//

Last van simlock na update IOS5, kan niet meer terug.

Last van simlock na update IOS5, kan niet meer terug. discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Toch even gemaild wat ze nou precies bedoelden met het laatste mailtje. Maar ze bedoelden dus dat de unlock volgende week komt. Nog even wachten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-11-11, 20:32
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Toch even gemaild wat ze nou precies bedoelden met het laatste mailtje. Maar ze bedoelden dus dat de unlock volgende week komt. Nog even wachten dus, blehhh!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 november 2011 om 20:54 ----------

Krijg net deze mail binnen. Terwijl op de prijslijst op de site echt $140 staat. Bovendien staat in het nieuwsbericht wat iets later werd geplaatst dat ze zelf willen onderhandelen over de prijs. Als de unlock ergens goedkoper wordt aangeboden, zijn zij bereid mee te gaan in de prijs.

Citaat:
phoneunlockers2010@gmail.com aan mij
20:43 (5 minuten geleden)

hi we see that you have paid $140 for SFR France iPhone unlock service.


the correct price is 140 Euros. we can cancel and refund $140 or you can pay an extra $50 to unlock your iphone

sorry for misunderstanding.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-11-11, 21:09
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

WOOW oke en ik vond 140 dollar al welletjes.....komt er nog eens 50 dollar bij ??? JEMIG! Dat is toch even weer wat duurder....Dan zou ik even onderhandelen. Ik heb ergens gezien...dat het voor ongeveer 100 euro wordt aangeboden. dus 140 dollar is meer dan zat...vind ik ! ik zoek het uit waar ik het gezien heb....en dump ik het.
__________________
Revenge of the nerd..
  #23  
Oud 02-11-11, 22:10
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Nadat ik had teruggemaild dat ik $140 wel genoeg vond en ik een website had laten zien waar hij voor $130 werd aangeboden kreeg ik iets later dit bericht:

Citaat:
Sir we will have to cancel order and refund your payment as service is not available at present. sorry that we can't unlock your phone. For a full refund please state date item bought, the amount paid, and the paypal payers name [not the email address], so we can trace and refund. thanks and sorry code not available.
Zou het echt niet meer mogelijk zijn of vinden ze me lastig omdat ik niet meer wil betalen? Wel behoorlijk balen had toch gehoopt volgende week weer te kunnen bellen
  #24  
Oud 02-11-11, 22:22
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Volgens mij is de service 'not present', wat ongeveer alles kan inhouden. Lijkt erop dat hun 'medewerker' bij SFR gesnapt is Gewoon even wachten tot er een nieuwe geronseld wordt door die maffia

Je kunt altijd voorstellen dat je bij nader inzien toch nog akkoord gaat met de prijsverandering. Krijg je dan hetzelfde mailtje terug, dan ligt het niet aan jou(w 'gezeur')
  #25  
Oud 03-11-11, 01:12
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Als ballegooier zegt..het kan zo zijn. Ergens op een andere website heb ik eerst gezien dat het 90 euro was en nu ineens 130 euro is....dus allebei de mogelijkheden zijn mogelijk!
Maar SFR komt en gaat.....blijkbaar zeer strenge controle daar bij de provider !
  #26  
Oud 05-11-11, 12:48
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Begin mijn hoop een beetje te verliezen. Waar ik eerder al wel bij heb stilgestaan, maar wat me nog niet helemaal duidelijk is is het volgende:
Kan ik niet terug naar een versie van IOS 4 door het stapje waarbij iTunes goedkeuring zoekt door Apple over te slaan (door mijn hosts file aan te passen)?
Dit heb ik eerder geprobeerd. Eerst hosts file aanpassen. Dan oudere iTunes installeren, herstellen met een gedownloade IOS4.?.?. Dit lukte niet, maar dat zgn. stapje waarbij het bij Apple gecontroleerd word in iTunes werd nog wel "uitgevoerd" in iTunes (tenminste, zo deed iTunes het voorkomen).
Als je je hosts file hebt aangepast, moet hij in iTunes deze stap dan overslaan (dus dat er niet het checken bij Apple in het balkje bovenin komt te staan)? Of blijft deze stap weergegeven worden zonder dat het ook echt gebeurd na het aanpassen van de hosts file?
  #27  
Oud 05-11-11, 13:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt de stap niet overslaan. Wel kun je de Cydia of TSS server in plaats van Apple laten antwoorden, ALS je eerder SHSH blobs hebt opgeslagen.

Maar wat win je er mee? Je houdt hoe dan ook de niet te unlocken baseband...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #28  
Oud 05-11-11, 16:59
Nijn1990 Nijn1990 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

Dit vraag ik me ook af. Want voorheen was het zo dat als je van ios 5.0 naar ios 4.3.5 ging de baseband ook van 04.11.08 naar 04.10.01 ging.
Waarom werkt dit niet met bhv SHSH blobs?
  #29  
Oud 05-11-11, 17:12
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nijn1990 Bekijk bericht
Dit vraag ik me ook af. Want voorheen was het zo dat als je van ios 5.0 naar ios 4.3.5 ging de baseband ook van 04.11.08 naar 04.10.01 ging.
Waarom werkt dit niet met bhv SHSH blobs?
Hoe kom je daarbij?

En wat maakt het uit: nog steeds niet te unlocken...
  #30  
Oud 15-11-11, 14:05
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Gister toch nog goed bericht ontvangen van mobilephoneunlockers met de mededeling dat mijn telefoon klaar was om geunlocked te worden!

Citaat:
Your iPhone Unlock is now Actioned.

How to complete the unlock process

Install latest version of iTunes
Make sure phone is running the latest version updated by official iTunes software
Connect phone to iTunes with not accepted (not valid) simcard
Wait until iTunes detects the phone
Now disconnect phone and reconnect after 10 seconds.
iTunes will display (Congratulations, Your iPhone is now unlocked)
Phone Unlocked.
Net naar Vodafone geweest om mijn (grote) simkaart die ik tijdelijk geruik in een andere telefoon weer om te ruilen voor een mirco sim.
Nu heb ik alle stappen netjes uitgevoerd, maar mijn iTunes blijft weergeven dat de simkaart niet ondersteund wordt. Bummer!
Iemand ervaring hiermee of trucjes om de IMEI unlock toch te activeren?

Kleine toevoeging: als ik de iPhone aanzet krijg ik wel de melding dat er een simlock actief is. Deze kan ik ook ontgrendelen. Daarna staat er linksbovenin weer 'Geen service'
  #31  
Oud 15-11-11, 14:30
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Nee in principe moet het zo werken. Want als je de iphone connect met itunes gaat hij verbinding maken met "database apple" en daar checkt hij welke status je iphone heeft..(dan wel locked of unlocked). Als het goed gegaan is dan moet gewoon Unlocked komen te staan..

Je hebt je iphone toch niet hacktivated toch?? Dat je in je iphone kan?? Want je moet hem wel helemala opnieuw installeren (waarschijnlijk nu dus met ios 5.01) dat je in het NOODnummer scherm komt....dan het kaartje van je keuze in zetten!
Anders werkt het niet..
  #32  
Oud 15-11-11, 14:36
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Ik heb vanochtend iOS 5.0.1 geinstalleerd, maar heb niet zoals bij de overgang van iOS 4 naar iOS 5.0 eerst het noodnummer te zien gekregen, dan moeten kiezen of ik via Wi-Fi of via iTunes contact wilde maken, installeren als nieuwe iPhone etc. Die stappen heb ik allemaal niet gehad. Ik kan wel gewoon in de telefoon (bij de apps). Maar dat heb ik niet illegaal gedaan ofzo door te hacktiveren.
  #33  
Oud 15-11-11, 19:41
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Ook geprobeerd nadat ik iPhone hersteld heb. Lukt nog steeds niet. Korte reactie per mail teruggehad maar er wordt nu niet meer gereageerd.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2011 om 20:09 ----------

Bedacht met net dat het ook te maken kon hebben met mijn hosts file, waarbij ik eerder het apple gedeelte had weggehaald (in mijn poging tot downgraden wat niet is gelukt). Nu heb ik de juiste code er weer ingezet, maar het lukt nog steeds niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 november 2011 om 20:46 ----------

Sinds ik de hosts file net weer in de oorspronkelijk vorm heb veranderd kan ik de iPhone niet meer herstellen. 'this device isn't eligible for the requested build'

Word er moedeloos van. Mobilephoneunlockers heeft inmiddels bevestigd gekregen dat de provider hem echt geunlocked heeft en ik het nog een keer moet proberen.
  #34  
Oud 15-11-11, 22:17
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Update: kan inmiddels weer herstellen, maar unlock lukt nog steeds niet.
  #35  
Oud 16-11-11, 12:13
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Ik kom er niet uit met mobilephoneunlockers. Omdat het niet lukt wordt inmiddels gesuggereerd dat mijn telefoon 'barred' is. Dit geloof ik niet omdat ik voorheen (met iOS4) wel gewoon kon bellen. Heb wel een site gevonden waar je aan de hand van je IMEI kan checken of je telefoon 'blocked' is (wat bij mij niet het geval is). Maar kent iemand een site om ook te controleren of mijn telefoon 'barred' is? Dit om te bewijzen dat het niet zo is. Heb alleen een betaalde website kunnen vinden.

Verder iemand nog tips in welke richting ik moet zoeken om het probleem te achterhalen?
  #36  
Oud 16-11-11, 15:41
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

hmm , dat kun je niet checken denk ik. De unlock gebeurt bij SFR, zou kunnen dat er iets met de iphone aan de hand is bij hun in het systeem. Dat lijkt mij lastig te achterhalen dan alleen bij SFR zelf te checken. Stuur eens imei nummer via Prive kijk nog een keertje voor je...Maar kan zelf niet zien of iets geraporteerd is bij SFR !
  #37  
Oud 17-11-11, 09:14
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Heb je net een PM gestuurd. Ik kan me niet voorstellen dat hij gebarred of geblocked is. Het zou wel héél toevallig zijn dat juist op het moment (nadat ik al maaaaanden ermee heb kunnen bellen) - dat ik hem update naar IOS 5 en dat hij vanaf dan opeens gebarred of geblocked is.
  #38  
Oud 17-11-11, 09:17
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wat is dat 'barred' precies dan?
  #39  
Oud 17-11-11, 09:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Wat is dat 'barred' precies dan?
Een mobiele telefoon die via het IMEI-nummer voor eeuwig en altijd geblokkeerd is. Sommige, maar niet alle, providers doen dat na een melding van diefstal of verlies.
  #40  
Oud 17-11-11, 09:55
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

barred houdt in dat hij geblokkeerd wordt op he Netwerk ( in dit geval SFR)! (het zij gestolen of rekening niet betaald willen wel eens providers dat blokkeren, gebeurt in nederland volgens mij niet maar in het buiteland wel!). Dus het is heel goed mogelijk dat je ermee hebt kunnen bellen etc in nederland zonder problemen. Het is mogelijk , maar niet netjes van de mobilephoneunlockers, want die moeten in ieder geval je centen terug geven...Met eventueel inhouding van de kosten voor de check, zou ik in ieder geval netjes vinden.
Reageren

Labels
ios5 unlock simlock sfr



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CalDav agenda werkt niet meer na IOS5 update. HarmT73 iPhone algemeen 8 27-10-11 14:20
usb poort na update ios5 niet meer herkent bacardiboy iPad algemeen 3 19-10-11 21:18
Ipad 1 schakelt niet meer uit na IOS5 update hvdberss iPad algemeen 0 18-10-11 11:06
iPhone 3G: simlock weer terug na update Robvanr Unlock 8 30-11-10 15:12
Na Restore van Mac, Kan ik mijn nieuwe gegevens niet meer terug syncen! Bobbyoriginal iTunes 0 02-04-10 02:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.