iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3G: hoe te unlocken??? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/105358-unlocken.html)

susanbakker87 27-11-11 12:21

hoe te unlocken???
 
Hallo,

Mijn vriend heeft zijn iphone aan mij gegeven, omdat hij aan de iphone 4 is gegaan. Nu is de relatie over, dat ter zijde.. maar ik wilde dus mijn phone synch en opschonen, maar nu krijg ik alleen dat usbn kabel ding en itunes logo in beeld, kom niet in de telefoon zelf. in itunes geeft ie aan: In iTunes komt er dan het bericht dat de SIM niet compatible is... de simkaart word niet door deze iphone ondersteund ( maar ik gebruik die simkaart al een half jaar op de iphone ) een simkaart van andere provider helpt ook niet, wie kan mij helpen

heb ook al allerlei redsnow en blackra1n geinstaleerd, maar omdat me telefoon niet verder dan dat itunes teken en usbkabel komt, werkt dat allemaal niet!! heeeellllp ik word hier heel verdrietig van

wouter1981 27-11-11 12:55

Heb je enig idee bij welke provider de telefoon gekocht is?

susanbakker87 27-11-11 13:08

ik zou het je niet durven zeggen, ik heb zelf HI, heb het ook met vodafone geprobeerd en met een lebera( of hoe je t ook schrijft ) nu las ik wel op internet iets over micro chip, dat de nieuwere simkaarten dat hebben ofzo?

iNemesis 27-11-11 16:32

misschien een goede vraag is welke IPHONE HEB JE? de 3G 8GB (die in je profiel staat?)of is het de iphone 4?
want als het de 3G is dan is het allemaal wel te doen...de iphone 4 is een heel ander verhaal!

susanbakker87 28-11-11 08:20

Ik heb de iphone 3g, 8g.. zoals vermeld in me profiel.

iNemesis 28-11-11 09:23

Dan raad ik je aan om 3.2.1 erop te zetten. Dat kan gewoon, even uitzoeken hoe het werkt. Staat uitgebreid beschreven. Kun je dan jailbreaken met BlackRa1n of Redsn0w of Sn0wbreeze ( ik raad redsn0w aan). en dan kijken welke baseband je hebt....en vandaar kun je kijken of die te unlocken is met ultrasn0w. Als dat niet zo is moet je de ipad baseband op gooien 6.15 ( houd in gedachtne dat je dan wel GPS onherstelbaar wordt beschadigd!). en klaar is susan..

susanbakker87 28-11-11 09:40

Ja ik had dus redsnow gedownload, maar als ik dan DFU stand wil zetten, zegt dat schermpje, nog niet voor deze iphone. ik heb ook blackra1n geprobeert, maar daarmee krijg ik niet eens de DFU stand aan. helpt zo een kaartje ( onesim, phonebook card, dat is iets met micro chip die het dan kan unlocken?)

wouter1981 28-11-11 11:21

Je zult de iPhone handmatig in DFU mode moeten zetten. En daarna hacktiveren met redsn0w denk ik.

susanbakker87 28-11-11 13:37

Ja dat lukt dus niet, 3 sec powwer, 10 sec beide en 15 sec home knop ( zoiets ) ze geven de instructie en daarna staat er, try again, en bij andere staat nog niet beschikbaar. ben beetje radeloos

wouter1981 28-11-11 13:47

Zet je toestel in standby, pak een klok of stopwatch erbij. Dan exact 10 sec. lang de power en homeknop indrukken. Na die 10 sec alleen de powerknop los laten en de homeknop nog 10 sec vasthouden. Doe je dit goed dan staat je iPhone in DFU mode.

susanbakker87 28-11-11 13:49

Ja, maar dan hoort me itunes te zeggen recovery mode,,, maar hij zegt: geen compabele simkaart. en via redsnow zegt ie, niet beschikbaar voor deze iphone

iNemesis 28-11-11 14:43

blackrain moet werken als je 3.2.1 erop hebt gegooid. daar hoef je geen zorgen te maken over dfu,.

susanbakker87 29-11-11 15:21

nou, ik ben te blond voor denk ik. bij mij doet ie niets.. ben nu al vanaf zaterdag avond ermee aan het *****n

iNemesis 29-11-11 15:30

hmmm.......Geeft blackrain een foutmelding? het is trouwens wel handig om blackrain naar deze map te kopieren in verband met de nieuwe itunes:
C:\Program Files\Common Files\ Apple\ Apple Application Support
en van daaruit te runnen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:59.