//

Herstel iphone 4 na jailbreak (was 4.3.1, wilde naar 4.3.3) werkt niet

Herstel iphone 4 na jailbreak (was 4.3.1, wilde naar 4.3.3) werkt niet discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zie door de bomen het jailbreakbos niet meer. Als dit topic al elders helder is besproken, dan bij voorbaat mijn excuses.. Ik heb een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-10-11, 10:46
MiPhoney MiPhoney is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard Herstel iphone 4 na jailbreak (was 4.3.1, wilde naar 4.3.3) werkt niet

Ik zie door de bomen het jailbreakbos niet meer. Als dit topic al elders helder is besproken, dan bij voorbaat mijn excuses..

Ik heb een iPhone 4. Die draaide al een tijd op een gejailbreakte versie van firmware 4.3.1. Nu probeerde ik met pwnagetool een gejailbreakte versie van 4.3.3 te installeren. Dat leek heel behoorlijk te gaan, de tool vertelde me dat alles was gelukt en dat ik alleen nog de iPhone hoefde te herstellen in iTunes.

Toen ik vervolgens met de alt-knop ingedrukt op herstel klikte en de restore-file selecteerde (genaamd iPhone3,1_4.3.3_8J2_Custom_Restore.ipsw), ging het mis. Nadat iTunes een tijdje aan het voorbereiden was, kreeg ik de melding "de iPhone 'iPhone' kan niet worden hersteld. This device isn't eligible for the requested build."

Wat moet ik doen om het op te lossen?

Wat kerninfo:

- iPhone 4 32g
- oude firmware 4.3.1
- beoogde firmware 4.3.3
- restore file iPhone3,1_4.3.3_8J2_Custom_Restore.ipsw
- OSX 10.6.8
- iTunes 10.4.1

Tweede vraagje: Ik lees nu iets over app backup en apt backup in Cydia, maar heb daar niets mee gedaan. Is het nu te laat?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-10-11, 10:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je hebt de voor jouw toestel specifieke SHSH Blobs nodig van de firmware waarnaar je wilt herstellen/downgraden/upgraden. Heb je die? Zonder die blobs kun je alleen nog herstellen naar firmware die Apple momenteel signeert / toestaat voor jouw toestel.

Deze draadjes wel gelezen?
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...lukt-niet.html
en
http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...jailbreak.html, met name post #14!

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-10-11 om 10:52. Reden: wat andere draadjes aangehaald
  #3  
Oud 05-10-11, 10:49
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Voor de zoveelste keer.

Die nieuwste firmware is 4.3.5
Wil je naar een eerdere firmware, dan MOET je daarvan de SHSH blobs hebben. Zonder die blobs lukt dat NIET.

Het enige dat je kan doen is herstellen naar 4.3.5 of naar een firmware waarvan je de SHSH blobs hebt.
  #4  
Oud 05-10-11, 10:58
MiPhoney MiPhoney is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard SHSH Blobs.. hmm..

Hmm.. dat klinkt niet best.

Ik heb niets met tinyumbrella oid gedaan. Begrijp ik de info op het forum goed dat ik dat had moeten doen?

Zijn de SHSH Blobs niet op een andere manier te achterhalen, bijvoorbeeld aan de hand van mijn oude jailbreak (4.3.1)-bestanden?
  #5  
Oud 05-10-11, 11:05
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

ALs je iphone al eerder is gejailbreaked. Dan grote kans dat cydia voor je heeft geregeld ! en dat de shsh blobs in je cydia staan ...dus kun je alsnog naar 4.3.3!als je iphone cydia opstart kijk boven en staan al je SHSH blobs die opgeslagen zijn in het groen!

vind dit forum steeds minder leuk, mensen worden afgescheept het kan niet......terwijl het nog mogelijk is, die jongen vertelt duidelijk dat zijn iphone gejailbreaked was!

Dus check dat eerst even.....cydia starten --> boven kijken --> groen met 4.3.3 ? dan kun je daar naar toe..
__________________
Revenge of the nerd..
  #6  
Oud 05-10-11, 11:30
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis Bekijk bericht
vind dit forum steeds minder leuk, mensen worden afgescheept het kan niet......terwijl het nog mogelijk is, die jongen vertelt duidelijk dat zijn iphone gejailbreaked was!
Er is toch niemand die zegt dat het niet kan? Er wordt alleen gezegd dat je alleen naar een "oude" firmware kan als je de SHSHs beschikbaar hebt voor jouw toestel.

Mocht je nu geen Cydia meer hebben, dan kun je ook de opgeslagen SHSHs controleren met TinyUmbrella. Dat programma zul je ook nodig hebben om iOS 4.3.3 te installeren als blijkt dat de SHSH van die firmware beschikbaar is.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #7  
Oud 05-10-11, 11:55
MiPhoney MiPhoney is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard re: Herstel iphone 4 na jailbreak (was 4.3.1, wilde naar 4.3.3) werkt niet

Ha, dank voor de laatste 2 reacties! Ik begrijp uit de eerste reacties dat dit iets is wat niet bepaald voor het eerst voorkomt... Zelf heb ik vanaf mijn 1e gen iPhone regelmatig jailbreaks met verschillende tools uitgevoerd en ben nu kennelijk iets te laconiek geweest. Het is voor te stellen dat het enige irritatie oplevert als dezelfde vraag/fout vaak langskomt. Maar mensen kaarten het heus niet aan om lastig te doen. Er is gewoon heel veel info, die deels nogal fragmentarisch en/of technisch is. Daar komt bij dat er nogal wat devices, firmware-versies, tools en uitgangssituaties zijn qua jailbreak, etc. Misschien is het ook een teken dat veel mensen hun weg onvoldoende kunnen vinden in de beschikbare informatie.


Wat betreft de suggesties: Aangezien mijn iPhone al in herstelmodus staat, kan ik volgens mij op dit moment niets meer met Cydia. Toch? Zal eens zien of ik vanuit de huidige situatie iets met tinyumbrella kan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 oktober 2011 om 12:20 ----------

ha, met tintumbrella iig de iphone weer in de oude situatie gekregen. draait weer in 4.3.1. vanavond nieuwe poging v update naar 4.3.3, maar dan wat beter voorbereid...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
versie 4.3.1 herstel werkt niet!!!!! Guest-201204012146 Archief 1 02-04-11 12:17
Herstel werkt niet vdingen iPhone algemeen 0 04-12-10 13:31
Help, herstel werkt niet. vdingen Jailbreak 1 06-08-10 13:06
iPhone 1e gen.: Iphone gesimlocked herstel werkt niet coolinout Unlock 9 23-06-09 00:04
iPhone: Blijkbaar door herstel iTunes werkt de iPhone niet meer Nolita Jailbreak 15 20-08-08 21:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.