//

Iphone 3G gelockt op AT&T

Iphone 3G gelockt op AT&T discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ben sinds kort in het bezit van een iPhone 3G welke origineel afkomstig is uit de VS, hij is (naar alle waarschijnlijkheid) ge-simlockt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-10-11, 12:56
RivalMarco RivalMarco is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard Iphone 3G gelockt op AT&T

Beste mensen,

Ben sinds kort in het bezit van een iPhone 3G welke origineel afkomstig is uit de VS, hij is (naar alle waarschijnlijkheid) ge-simlockt op AT&T.

Zodra ik hem aansluit aan m'n PC (Mac of Windows, maakt geen verschil in deze) komt iTunes met de melding dat er een iPhone is gevonden welke ge-recovered kan worden. Dit proces lijkt goed te gaan, tot hij op het eind met een 1016 error komt. Recoveren is dus onmogelijk.

Ik heb de .ipsw van iOS 4.2.1 gedownload, en deze met redsn0w (0.9.6rc16) geprobeerd te restoren, ook dit mislukt. Als ik kies voor 'Just boot tethered right now' lukte het eerst wel, maar sinds ik heb gekozen voor 'Install iPad baseband' blijft hij hangen bij 'Waiting for reboot', en is het scherm van de iPhone wit.

Het is me wel enkele keren gelukt om tethered te booten, toen bleef ie hangen in het beginscherm waar ik een simkaart moet plaatsen. Heb toen mijn Vodafone-simkaart geplaatst, maar deze werd totaal niet herkend. Met/zonder SIM-PIN-code maakte hier geen verschil.

Hebben jullie nog ideeen zodat ik deze iPhone 3G werkend kan krijgen? =)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-10-11, 14:03
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Als je de ipad baseband werkelijk erop hebt geïnstalleerd dan kun je niet meer zomaar een andere versie van iOS installeren. Als ik mij niet vergis, is het in dat geval is het nodig om een custom firmware bestand te maken zonder baseband update. Dit kan met sn0wbreeze (windows) of pwnagetool (mac) en volgens mij tegenwoordig ook met redsn0w (windows en mac), maar die laatste kan dat voorlopig alleen op de mac.

Dus ik zou het volgende proberen:
- Download de 4.2.1 ipsw (firmware bestand voor iOS 4.2.1) voor de iphone 3G
- Download een van de bovengenoemde programma's
- Maak daarmee een custom firmware, verwijs het programma naar de gedownloade ipsw. Ik denk dat je ook hacktivation nodig hebt, dus vink dat ook aan.
- Shift + herstel (andere toets op de mac) in iTunes met de custom firmware
  #3  
Oud 28-10-11, 18:27
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Download 3.1.3 voor iPhone 3G (4.x.x word toch heel traag en ga je je aan ergeren), dan herstellen in iTunes (shift + click), als je 10xx melding krijgt kick je hem eruit met RecBoot, mij ook altijd gelukt met mijn oude 3G 8GB die iPad baseband 06.15.00 had!
  #4  
Oud 28-10-11, 19:43
RivalMarco RivalMarco is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Heb met pwnagetool eerst een custom ipsw gemaakt van iOS 4.2, maar dit was vrij traag.

Toen hetzelfde gedaan met iOS 3.1.3, hij draait nu maar mijn SIM-kaart word nog niet herkent, ook Bluetooth en Wi-Fi werkt niet. ('greyed out')

Heb wat rondgezocht, en op Apple.com staat dat je 'm dan moet bijwerken naar de nieuwste versie, maar dan word het dus traag..

Iemand toevallig enig idee hoe ik 3G/Wi-Fi en/of Bluetooth werkend krijg?
  #5  
Oud 29-10-11, 10:54
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

iPhone in DFU en nogmaals proberen te herstellen.
  #6  
Oud 30-10-11, 16:34
RivalMarco RivalMarco is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Heb de iPhone 3G nogmaals hersteld vanaf de custom made ispw, maar dit heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Zowel 3G, Wi-Fi als Bluetooth zijn nog niet beschikbaar.

Iemand enig idee?
  #7  
Oud 01-11-11, 19:25
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Waarom herstel je hem niet naar 3.1.3 als ik vragen mag? Ik heb er nu een week 4.2.1 op staan en de iPhone is nu 3x totaal vastgelopen en ging vanzelf opnieuw opstarten, waardeloos is. Apps laden duurt lang, een track opzetten duurt eeuwen...
  #8  
Oud 01-11-11, 19:46
RivalMarco RivalMarco is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Dat heb ik dus gedaan, maar lukt niet. Zodra ik een custom made ispw van 3.1.3 herstel werkt iOS wel, maar 3G Wi-Fi en Bluetooth niet.

Herstel ik een 'echte' 3.1.3, dus niet aangepast dan komt hij op het eind van het herstellen met een foutcode - 1016 - en kom ik ook niet verder..
Reageren

Labels
iphone3g, kapot



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone gelockt of niet? mitchmink Unlock 15 26-03-11 10:13
iphone gelockt op 3.1.3 wat nu ? samuellos Unlock 3 04-05-10 09:53
iphone 2g gelockt robinvel Archief 1 14-10-09 19:08
iPhone 3G: iPhone 3G gelockt uit V.S donny88 Unlock 3 05-05-09 22:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:32.