//

Last van simlock na update IOS5, kan niet meer terug.

Last van simlock na update IOS5, kan niet meer terug. discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Nadat ik eergister mijn iPhone 4 geupdate heb naar IOS5, kwam ik erachter dat mijn overgenomen telefoon helemaal niet simlockvrij is, maar dit gebeurde door ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-10-11, 17:41
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Unhappy Last van simlock na update IOS5, kan niet meer terug.

Nadat ik eergister mijn iPhone 4 geupdate heb naar IOS5, kwam ik erachter dat mijn overgenomen telefoon helemaal niet simlockvrij is, maar dit gebeurde door een niet nader te noemen manier die ervoor zorgde dat mijn Vodafone simkaart goed gelezen werd. Nu pakt 'ie hem dus niet meer!

Ik heb geprobeerd om IOS 4.?.? weer terug op mijn iPhone te zetten door de telefoon te herstellen in een eerdere versie van iTunes (10.3). Dit lukte helaas niet. Zwaar frustrerend natuurlijk, omdat ik nu opeens niet meer kan bellen en smsen.

Ik ben er inmiddels achter dat ik een SFR (France) simlock heb, een vreselijke provider als ik de berichten op dit forum mag geloven. Het is nog maar de vraag of het momenteel mogelijk is om een unlock hiervoor aan te vragen, die daaraast ook belachelijk duur zullen zijn. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Wat zou ik anders nog kunnen doen? Ik ben nauwelijk bekend met jailbreaks enzo, maar volgens mij kan de nieuwste redsn0w geen simlock verwijderen toch? Konden vorige versies dit wel, en kan het zijn dat ik dit in de toekomst nog wel gaat gebeuren? Zo ja, hoe langt duurt zoiets meestal nadat een nieuwe iOS uit is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-10-11, 08:06
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Niemand die iets weet? Blijkbaar konden mensen met IOS5 beta nog wel downgraden naar IOS4. Maar kan dit vanaf de officiele IOS5 echt niet meer?
  #3  
Oud 21-10-11, 15:09
betonishard betonishard is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Die persoon van wie je het hebt heeft waarschijnlijk ook zijn baseband meoten beschermen met upgraden. Als je em belt en vraagt om de shsh blobs te mailen, dan kun je misschien via tinyumbr3ll@ weer terug.

Succes
  #4  
Oud 21-10-11, 15:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Heeft ze niets aan.

De baseband verandert niet bij een downgrade.
  #5  
Oud 21-10-11, 15:41
betonishard betonishard is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 4
Standaard

Oja tinyumbrella downgrade de baseband niet. Stom.

Rest alleen nog de imei unlock.
  #6  
Oud 24-10-11, 19:21
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Hoi allen,

Dank voor jullie reacties.

Ik ben er inmiddels achter dat er niets anders opzit dan hem via IMEI te unlocken, wachten tot er een nieuwe ultrasnow vrijkomt. Heb voor 12,50 mijn simlock opgevraagd en hij blijkt van SFR France te zijn. Een bijna onmogelijke provider om een unlock bij aan te vragen, las ik hier op het forum. Wel wordt een unlock bij SFR door mobilphoneunlockers aangeboden voor $140.

Ik ben nogal nieuw in de wereld van jailbreaken, unlocken en die simplaatjes. Maar is het aannemelijk dat er op korte termijn zo'n manier van unlocken vrijkomt voor mijn telefoon? Wat zijn ervaringen hiermee met voorgaande grote updates?

Wat ik me nog wel afvraag.. De enige reden dat downgraden niet meer mogelijk is, is omdat Apple dit niet meer goedkeurt toch? Nu heb ik (dankzij een tip in een youtubefilmpje) mijn hosts file van mijn computer aangepast, waardoor die stap in het proces (het goedkeuren door Apple) in iTunes niet meer zou moeten gebeuren. Toch lijkt dit nog steeds het geval te zijn als ik mijn telefoon probeer te herstellen (waarna het nog steeds niet lukt). Zie ik iets over het hoofd?

Laatst gewijzigd door XIII; 24-10-11 om 21:23. Reden: Ook niet zonder naam noemen!
  #7  
Oud 26-10-11, 10:52
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Niemand die iets weet over die hosts files? Of de verwachte tijd tot er een unlock vrijkomt?
  #8  
Oud 26-10-11, 10:57
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Er zijn slechts twee oplossingen vrees ik. Of wachten op een nieuwe unlock via de JBscene of verkopen en een simlockvrije kopen. Als leek lijkt de laatste oplossing de makkelijkste. Ook naar de toekomst toe.
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #9  
Oud 27-10-11, 08:09
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Update: heb gister maar een IMEI-unlock aangevraagd bij mobilephoneunlockers
Omgerekend zo'n 103,-. Had voor de zekerheid vorige week al maar een paypal account aangemaakt en geld erop laten zetten. Ik kreeg na mijn mail eerst een korte reactie terug dat SFR mogelijk is, maar ik heb nog steeds mijn twijfels deze op het moment leverbaar zijn. We gaan het zien!
  #10  
Oud 27-10-11, 09:42
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

We zijn benieuwd...want SFR is meestal niet mogelijk. Heel af en toe wordt het aangeboden ! ik ben wel benieuwd of het gelukt is....
__________________
Revenge of the nerd..
  #11  
Oud 28-10-11, 09:08
paulslap paulslap is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Waarom wil me dit bij Apple zelf niet doen, het is tenslotte toch jou eigendom
en de meeste 3gs toestellen zijn toch al snel meer dan 1 jaar oud en mogen dan toch simlock vrij gemaakt worden.
Het vreemde is dat imei unlockers schijnbaar illegaal wel in deze apple database kunnen en daar dan ook nog geld voor durven te vragen.
Heeft iemand dat ooit wel eens aan Apple voorgelegd?
  #12  
Oud 28-10-11, 09:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulslap Bekijk bericht
Het vreemde is dat imei unlockers schijnbaar illegaal wel in deze apple database kunnen en daar dan ook nog geld voor durven te vragen.
Heeft iemand dat ooit wel eens aan Apple voorgelegd?
Fout! Het zijn de providers die bepalen of een iPhone een SIM-lock heeft of niet, dat boeit Apple niet en Apple heeft er trouwens niet het minste belang bij.

De providers hebben toegang tot de Apple SIM-lock database (of hoe die ook mag heten). Corrupte medewerkers van de providers werken dan samen met die zgn. unlockers.

Wordt zo'n corrupte medewerker gepakt dan is het weer een tijdje gedaan met unlocken en moeten die unlockers op zoek naar een nieuwe "leverancier" (echt waar, die noemen dat een "leverancier").
  #13  
Oud 29-10-11, 14:18
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Hmmm, of het nou wel of niet zo netjes is hoe het precies zitten tussen de contacten met providers en unlockers, ik heb het er maar gewoon op gewaagd!
Woensdag (26 okt) het geld overgemaakt via Paypal. Vandaag gemaild wanneer ik de unlock kan verwachten.

Vond zojuist op de nieuwspagina (moest even zoeken, want de berichten staan blijkbaar niet chronologisch op die pagina) het volgende bericht. Gepost op - jawel - 26 oktober. Geeft toch weer wat hoop
  #14  
Oud 29-10-11, 18:18
paulslap paulslap is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 10
Standaard

Laat even weten waar je dit hebt laten doen en wat het gekost heeft, als het gelukt is
  #15  
Oud 29-10-11, 23:29
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Ik heb de unlock aangevraagd bij mobilephoneunlockers.com

Zie hier mijn mailcontact met hen. De "webshop" werkte bij mij niet, dus ik had gevraagd hoe ik dit op kon lossen. Toen gaven ze me een e-mailadres waarmee ik via Paypal kon betalen. Het laatste mailtje dat ik terug heb gekregen snap ik niet helemaal. Volgens mij bedoelen ze dat het at least 2 weeks duurt, maar daarna staat er so next week. Lekker tegenstrijdig maar ik wacht het af


Citaat:
Hi they at leat 2 weeks so next week x x------------------




From: Margot

Date: Sat, 29 Oct 2011 13:55:35 +0200
To: <support@mobilephoneunlockers.com>
Subject: Re: Unlock iPhone 4 SFR France by IMEI code


Dear sir/madam,

I payed $140 last wednesday to unlock my SFR France locked iPhone 4 by IMEI. When can I espect my unlock?

Hope to hear from you soon.

Yours sincerely,
Margot




2011/10/21 <support@mobilephoneunlockers.com>
Yes we can $140 please pay via paypal to margodench@googlemail.com
and include phone make model network and imei. thanks ------------------




From: Margot
Date: Fri, 21 Oct 2011 14:47:21 +0200
To: <support@mobilephoneunlockers.com>
Subject: Unlock iPhone 4 SFR France by IMEI code


Dear sir/madam,

I would like to use your service to unlock my SFR France simlock on my mobile phone (iPhone4). I've read on the internet that it has been very hard to get an unlock code of this privider. Is it at the moment possible to get my iPhone unlocked? And does it cost 140 US$ like it says on your website? When I click on the "Click here to purchase" button, I get a 404 error. Is it maybe not possible to use this service from the Netherlands (Europe), where I live?

Hope to hear from you soon.

Yours sincerely,
Margot Gommers
  #16  
Oud 30-10-11, 14:01
RadioXD RadioXD is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: sint-oedenrode
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar RadioXD
Standaard

je iPhone is wel geactiveerd? Zo niet. jailbreak je iPhone met een Hacktivation. (via Sn0wbreeze kan je aanvinken of je hem wil hacktiveren, via Redsn0w zal hij hem wel automatisch activeren als hij nog niet is geactiveerd).

UltraSn0w en MobileSubstrate hebben een update gehad om compatible te zijn met iOS5. als je jouw iPhone nu jailbreakt + een ultraSn0w unlock eroverheen gooit zou het moeten werken, mits je een unlockable baseband hebt. anders even die iPad baseband installeren!
  #17  
Oud 30-10-11, 15:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je kunt geen iPad baseband op een iPhone 4 installeren...
  #18  
Oud 30-10-11, 16:15
RadioXD RadioXD is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: sint-oedenrode
Berichten: 17
Stuur een bericht via MSN naar RadioXD
Standaard

oh dat wist ik niet.

dan kan het niet..
  #19  
Oud 31-10-11, 09:32
MargotHG MargotHG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 29
Standaard

Toch bedankt voor het meedenken
  #20  
Oud 01-11-11, 00:57
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Ik hoop echt dat het lukt voor je MARGOT ! keep us posted. Ik heb wel hier en daar een geruchtje gehoord dat het wel kan.....op dit moment! wel mondjes maat!
140$ JEMIG wat veel geld zeg ! maar ja als het niet anders kan..
Reageren

Labels
ios5 unlock simlock sfr



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CalDav agenda werkt niet meer na IOS5 update. HarmT73 iPhone algemeen 8 27-10-11 14:20
usb poort na update ios5 niet meer herkent bacardiboy iPad algemeen 3 19-10-11 21:18
Ipad 1 schakelt niet meer uit na IOS5 update hvdberss iPad algemeen 0 18-10-11 11:06
iPhone 3G: simlock weer terug na update Robvanr Unlock 8 30-11-10 15:12
Na Restore van Mac, Kan ik mijn nieuwe gegevens niet meer terug syncen! Bobbyoriginal iTunes 0 02-04-10 02:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.