iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: Alternatief voor SAM ? Unlock voor iOS. 4 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/103932-alternatief-voor-sam-unlock-voor-ios-4-a.html)

Gamekings 08-11-11 23:57

Alternatief voor SAM ? Unlock voor iOS. 4
 
Hallo Jongens,

Een tijdje terug al weer (lees een jaar +/-) wou ik mijn Iphone 3G uit China upgraden naar ios 4.0. ( Er staat nu ios 3.1.2 op met baseband 05.12.01). Dit lukte destijds allemaal wel met redsn0w maar het unlocken van de telefoon destijds dat ging uitsluitend met je simkaart van de orginele carrier. Dit probleem kon vervolgens ook verholpen worden via SAM ( als je geen simkaart had) nou kreeg ik mijn iphone ook nooit aan de praat via SAM omdat ik dus geen flauw idee heb wat de orginele carrier van mijn iphone is. Veel gegokt, maar zonder resultaat. We zijn nu een tijdje verder en ik hoop toch echt dat de technologie niet stil is blijven staan op dit vlak. Zijn er al alternatieven voor SAM om mijn iphone te upgraden of is SAM verbeterd ? Kan iemand mij wat meer uitleg geven?

Alvast bedankt !

ps. de jailbreak zit natuurlijk allemaal hiervoor, dat wil ik nog steeds ;) ( als het kan )

iNemesis 09-11-11 11:02

je verwart unlocken met activatie :)? ..tip houd hem lekker op 3.1.2, 4.2.1 op 3G werkt vervelend traag....Maar je kan hem wel upgraden met sn0wbreeze en hacktiveren nog steeds met behoud van baseband en dan weer unlocken met Ultrasn0w....Om push te laten werken (enige probleempje dat optreedt bij hacktivating) kun je pushdoctor gebruiken. Maar SAM is charmantere oplossing ....Originele provider kan ik misschien voor je achterhalen aan de hand van serienummer of IMEI ( NIET MODEL NUMMER!)

Gamekings 09-11-11 17:46

Uh ja kan wel dat ik dat door elkaar haal, maar is t niet zo dat je na SAM geen ultrasnow meer hoeft te gebruiken ? Maar goed in ieder geval, het was volgens mij zo dat ik hem wel geunlocked kreeg met ultrasn0w maar dat ik last kreeg van battery drainage... en dat ik daarvoor sam nodig had. Ik zal mijn IMEI en Serienummer geven zoals deze staan bij Algemeen -> Info. IMEI: 01 171300 527607 1 Serienummer: 87833XGEY7K

iNemesis 09-11-11 23:03

je iphone is van TELEFONICA United kingdom. Naar mijn weten is dat O2. Nee unlocken is altijd met ultrasn0w...daarna samprefs gebruiken, om te activeren....elke toool met eigen doel, samengevat:

Redsn0w ->hactivaten + jailbreaken
Ultrasn0w -> unlocken
samprefs -> hacktivaten ongedaan maken en weer "officieel activeren".

Gamekings 10-11-11 12:23

Ok echt heel erg bedankt. Nog terugkomend op mijn vorige probleem van battery drainage, dat is met SAM te verhelpen toch? Want ik kreeg idd ios 4 wel aan de praat maar de batterij was binnen een half uur leeg...

iNemesis 10-11-11 13:31

Ik weet niet welke versie het was, speelde dat probleem inderdaad....
met Samprefs is dat verhelpen. Had iets met Gamecenter in combinatie met Push notifications....

nenke 10-11-11 15:53

3g naar ios 5
 
hallo allemaal,

ik wil graag mijn 3G 16 GB naar ios 5 zetten,
hij staat nu nog op 4.2.1 en is zo traag als ik weet niet wat.

iis di mogelijk?

en als ik via itunes zeg update dan zeg hij 4.2.1 is de nieuwste versie :S

alvast bedankt groetjes

XIII 10-11-11 15:57

Nenke, dit is niet mogelijk.

De meest recente firmware voor de 3G is inderdaad 4.2.1 en dat zal niet meer veranderen.

EDIT: verder is je post behoorlijk offtopic; volgende keer beter kijken aub

nenke 10-11-11 16:04

aha oke,
nou toch bedankt :-)

Gamekings 13-11-11 17:56

Krijg nou tieten, SAM herkende mijn provider blijkbaar gewoon automatisch. SAM is een beetje veranderd qua de menutjes etc. Hij deed hem deze keer automatisch via Auto-Detect ! Toch heel erg bedankt voor het opzoeken ! Grappig om te weten dat deze iPhone op de zwarte markt in China is gekocht en eigenlijk dus uit de UK komt.

iNemesis 14-11-11 00:30

heb liever geen tieten hoor..maar gefeliciteerd he dat het werkte. Inderdaad autodetect doet het wel eens goed.maar niet altijd ;)!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:57.