08-11 12:49

apple logo komt te snel
 
Hallo,

Als ik in dfu mode wil gaan dan kan dat niet. Omdat de apple logo al verschijnt nadat ik mijn poer en home button 1 seconde vasthou. Als ik dan verder ga met de procedure kom ik altijd terecht in recovery mode.

Dus waarom verschijnt mijn applelogo al na 1 seconden, en hoe kan ik dat verhelpen door alsnog in de dfu mode te komen

groetjes

WDS001 03-08-11 12:56

//Discussies samengevoegd.

jimspeed1998 03-08-11 13:38

Ik denk dat je het zo moet doen 10 sec home+power button en dan 12 sec homebutton dat had ik gedaan met mijn ipod touch 2g

ibrahimbenyahya 03-08-11 13:56

Nee, want als je in de dfu mode wil komen dan moet er geen aplelogo verschijnen. Maar bij mij verschijnt ie al na 1 seconde als ik home+sleep button ingedrukt hou.

Hoe kan ik dat verhelpen

ballegooier 03-08-11 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ibrahimbenyahya (Bericht 694927)
....
ik kom steeds terecht in de recovery mode. 2 sec sleep button, dan 15 sec. sleep en home button, en dan 10 sec alleen home button. Maar steeds kom ik terecht in de recovery mode.

Recovery mode = dfu. Als iTunes zegt dat hij een iPhone in herstelmodus heeft aangetroffen, heb je correct dfu geactiveerd.
Je kunt het dus wel ;)

ibrahimbenyahya 03-08-11 18:28

Ja, maar redsnow zegt dat ik mn ipod in recovery mode he gezet ipv dfu mode. En daarna kapt ie er ook mee (rednsow). Dus volgens mij is er toch echt een verchil tussen die twee. En mijn scherm is dan niet zwart, maar er verschijnt zo een ipod kabeltje met het itunes logo.

ballegooier 03-08-11 19:03

O, dan heb je het inderdaad niet goed gedaan. Blijkbaar is er dan wat mis met je iPod want zo te lezen heb je de goede instructies gevolgd.

lolbroeck 03-08-11 21:23

Staat je iPod uit wanneer je dat doet?
Want als je het doet als je 'm hebt staan voer je gewoon een harde reboot uit als ik het goed heb.

Rav3n 03-08-11 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lolbroeck (Bericht 696571)
Staat je iPod uit wanneer je dat doet?
Want als je het doet als je 'm hebt staan voer je gewoon een harde reboot uit als ik het goed heb.

Dat zou heel goed kunnen kloppen. Wordt vaak over t hoofd gezien.
Aansluiten aan pc/mac en dan uitzetten!
(behalve bij jailbreakme.com)
Dan pas begint t jbn.
Zo staat t ook omschreven in het Redsn0w-beginscherm :)
Suc6

JornZ 04-08-11 10:59

Je moet je iPod/iPhone/iPad eerst uitzetten.
Als je dan power en home indrukt dan zul je inderdaad eerst het appeltje zien, maar dat verdwijnt vanzelf weer als je de procedure correct afmaakt.

ibrahimbenyahya 04-08-11 14:16

ja maar als die verdwijnt (ongeveer na 2 à 3 seconden) verschijnt ie weer na 3 seconden. Terwijl hij juist niet moet verschijnen. Want zo kom ik steeds in recovery mode terecht.

Ik heb de stappen die je moet volgen bij redsow (om in dfu te komen) 83194792384723 keer gevolgd. Maar steeds kom ik in recovery terecht en dat meldt redsnow ook :'(

Is hier echt geen verklaring voor.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

En ja, ik heb mijn ipod steeds uitstaan;)

lolbroeck 04-08-11 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ibrahimbenyahya (Bericht 696746)
ja maar als die verdwijnt (ongeveer na 2 à 3 seconden) verschijnt ie weer na 3 seconden. Terwijl hij juist niet moet verschijnen. Want zo kom ik steeds in recovery mode terecht.

Ik heb de stappen die je moet volgen bij redsow (om in dfu te komen) 83194792384723 keer gevolgd. Maar steeds kom ik in recovery terecht en dat meldt redsnow ook :'(

Is hier echt geen verklaring voor.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

En ja, ik heb mijn ipod steeds uitstaan;)

Herstellen?

tommetje138 04-08-11 15:29

Zit je iPod wel aan de pc, volg het precies: 1. Zet je iPod uit, 2. Koppel hem aan je pc/mac, 3. Houd 2 sec de power button in. 4. Dan daarbij ook de home button voor 10 sec. 5. Daarna laat je de power button los, en houd je de home button nog 15 sec vast (of iig totdat je pc een reactie geeft). Als het goed is zit je dan in DFU mode, dit kan je zien aan het scherm dat dan ''blank'' is.

ballegooier 04-08-11 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tommetje138 (Bericht 696769)
Zit je iPod wel aan de pc, volg het precies: 1. Zet je iPod uit, 2. Koppel hem aan je pc/mac,

Fout, het moet net omgekeerd: eerst aan je mac/pc koppelen, dan je iPod uit zetten.
Als je iPod uit is, en je koppelt hem aan je computer, gaat 'ie weer aan / start hij vanzelf op.

@Ibrahimnogwat: geef het op, joh, en ga op zoek naar iemand die het voor je kan doen. Wellicht lukt het je niet omdat je nét iets fout of verkeerd doet, wat wij niet kunnen beoordelen. Iemand met ervaring kan je ook vertellen als het niet lukt, of je iPod iets mankeert...

ibrahimbenyahya 07-08-11 00:38

ik laat t wel een keer doen door iemand van vleuten (utrechtse bazaar ofzo). Want het ligt sowieso aan de ipod.

Als jullie nog oplossingen hebben graag.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.