//

Iphone 4 downgraden 4.3.5 naar 4.3.3 alszijnde upgrade van 4.2.1 naar 4.3.3 mislukt

Iphone 4 downgraden 4.3.5 naar 4.3.3 alszijnde upgrade van 4.2.1 naar 4.3.3 mislukt discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Om te beginnen, ik heb de hele forum al afgekamd tientalle topics doorgelezen google helemaal afgezocht. SHSH blobs zijn aanwezig, hosts bestand aangepast andere PC ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-08-11, 01:12
beyazz beyazz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 122
Standaard Iphone 4 downgraden 4.3.5 naar 4.3.3 alszijnde upgrade van 4.2.1 naar 4.3.3 mislukt

Om te beginnen, ik heb de hele forum al afgekamd tientalle topics doorgelezen google helemaal afgezocht.

SHSH blobs zijn aanwezig, hosts bestand aangepast andere PC geprobeert.

Dit te hebben gezegt; ik zit in de volgende situatie:

Mijn I4 had reeds 4.2+jb, deze wou ik naar 4.3.3 upgraden. Ik kreeg echter bij de laatste stuk van de installatie de welbekende 1301 foutmelding. Na alles te hebben geprobeerd heb ik besloten om te upgraden naar 4.3.5 via de officiele server. Om vervolgens te downgraden naar 4.3.3.

Het upgraden naar 4.3.5 is gelukt, en probeerde ik te downgraden naar 4.3.3. Helaas krijg ik nu weer dezelfde foutmelding bij itunes; error code 1301! Via Tinyumbrella geprobeerd op exit recovery te klikken om de telefoon wakker te schudden, heeft ook niet gebaten.

Voor het downgraden de volgende handleiding gevolgd:
http://www.redmondpie.com/downgrade-...w-to-tutorial/

Oh, ik probeerde de telefoon maar weer naar 4.3.5 te zetten, alleen kreeg ik weer de foutcode :S
Ik heb reeds weer 4.3.5 kunnen installeren.

Kortom ik kom er zelf echt niet meer uit, en hoop hier een antwoord te kunnen vinden.


----update----

na enig gekloot, dacht ik; laat ik 4.2.1 weer anders proberen. Toestel in dfu modes geplaatst, tinyumbrella gestart, server gestart. Itunes aan, ipsw geselecteerd.. en hoppa weer de foutmelding, dit keer eerst via tinyumbrella exit recovery gekozen heeft niet geholpen. Vervolgens fixrecovery421 uitgevoerd, nadat het prog. klaar was ging de toestel ditmaal wel aan!

Ik heb dus niet via 4.2.1 naar 4.3.3 kunnen upgraden of visa versa, maar heb nu wel van 4.3.3 naar 4.2.1 kunnen downgraden. Voordat ik weer 4.3.3 gaat proberen, wacht ik even jullie reacties af.. Tis voor vandaag genoeg geweest =]

Laatst gewijzigd door beyazz; 23-08-11 om 03:12. Reden: update
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-11, 05:46
beyazz beyazz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 122
Standaard

Het is me gelukt!

De volgende punten waren (volgens mij) essentieel:

1. Plaats het toestel in DFU mode
2. Start tinyumbrella
LET OP start de server NIET, zorg er wel voor dat je de SHSH blobs inbezit hebt.
3. Start Itunes en selecteer de ipsw. Je zal de bekende 1013 foutmelding krijgen. Klik deze weg, en ga terug naar tinyumbrella.
4. Klik op Exit recovery in tinyumbrella, telefoon zal herstarten en je zal kabel met cd zien.
5. Plaats het toestel weer in DFU mode
6. Start Itunes
7. Zorg dat je de bestanden: msvcr80.dll en zlib1.dll in bezit hebt en start fixrecovery43.exe
8. Het programma zal zijn werk doen, gelijkertijd of iets later zal je telefoon ook starten alsof ie gejailbreaked wordt. Als alles klaar is zal de telefoon herstarten in aktivatie modus.
9. Start Itunes om je iphone te activeren en klaar is kees!

De oplossing heb ik van een turkse forum, credits go to him!
AppleTürk.Net

Ik hoop hiermee mensen mee te hebben geholpen, als er vragen zijn wil ik best nog proberen mee te denken!
  #3  
Oud 23-08-11, 07:06
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

En deze topic kan dus weer op slot
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Discussie gesloten



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: downgraden 3g van 4.1 naar 3.1.2 smirnoff Jailbreak 33 01-05-11 10:56
iPhone: iPhone 4 downgraden van ios 4.2.1 naar 4.1 (géén jailbreak) iGeO Jailbreak 0 07-12-10 22:15
iPhone: iPhone downgraden van iOS4 naar FW3.1.3 Mittt Jailbreak 42 16-07-10 07:08
Downgraden van 3.1.3 naar 3.1.2 niet unlockte iphone 3G Deed Archief 1 13-02-10 11:10
Wie wil mijn iPhone downgraden van 2.0 naar 1.1.4? Vignale Archief 2 15-07-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:55.