iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: GPS niet zuiver (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/98394-gps-niet-zuiver.html)

Steijn3Gs 01-09-11 00:18

GPS niet zuiver
 
Heren,

Ik bezit een Iphone 3Gs met iOs 4.3.3 (8j2), bb 05.16.02.
model: MC139DN
Het is een T-mobile 3Gs, maar is in iTunes officieel un-locked!
en heb Vodafone als provider!

Het toestel is inmiddels jailbroken!

Nu het volgende, mijn gps signaal is niet altijd zuiver.
Bij Tomtom, en ook Navigon gaat de pijl wel is van de weg af. en ook duurt het lang voordat gps ziet waar ik ben, net na het verkrijgen van een fix.

heb al een keer netwerk instellingen reset gedaan, en ook een hard-reset. geen verbetering.
een maatje denkt dat hij een keer software matig is ge-unlocked voordat de officiele van t-mobile eraf werd gehaald.
upgrade naar 6.15.00 ipad bb geen optie.

gps defct? lijkt mij sterk....

als er oplossingen zijn...graag!

Groet,

Steijn van Vliet

ballegooier 01-09-11 11:28

Heeft volgens mij niks met een vorige unlock te maken. En je voorgangers zijn gelukkig ook zo slim geweest om niet aan de iPad baseband te beginnen. Want dan was dat vrijwel zeker de oorzaak van een brakke gps.

Wat je kunt proberen bij tegenvallende gps prestaties is: (eerst backup maken in iTunes!) ga naar instellingen; opnieuw instellen; wis alle inhoud en instellingen. Je iPhone wist zichzelf helemaal.

Herstel daarna naar je huidige custom firmware mbv shsh blobs (als je die hebt) of anders naar 4.3.5 (wel je untethered jailbreak kwijt!)
Daarna kun je je eerder gemaakte reservekopie terugzetten.
De gps cache wordt op deze manier gereset volgens Navigon.

colliehome 01-09-11 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steijn3Gs (Bericht 703490)
Heren,

Ik bezit een Iphone 3Gs met iOs 4.3.3 (8j2), bb 05.16.02.
model: MC139DN
Het is een T-mobile 3Gs, maar is in iTunes officieel un-locked!
en heb Vodafone als provider!

Het toestel is inmiddels jailbroken!

Nu het volgende, mijn gps signaal is niet altijd zuiver.
Bij Tomtom, en ook Navigon gaat de pijl wel is van de weg af. en ook duurt het lang voordat gps ziet waar ik ben, net na het verkrijgen van een fix.

heb al een keer netwerk instellingen reset gedaan, en ook een hard-reset. geen verbetering.
een maatje denkt dat hij een keer software matig is ge-unlocked voordat de officiele van t-mobile eraf werd gehaald.
upgrade naar 6.15.00 ipad bb geen optie.

gps defct? lijkt mij sterk....

als er oplossingen zijn...graag!

Groet,

Steijn van Vliet

Doe een reset van je lokatie waarschuwingen.

Steijn3Gs 01-09-11 13:01

Locatie waarschuwingen Reset zijn ook gedaan. Geen verbetering.

Harley4 01-09-11 13:17

Nee logisch, een iphone heeft nou eenmaal een slechte GPS ontvangst in vergelijk met bijvoorbeeld een HTC.

Voor jou probleem hebben ze de TT houder op de markt gebracht, daar zit wel een degelijke GPS ontvanger in.

colliehome 01-09-11 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 703564)
Nee logisch, een iphone heeft nou eenmaal een slechte GPS ontvangst in vergelijk met bijvoorbeeld een HTC.

Voor jou probleem hebben ze de TT houder op de markt gebracht, daar zit wel een degelijke GPS ontvanger in.

Mijn 3 GS'en hebben nooit problemen gehad, dus je antwoord is heel kort door de bocht.

Maar probeer dit eens;
Ik heb mijn iPhone in het engels dus doe zelf de vertaalslag op je nederlandse iPhone
Sluit alle app af( via multitaskbar)
Ga naar Settings > General > Reset > Reset Location Warnings
Restart je iPhone -> dus volledig afzetten en terug opstarten.
Open Maps app
En wacht geduldig op een GPS fix. ik had het binnenshuis voor mijn raam in 20 sec! Maar best buiten staan op een open plek.
Het blauwe bolletje moet "pulseren". Dat is dan een GPS fix.

Harley4 01-09-11 13:43

Kop in het zand?

Mijn 3G, 2 3GS-en, beide 4's hebben/hadden er wel last van, dat je regelmatig op een parallelweg rijdt ipv de weg waar je daadwerkelijk op knort.

Met TT houder is dit geen probleem.

Heb zelf trouwens een vaste GPS repeater in de auto, die via bluetooth aan de Iphone of ( heel handig ) aan de Wi-Fi iPad hangt.

colliehome 01-09-11 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 703570)
Kop in het zand?

Mijn 3G, 2 3GS-en, beide 4's hebben/hadden er wel last van, dat je regelmatig op een parallelweg rijdt ipv de weg waar je daadwerkelijk op knort.

Met TT houder is dit geen probleem.

Heb zelf trouwens een vaste GPS repeater in de auto, die via bluetooth aan de Iphone of ( heel handig ) aan de Wi-Fi iPad hangt.

Dan weet ik niet wie zijn kop in het zand heeft hoor. Als het product dan zo slecht is als jij beweerd, waarom blijf je het dan kopen joh?
De TT houder is een oplossing van 100 euro dus dat noem ik niet bepaald een oplossing.
Ik heb van eind 2007 al iPhones en vanaf de 3G nooit problemen gehad met GPS fix. En of je nu gelukkig bent of niet. We reiken een mogelijke oplossing aan. Dus je wel niet is helemaal overbodig. Het spul werkt prima op zich ( of zou zo moeten werken) dus alle franjes zijn niet nodig.


Ik zal je gelijk geven. Een kinderhand... blablabla

Harley4 01-09-11 13:53

Nou, dan horen we het wel of jou oplossing zijn probleem oplost.


Stond trouwens vorige week nog met de motor in de Harz elke 10 km stil om weer te wachten op een fix ( iphone4 )

colliehome 01-09-11 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 (Bericht 703572)
Nou, dan horen we het wel of jou oplossing zijn probleem oplost.


Stond trouwens vorige week nog met de motor in de Harz elke 10 km stil om weer te wachten op een fix ( iphone4 )

Je zit met een Beta en JB... mss moet je je oplossing daar eens zoeken...

Harley4 01-09-11 14:03

Tuurlijk...

wouter1981 01-09-11 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steijn3Gs (Bericht 703490)
Nu het volgende, mijn gps signaal is niet altijd zuiver.
Bij Tomtom, en ook Navigon gaat de pijl wel is van de weg af. en ook duurt het lang voordat gps ziet waar ik ben, net na het verkrijgen van een fix.

Heb je hier last van in de auto? Zit het probleem misschien in de (warmte werende) voorruit van de auto?

Steijn3Gs 01-09-11 20:36

dit probleem is in de auto idd, maar mijn auto heeft niet zo'n voor ruit.

wouter1981 01-09-11 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steijn3Gs (Bericht 703693)
dit probleem is in de auto idd, maar mijn auto heeft niet zo'n voor ruit.

Maar ervaar je het probleem met de GPS ook buiten de auto?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.