//

hoe verder bij unlock en jailbreak

hoe verder bij unlock en jailbreak discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, onlangs heb ik een iPhone 2G gekocht waar ik de voorgeschiedenis niet van weet. het leek mij een leuk project om deze te unlocken ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-11, 16:01
Nephew Nephew is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Question hoe verder bij unlock en jailbreak

hallo,

onlangs heb ik een iPhone 2G gekocht waar ik de voorgeschiedenis niet van weet. het leek mij een leuk project om deze te unlocken en te jailbreaken. ik loop echter vast..

ik heb al veel gelezen op dit forum maar kon niets vinden wat mij kon helpen. het kan zijn dat ik een topic over het hoofd heb gezien waar iets dergelijks al wel in is uitgelegd. mijn excuses als dat zo is; ik zie door de bomen het bos niet meer.

maar het volgende:
ik heb dus een 2G gekocht van iemand die de voorgeschiedenis van de telefoon ook niet wist. ik kan niet 'in' de telefoon komen en weet dus de bb en de fw van de telefoon niet. ik heb de telefoon inmiddels (meerdere malen) hersteld (heeft dus nu fw 3.1.3 toch?) en heb vervolgens mijn eigen (NL) SIM geplaatst. op het scherm van mijn 2G verschijnt dan het bekende 'connect to iTunes'-symbool. wanneer ik iTunes open staat hier de volgende (logische) boodschap: 'de SIM-kaart in deze iPhone wordt niet ondersteund'. maar wel staat er bovenin het scherm van mijn telefoon de naam van de provider.

ik als leek trek de conclusie dat mijn 2G nog gelockt is, maar hoe nu verder?

nogmaals, misschien is het probleem wel heel simpel en is het al uitgelegd, hiervoor dan mijn excuses..

alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-11, 16:11
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Volgens mij moet je met redsn0w activeren, jailbreaken en unlocken. Laat even weten hoe het afloopt.

Hier staat een tutorial: http://iclarified.com/entry/index.php?enid=7436
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #3  
Oud 03-11-11, 20:04
Nephew Nephew is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

hallo Wouter,

bedankt voor uw reactie!
ik zal het één dezer dagen eens gaan proberen, ik houdt u op de hoogte!

groeten
  #4  
Oud 04-11-11, 19:05
Nephew Nephew is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

hoi Wouter,

ik ben weer even bezig, maar ik loop weer vast..

ik loop vast bij het laatste onderdeel van stap twee:
wanneer ik de tegel van firmware wil starten in iTunes om mijn 2G te restoren opent zich die map. ik kan dan kiezen uit twee 'submappen': .fseventsd en Firmware. wanneer ik deze probeer te gebruiken openen deze zich ook. .fseventsd in 'geen zoekresultaten' en Firmware in 'all_flash' en 'dfu'. wanneer ik 'dfu' open zijn er ook geen zoekresultaten meer, en wanneer ik 'all_flash' opent zich een map getiteld: 'all_flash.m68ap.production'. hierna zijn er geen opties meer om te kiezen.
kortom: ik kan het bestand niet openen in iTunes.

wat mij is opgevallen is dat wanneer ik het restore-bestand gedownload heb het wordt opgeslagen al Zip-bestand en dat er geen .ispw achter staat. zou het hem daar in kunnen zitten?
  #5  
Oud 05-11-11, 01:56
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je hebt de .ipsw gedownload met IE... Wijzig de extensie of download de file opnieuw met een andere browser.
  #6  
Oud 05-11-11, 19:08
Nephew Nephew is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

ik ben vandaag weer even bezig geweest, en deze keer lukte het. ik pakte het zip-bestand steeds uit, en dat had blijkbaar niet gemoeten. ik heb de extensie veranderd en klaar is Kees.

maar nu loop ik tegen het volgende aan.. wanneer ik redsn0w opstart en browse naar de software dat ik net heb geinstaleerd en deze aanklik, herkent redsn0w het niet.. weet je toevallig ook hoe dat zou kunnen?
  #7  
Oud 10-11-11, 14:13
Nephew Nephew is offline
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 9
Standaard

hallo,

het is gelukt hoor!
geen idee hoe het kan, maar ik heb alles met Safari gedowload en 3.1.2 geinstaleerd, toen lukte het wel!

bedankt voor je hulp,

Groeten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: hoe nu verder met 3GS dropke Unlock 3 16-10-11 23:40
iPhone: jailbreak 4.0.1 zonder backup SHSH, hoe nu verder? Knallie Jailbreak 5 23-08-10 18:50
3G - OS3.1.2 > unlock & jailbreak, hoe? Kluppergeest Archief 1 17-12-09 01:10
iPhone: Jailbreak 3.0 Purplera1n, hoe nu verder met 3.0.1??? nellis Jailbreak 1 07-09-09 00:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:07.