iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: iOS 4.0.2 naar 5.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/104726-ios-4-0-2-naar-5-0-a.html)

Sneeuwpop 18-11-11 16:45

iOS 4.0.2 naar 5.0
 
Hallo Allemaal,

Ik zit een beetje in een lastig parket. Het gaat om een iphone 3gs met iOS 4.0.2 die gejailbreaked en geunlocked is. Omdat er een canadese simlock van rogers op zat. Nu wilde we proberen of deze door rogers vrij gegeven was omdat hij al 2 jaar oud was. Dit wilde we doen volgende de T mobile manier. Maar hiervoor moest natuurlijk eerst de jailbreak en unlock er af. Dus we hebben alles opgeslagen en een reserve kopie gemaakt. Toen zijn we alles gaan terugzetten naar fabrieksinstellingen om de JB te verwijderen. Daarbij is hij vast gelopen.

Ondertussen ben ik opzoek gegaan naar andere mogelijkheden om iOS 5 met een unlock te gebruiken. Dit kon door te upgraden naar iOS 5 en je oude iOS 4.0.2 baseband te bewaren. Dus ik heb met redsn0w een NO_BB iwps gemaakt. Vervolgens de iphone in PWNED DFU gezet. Maar als ik nu ga herstellen met de custom firmware geeft itunes de volgende error:
this device isn't eligible for the requested build

Wat kunnen jullie mij aanraden? Omdat er een simlock op zit moet ik sowieso zorgen dat ik niet update naar iOS 5 via itunes.
Ik wil dus de telefoon in ieder geval weer aan het werk hebben. Desnoods met iOS 4.0.2. Maar het liefst met iOS 5.

Met vriendelijke groeten,

Robin

XIII 18-11-11 16:52

Lees dit topic eens...

Sneeuwpop 18-11-11 16:56

Ik maak gebruik van mac OSX. Maar ik zal het eens opzoeken.
Het het overigens al geprobeerd.. Alvast bedankt

XIII 18-11-11 16:58

Probeer je soms 5.0 ipv 5.0.1?

5.0 kan niet meer... (wordt niet meer gesigneerd)

Sneeuwpop 18-11-11 16:59

ja dat ben ik inderdaad aan het proberen.
Kan ik met redsn0w ook zo'n firmware aanmaken waarbij de oude baseband behouden blijft?

XIII 18-11-11 17:03

Dat schijnt met recente versies te kunnen, maar nog niet voor 5.0.1...

Lijkt er op dat je geduld moet hebben, of terug naar 4.0.2 als je de blobs daarvoor had opgeslagen.

Sneeuwpop 18-11-11 17:06

Dus als ik het goed begrijp kan ik nu dus niet meer de NO_BB iOS 5.0 installeren? En zal ik moeten wachten tot het mogelijk is deze zelfde truc uit te halen met iOS 5.0.1?

De blobs heb ik inderdaad niet meer..
Updaten naar iOS 5.0.1 via itunes moet ik sowieso niet doen of wel?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 18 november 2011 om 17:15 ----------

volgens het onderstaande topic zou ik iOS 5.0.1 met een unlock kunnen installeren. Alleen wel met een tethered JB. En die kan nooit meer untethered gemaakt worden. Klopt dit?

Jailbreak and Update to iOS 5.0.1 with Sn0wbreeze 2.8b11 | iPhoneBlogr.com

XIII 18-11-11 17:24

sn0wbreeze is er alleen voor de PC...

En zegt nooit "nooit". Misschien wel "ooit", maar later...

Sneeuwpop 18-11-11 17:26

Heb ook een PC tot beschikking. Maar wat raad je aan dan? De iPhone moet eigenlijk weer gebruikt kunnen worden...

XIII 18-11-11 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneeuwpop (Bericht 737658)
Heb ook een PC tot beschikking. Maar wat raad je aan dan? De iPhone moet eigenlijk weer gebruikt kunnen worden...

Heb je keus dan? Als je geen SHSH blobs hebt kun je alleen naar 5.0.1.

Dat kan nu blijkbaar alleen nog met sn0wbreeze (omdat je de baseband wilt behouden).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:32.