iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: Nieuweling met No Service, Vragen en Problemen. (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/102712-nieuweling-no-service-vragen-problemen.html)

Ko3n 28-10-11 09:53

Nieuweling met No Service, Vragen en Problemen.
 
Hey,

Ik heb sinds gisterenavond een iPhone 3Gs.
Die had een software-probleempje,

Dus gisteren via DFU mode en redsn0w 0.9.9.5b (als ik mij niet vergis) opnieuw geinstalleerd:

Version 5.0
Modem Firmware 06.15.00

en er staat Cydia op geïnstalleerd.


Nu wat loopt er allemaal mis:

1-> Opstarten moet ik doen via usb-kabel, en just boot.
2-> sim-kaart wordt niet herkent (dus momenteel heb ik een veredelde ipod touch).


Dus ik veronderstel dat hij nog ge-unlocked moet worden?

Ik ben best thuis in computer-wereld, maar iPhone en zijn tips/tricks/hacks zijn totaal nieuw voor mij.

Iemand met tips, (of die gewoon ff wilt inspring om zaakje te verrichten? )

groeten,
Koen


Ko3n 28-10-11 18:27

ultrasn0w 1.2.4 staat ook geïnstalleerd...

maar met simkaart erin krijg ik nog steeds no service en
in settings/general zeg ICCID No SIM ?

iemand help?

Ko3n 28-10-11 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ko3n (Bericht 725944)
ultrasn0w 1.2.4 staat ook geïnstalleerd...

maar met simkaart erin krijg ik nog steeds no service en
in settings/general zeg ICCID No SIM ?

iemand help?

iCCID geeft nu een ellen lang nummer,
carrier is ingevuld (mobistar - belgie)
andere data als mms enzo zijn ook ingevuld...

maar linksbovenaan blijft spijtig genoeg op Searching staan :(

XIII 28-10-11 23:10

Heb je ultasn0w geïnstalleerd?

Zoek op het forum naar deze term voor meer info.

Ko3n 28-10-11 23:12

Hey, ultrasn0w 1.2.4 staat geinstalleerd.
Sim word wel herkent (pincode werd gevraagd),
carrier wordt juist herkend, ICCID wordt plots ingevuld,

maar ik blijf op no service of wel op searching staan.

Dus ultrasnow staat wel geinstalleerd

Ko3n 29-10-11 09:17

KAn bet zijn dat ik geen service heb omdat ik een stock baseband heb?

XIII 29-10-11 11:29

Je hebt geen stock baseband, want dat versienummer uit je eerste post is van de iPad baseband.

Ko3n 29-10-11 19:15

Ok. leuk.

is er iemand die soms een oplossing heeft, want na 2 dagen aan pogingen wagen,
zie ik door de bos het bomen niet meer en ben ik volledig gsm-loos : (

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2011 om 19:00 ----------

iemand die het toevallig ziet zitten om via iets als teamviewer hier even alles voor elkaar te krijgen?

ik lijk geen stap meer vooruit te geraken :s :(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 oktober 2011 om 19:47 ----------

Daar ik niet opgeef:
simkaart heeft zelfs contacten kunnen doorgeven... kan enkel geen service vinden...

Ko3n 30-10-11 22:42

mag op slot, is opgelost, thx voor alle hulp :)

davd 30-10-11 22:56

hoe heb je het opgelost?

Ko3n 30-10-11 23:31

Wel, ik ben eigenlijk volledig opnieuw begonnen,
0.9.9b6 gebruikt voor jailbreak,
dan de ultrasnow,
en deze keer werkte het wel goed,
(de reboot duurde langer als de vorige keren).

Ik moet eerlijk toegeven dat door de vele pogingen dat ik ondernomen heb, dat ik niet precies meer kan vertellen voor de wie wat hoe...
Weet wel dat ik mijn simkaart deze keer van begin tot einde heb er laten inzitten (iets wat ik vorige keren niet deed).

davd 30-10-11 23:46

welke versie van ultrasnow gebruik je en heb je een nieuwe of een oude bootrom?

Ko3n 31-10-11 08:11

ultrasnow 1.2.4
en de nieuwe bootrom... (iBoot-359.3.2)

Rav3n 31-10-11 09:24

Heb je de reboot knop gebruikt na installatie van Ultrasn0w?
Of heb je, zoals in de "readme" van Ultrasn0w staat, je toestel uitgezet met de powerknop en slider. De normale manier dus. En daarna weer gewoon aangezet?

Ko3n 31-10-11 09:32

na installatie idd de reboot knop van ultrasnow zelf gebruikt.
maar doordat iOS5 enkel tethered kan booten (naar wat ik vernomen heb)
heb ik nadat hij dan weer op het opstartscherm (zilveren apple) stond,
een "just boot" gedaan via redsnow.

dan start hij weer op, en vroeg hij pincode :-)

davd 31-10-11 12:07

Heb jij even geluk bij mij werkt het nog altyd niet :(

Ko3n 31-10-11 12:09

Wordt bij jou het ICCID ingevuld? (en de carrier? )
(en enkel network blijft op searching / no service? )

of worden deze dingen ook al niet ingevuld?

davd 31-10-11 12:10

Jup alles word ingevuld :(

Ik Krijg ook alleen bij ultrasnow her start springboard en niet reboot ik klik er Dan op en sim word herkend vraagd code daarna zoeken... En geen service en dat wisseld soms af ik reboot dan ik Heb nog altyd het zelfde + soms is ultrasnow plots weg en moet ik het opnieuw installeren

Ko3n 31-10-11 12:28

Klinkt echt 100% herkenbaar...

Maar ik heb gisterenavond alles nog eens opnieuw gedaan, (dus ook opnieuw via itunes herstellen )
en dan werkte het wel...

Ik wou dat ik je echt vooruit kon helpen hoor,
maar ik vrees dat ik ook meer geluk heb gehad als kennis van zaken...

davd 31-10-11 12:32

Ik ben blij voor jou :p ik zal nog een paar keer herstellen en op nieuw beginnen en maar hopen zeker :p

Rav3n 31-10-11 14:28

Jailbreaken en unlocken icm pincode is suicide. Uitzetten en later weer aanzetten.

Als Ultrasn0w is geinstalleerd, zet je, de iphone aan je pc/mac hangend, uit met de powerbutton en de slider. Dit staat ook als zodanig omschreven.
Daarna boot je tethered met Redsn0w zoals voorgeschreven.

davd 31-10-11 14:31

Ik kan even niet volgen dus als je ultrasnow hebt geinstaleerd en gereboot wat Moet ik kan doen ?

Ko3n 31-10-11 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 727675)
Jailbreaken en unlocken icm pincode is suicide. Uitzetten en later weer aanzetten.

Als Ultrasn0w is geinstalleerd, zet je, de iphone aan je pc/mac hangend, uit met de powerbutton en de slider. Dit staat ook als zodanig omschreven.
Daarna boot je tethered met Redsn0w zoals voorgeschreven.

Ja zie mijn suicide.... nu werkt het... en daarvoor niet... lijkt mij een positieve suicide?

davd 31-10-11 14:46

oke ik heb dus ultsrasnow verwijders dan met powerknop en slider uitgezet dan tetherd terug aan gezet ultrasnow opnieuw geinstalaard vroeg voor springoard te herspringen en dan de pincode te geven heb alles genegeerd en direct powerknop gedrukt en uitgezet met slider terug tethered aan gezet nog altyd het effect van zoeken .... geen service

Rav3n 01-11-11 19:55

[No Offence]
Jeez davd. Leestekens gebruiken en je bericht nalezen is toch wel erg prettig ;)
Ik had het ook zo kunnen typen zet alle pincodes simkaart EN toestel uit boot tethered en laat iphone maar gewoon aangesloten op je pc herinstalleer Ultrasn0w na installatie NIET rebooten maar meteen uitzetten met powerknop en slider daarna tethered booten duurt iets langer dan normaal daarna kun je pincode weer aanzetten.

Nogmaals [No Offence] maar zo leest het iets prettiger. Ietsje maar ;):P

1. Zet eerst alle pincodes (simkaart EN toestel) uit.
2. Boot tethered en laat iphone maar gewoon aangesloten op je pc.
3. herinstalleer Ultrasn0w.
4. Na installatie NIET rebooten, maar meteen uitzetten met powerknop en slider.
5. Daarna tethered booten. Duurt iets langer dan normaal.
6. Nu kun je de pincodebeveiliging weer aanzetten.

@ko3n: Blij dat ik kon helpen ;):P:D

davd 01-11-11 19:59

sorry voor geen leestekens altijd gehaast zoals nu ook . Danku voor uw hulp maar heb het al geprobeerd met geen succes :(

Rav3n 01-11-11 20:10

JBn / unlocken icm met haast gaat niet samen.
Daarnaast mensen die je bericht 3 - 4x moeten lezen hebben al geen zin meer om te antwoorden ;)

[On topic]
Geduld. Begin opnieuw.
Sluit iphone aan op je pc.
Ultrasn0w eraf. Zet na de uninstall van Ultrasn0w je toestel uit. (Laat maar aangesloten aan je pc)
Dan tethered booten met Redsn0w.
Ultrsn0w weer installeren, dan NIET op [REBOOT TOESTEL] tikken!!
Uitzetten met powerknop en slider. (Dus de normale uitzetmethode)
En nu weer tethered booten met Redsn0w.

Voor duidelijkheid:
Als je boot via Redsn0w dat zet je toch zeker alleen het vinkje aan bij [boot tethered right now]. De overige vinkjes moeten uit staan.

davd 01-11-11 20:23

ik heb alleen extras -> just boot is dat verkeerd dan ?
+ ik doe ook select ispw en dan de officiële ios5

is dat verkeerd ?

ik ben nu de stappen aan het volgen die je hebt beschreven
1.) ik sluit mijn toestel aan op de pc
2.) ik open redsn0w (redsn0w_win_0.9.9b7)
3.) op de Iphone ga ik naar cydia ultrasn0w en druk op verwijderen
4.) tijdens het verwijderen krijg ik een popup "mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk" met de optie te drukken op oke
4.) de popup is weg maar nu krijg ik inde plaats van 'reboot toestel ' zoals jullie zeggen de optie ' herstart springboard'
5.) ik druk op de powerknop en met de slider zet ik het toestel uit
6.) in redsnow op de pc (windows) druk ik op extras -> select ispw -> iphone2.1_5.0_9A334_restor.ispw (het is de gm versie van de site felixbruns.de)
7.) ik krijg een popup van redsnow nu met als volgt 'the following build was identified: iphone2.1_5.0_9A334 it will be used for the rest of this redsno0w session.
8.) ik druk op oke met weer een popup 'is this the newer 'fixed' model?..........' ik druk op ja
9.) ik druk op 'just boot just boot tethered right now'
10.)ik druk op next en volg de instructies voor de iphone in DFU mode te zetten
11.) het is bezig met laden en een pineapple logo komt op de iphone
12.) redsn0w zegt done! en druk op cancel
13.)rechts in de hoek staat nu geen service
14.) ik ga nu terug naar cydia en instaleer ultrasn0w 1.2.4
15.) ik krijg weer de popup mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk en druk op oke
16.) ik krijg terug de optie van 'herstart springboard' i.p.v ' reboot toestel'
17.) druk op de powerknop en krijg een popup van activator dat het gevaarlijk is voor het toestel uitteschakelen wanneer cydia iets instaleerd
18.)ik slide de knop zodat het toestel uitgaat
19.)ik open terug redsn0w (redsn0w_win_0.9.9b7)
20.) ik volg nu de stappen terug van 6 t.e.m 12
21.)ik heb nu geen service zoeken ...


voor dat ik begon heb ik nagekeken of
1.)mijn simpincode aanstond en het stond uit
2.)mijn codeslot aanstond en dat stond ook uit
3.) alleen Automatisch slot stond op 1 minuut maar ik zie daar het gevaarlijke niet aan als het zo is zal ik het veranderen en opnieuw proberen
4.) mijn locatievoorzieningen uitstonden
5.) 3G uitstond
5.) mijn mobiele data uitstond


informatie dat misschien van hulp kan bieden
in instellingen -> Algemeen->Info
Versie 5.0 (9A334)
Aanbieder mobistar 11.0
en mijn ICCID is ingevuld
Modemfirmware 06.15.00

Gedurende heel het proces is de iphone niet van de pc gekoppeld

ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven omvattend van mijn probleem en het overzichtelijk genoeg is Mvg

heb net gedowngrade naar ios4.1 en zelfde stappen genomen + nog eens ipad baseband geinstaleed en heb daar ook geen service bij

Rav3n 01-11-11 22:56

- Zet mobiele data en 3G gewoon aan. Je hoeft alleen maar location services (lokatievoorsieningen) uit te zetten.
- Een GM-versie van iOS5? Da's de golden master-versie. Zou identiek moeten zijn, maar dat vertrouw ik nooit. Haal HIER ff een zeker te weten goede versie binnen.
- 06.15.00 wijst op een iPad-baseband-versie. Moet te unlocken zijn.

Er moet dus iets anders zijn, dat je nekt.

edit
Ik lees net dit:
Citaat:

Also, some iPhone3GS users with the 06.15 baseband may have tried to install iOS5 using a stock IPSW (even though you should never ever try to use a stock IPSW if you’re an ultrasn0w unlocker). If you did try this, your baseband is probably in an inconsistent state, and you’ll need to reflash the 06.15 baseband again (using redsn0w). Be very careful if you use redsn0w to reflash the iPad baseband — don’t interrupt the process! And please avoid using stock IPSWs in the future :) Unlockers should never go near stock IPSWs. BRON
Kortom: Wss is je baseband ****ed up. Je dient je baseband opnieuw te flashen naar 06.15.00. Dit kan gewoon met Redsnow. Waarschuwing: onderbreek dit proces niet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 november 2011 om 22:27 ----------

Welke Windows-versie gebruik jij overigens?

Je moet Redsn0w, zeker bij Windows Vista/7, wel als administrator uitvoeren (dus via rechtermuisklik - of via de eigenschappen van het bestand de instellingen aanpassen dat ie altijd als asmin moet worden opgestaand)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 november 2011 om 22:40 ----------

Mocht het nog niet lukken:

In ALLE beschrijvingen wordt erop gewezen dat mensen met een 06.15.00 en afhankelijk zijn van een softwarematige unlock via Ultrsn0w WEG MOETEN BLIJVEN van de originele ("stock") firmware.
Mocht het dan nog niet lukken, dan zou ik proberen om een voorgejailbreakte en geactiveerde iOS5-versie voor de 3Gs te installeren. Zo heb ik de 3GS van mn zoon ook aan de praat gekregen.

Gebruik Google voor een dergelijke versie van iOS 5 voor jouw iphone 3GS en LEES goed. Klik op de GOEDE ipsw. Kijk goed waar je op klikt, want die websites stikken van de reclames en downloadknoppen voor andere software.

Puurs 02-11-11 16:33

Hallo,

Recent heb ik een iphone uit Dubai gekregen, en zou hier graag mijn oude T-mobile abbonement in doen.
Ik ben zelf nu ook al een tijd aan het *****n met het jailbreaken (wat gelukt is), maar na het installeren van Cydia en Ultrasn0w ziet mijn mobiel nog steeds geen netwerk.
Hij herkent wel mijn simkaart (neem ik aa, aangezien hij het ICCID nummer weer geeft).
Boven in blijft de Iphone "zoeken" weergeven. Zou iemand mij vertellen hoe dit probleem valt te verhelpen.

Gegevens:
Iphone 3GS
Firmware: 5.0 (9A334)
BB: 06.15.00
Provider: T-mobile NL 11.0 (geeft hij ook aan bij de Iphone)

Als iemand zou kunnen helpen al bij voorbaat dank.

Rav3n 02-11-11 17:58

Ik zou zeggen, lees dit topic goed door. Je voorgangers hadden hetzelfde probleem.

trekinbami 02-11-11 23:59

Gelukt, maar instabiel!
 
Het is mij nu gelukt om van de No Service af te komen. Ik had baseband 6 15 00, maar heb mijn iPhone gerestored en gejailbreakt met behulp van dit filmpje: How to: Fix ios5 "Searching" or "No Service" 6.15.00 baseband after update! STEP BY STEP - YouTube

Toen als bron ultrasn0w.com ingevoerd en ultrasn0w geïnstalleerd.

Nu doet alles het wel, maar dondert mijn netwerk er om de vijf a tien minuten uit en zo heb ik er alsnog niks aan. Iemand een oplossing hiervoor? Ik heb op verschillende sites gelezen dat het vaker voorkomt, maar heb er nog geen oplossing voor gezien! Ik heb Location Services trouwens uit staan.

Berendonline 19-12-11 23:06

Dit kun je oplossen door je 3G verbinding uit te schakelen. Mijn Vriendin haar iPhone had het zelfde probleem. Ik ben naar de Vodafone shop toegegaan en heb hun er van overtuigd dat het aan de simkaart lag. Uit eindelijk hebben ze gratis een simkaart wissel uitgevoerd en kan ze de 3G verbinding weer aan hebben zonder dat de connectie verdwijnt. Ze heeft nog wel regelmatig 1 streepje signaal maar ondervindt geen problemen meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.