//

Erg nieuwe 3GS probleem met 4.3.3

Erg nieuwe 3GS probleem met 4.3.3 discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag een nieuw 3GS 32GB toestel binnen gekregen. Meteen gejailbreakt met firmware 4.3.3 en redsn0w 0.9.6rc19. De jailbreak is prima gelukt (niet de eerste keer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-11, 14:51
LSDeef LSDeef is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10
Standaard Erg nieuwe 3GS probleem met 4.3.3

Vandaag een nieuw 3GS 32GB toestel binnen gekregen. Meteen gejailbreakt met firmware 4.3.3 en redsn0w 0.9.6rc19.

De jailbreak is prima gelukt (niet de eerste keer dat ik dit deed )

Het vreemde is dat er na de Jailbreak in Cydia als SHSH stond:

4.3.5 :S

Terwijl ik nog helemaal geen 4.3.5 heb geinstalleerd...

Ik heb de volgende firmware gebruikt:
iPhone2,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw

Nu kan ik dus niet meer met itunes herstellen (shift+herstellen) naar 4.3.3(8J2), want ik krijg dan foutcode 3194.

Op de Apple server zou toch gewoon netjes mijn SHSH moeten staan van 4.3.3? Of worden deze meteen verwijderd indien er een nieuwe firmware beschikbaar is ?

Wat the hell is hier aan de hand?


PS: Reden van terugzetten is dat ik geen geluid had via oor-speaker, en ik niet getest had voor de jailbreak of dit werkte.....

[EDIT plaatje toegevoegd]
Hier de SHSH die tinyumbrella op mun pc had weggeschreven:
shsh-map.png
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-11, 15:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

De shsh blobs worden pas opgeslagen, vanaf het moment dat je jailbreakt en Tiny Umbrella of 'make my life easier' hebt geactiveerd. De blobs worden vanaf dat moment verzameld. Dat gaat niet met terugwerkende kracht, dus lager dan 4.3.5 ofwel de firmware die Apple op dat moment signeert, gaan de blubs niet...

Verder maakt het niet uit welke firmware je iPhone op dat moment draait: de shsh blobs worden telkens opgeslagen, van elke komende firmware, onafhankelijk wat je iPhone draait. Je kunt dus prima de blobs van 4.3.5 hebben terwijl je nog nooit 4.3.5 op je iPhone geïnstalleerd had....

Voor jouw iPhone beginnen de blobs dus bij 4.3.5 en je kunt dus alleen naar die firmware herstellen / upgraden / downgraden.

De reden dat je wel ook de blobs van 4.1 hebt, is omdat Apple die nog een langere tijd heeft gesigneerd. Lijkt gek, maar is logisch.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 30-09-11 om 15:45.
  #3  
Oud 30-09-11, 18:06
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

je kan de blobs dus alleen opslaan als ze nog gesigneerd worden?
__________________
Bla bla bla...
  #4  
Oud 30-09-11, 18:09
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simlockvrij Bekijk bericht
je kan de blobs dus alleen opslaan als ze nog gesigneerd worden?
Inderdaad. Lees dit eens:

Persoonlijke handtekeningen van Apple: een overzicht (jailbreak)

En:

The Firmware Umbrella - TinyUmbrella: A Quick Answer...

(en op sommige devices wat er nu op staat met iFaith en de nieuwe beta van redsn0w?)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 30-09-11, 21:01
LSDeef LSDeef is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10
Standaard

Ok bedankt! Dit verhaal is duidelijk.

Heb vandaag alweer gebeld met....... jaja........ProAssist, ivm het dus niet werkende oor-speakertje. Heb 11 weken kunnen wachten op de levering van een nieuw toestel ivm een diefstal claim.

De meneer vertelde mij vorige week nog dat het een ge-refurbished toestel zou zijn van Apple. Te noemen een Grade-A refurbished toestel. Dit zou volgens Apple (telefonisch bevestigd) dus een volledig gereviseerd toestel zijn. Compleet in originele nieuwe apple iphone 3GS doos met oplader etc erbij.

Niets was echter minder waar. Ik kreeg het toestel in een wit kakkerig doosje. Wel een mooi nieuw toestel, maar helaasj, ik was al bang voor mankementen; DE OOR-SPEAKER DEED HET NIET!!

Nou bedankt ProAssist. 11 weken wachten, en dan een defect geleverd nieuw toestel :S

Mijn vraag op 27-9-2011 om 10:40 tijdens mijn 7e telefoontje met ProAssist:
"Ik ga geen problemen krijgen met een Grade-A refurbished toestel van Apple?"

Antwoord van service-desk medewerker Ronald van ProAssist:
"Nee hoor, Grade-A refurbished toestellen van Apple zijn met allemaal nieuwe onderdelen. U zult geen hinder hiervan ondervinden."

BEDANKT PRO-ASSIST.

Toestel wordt maandag weer opgehaald. Ik weer blij met een dooie mus. Als trouwe verzekeringspremie betaler over maar liefst 6 jaar. Had wel iets meer service verwacht!

Sorry, dit is erg off topic. Moest mijn verhaal even kwijt....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: Erg irritant probleem, wie weet raad?? Marilon Muziek, foto & video 5 15-06-11 10:55
Probleem met nieuwe 3GS blackhaya iPhone algemeen 2 07-08-10 23:27
probleem bij nieuwe batterij voor 3GS met iOS4 gijski iPhone algemeen 4 09-07-10 16:09
iPhone 3GS: Heel ERG raaar!!! Unlock 3gs 16&32GB caglayanbey Unlock 18 14-07-09 13:25
taskbar notifier probleem. erg vreemd! sic139 iPhone algemeen 5 03-03-08 20:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:21.