iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: hoe downgrade ik? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/99447-downgrade.html)

elvin 24-09-11 10:07

hoe downgrade ik?
 
hoe downgraden?

LanDi 24-09-11 12:24

Hi,

Als het voor je Iphone 4 is, doe het volgende:

1. Download de firmware waarnaar je wil downgraden
2. Zet je Iphone in DFU mode
3. Eigenlijk kun je normaal gesproken niet downgraden, je moet Itunes misleide door naar een andere server te verbinden ( ipv apple server ).

- Ga naar /windows/system32/drivers/etc
- Backup het hosts bestand en open daarna het origineel in notepad
- Verander de onderste regel naar 74.208.105.171 gs.apple.com en sla dit op

Start Itunes en klik 'restore' terwijl je shift inhoud, kies vervolgens je firmware.

*4. Het kan zijn dat error 1013 tijdens het recoveren verschijnt, download daarvoor tinyumbrella en klik simpelweg op 'exit recovery'.

LET OP:
*Vervang nadat je klaar bent het HOSTS bestand weer terug naar het origineel
*Alles = clean, al je apps zul je opnieuw moeten downloaden

Guest-20180925190238 24-09-11 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LanDi (Bericht 707863)
Hi,

3. Eigenlijk kun je normaal gesproken niet downgraden, je moet Itunes misleide door naar een andere server te verbinden ( ipv apple server ).

En, je moet Apple misleiden door de opgeslagen SHSH blobs te gebruiken :)

corne64 24-09-11 12:42

Ik krijg dat zo niet voor elkaar. Heb echt alles al geprobeerd. Heb ook de SHSH blobs gesaved. Loopt tot ongeveer drie viedre vol en dan steeds verschillende fout meldingen. Daarna start tel op en krijg ik het bekende scherm te zien dat tel is recovery staat. Daar is hij niet uit te krijgen niet met tinyimbrella en ook niet met fixrecovery.

LanDi 24-09-11 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 707866)
En, je moet Apple misleiden door de opgeslagen SHSH blobs te gebruiken :)

Iedereen hier op het iculture forum heeft het constant over SHSH blobs saven en gebruiken, ik heb op meerdere buitelandse ( amerikaanse ) fora en sites mee gelezen / gezocht enzovoort de afgelopen tijd, er word bijna nooit over SHSH blobs gepraat bij downgrade of backuppen

What up with that?:cool:

bengek 26-09-11 02:10

Hoe moet het dan wel volgens jou?

iNemesis 26-09-11 14:18

@ Landani? suggereer je dat de amerikanen iets weten wat we niet weten :)?
Misschien gingen die fora niet over downgraden he? Backuppen kun je altijd doen zonder SHSH blobs..........

Zonder SHSH blobs= Onmogelijk........Als het wel mogelijk zou zijn dan zou je miljoenen mensen blij maken ;)!

ballegooier 26-09-11 15:50

Bij deze roep ik iedereen op die denkt geen shsh blobs nodig te hebben bij herstellen naar een andere firmware dan dat Apple op dat moment signeert, het eens te proberen in plaats van te roepen dat het niet nodig is.

En kom dan maar uitleggen of het je gelukt is en waarom. Want dan verdien je toevallig wel eeuwige roem.

wouter1981 28-09-11 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corne64 (Bericht 707867)
Ik krijg dat zo niet voor elkaar. Heb echt alles al geprobeerd. Heb ook de SHSH blobs gesaved. Loopt tot ongeveer drie viedre vol en dan steeds verschillende fout meldingen. Daarna start tel op en krijg ik het bekende scherm te zien dat tel is recovery staat. Daar is hij niet uit te krijgen niet met tinyimbrella en ook niet met fixrecovery.

Ik heb het afgelopen weekend ook gedaan. Met behulp van TU en SHSHs van iOS 4.3.3 heb ik na twee pogingen succesvol gedowngrade.
Ik heb de tutorial van iClarified gebruikt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 september 2011 om 14:20 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LanDi (Bericht 707871)
Iedereen hier op het iculture forum heeft het constant over SHSH blobs saven en gebruiken, ik heb op meerdere buitelandse ( amerikaanse ) fora en sites mee gelezen / gezocht enzovoort de afgelopen tijd, er word bijna nooit over SHSH blobs gepraat bij downgrade of backuppen

What up with that?:cool:

Downgraden naar een firmware die Apple niet meer signeert is, zonder de juiste SHSHs, onmogelijk. Dit geldt niet voor 1e generatie iPhone en in bepaalde gevallen de iPhone 3G.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:10.