iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock door bb te flashen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/108287-unlock-door-bb-flashen.html)

TwazzleNL 29-12-11 16:31

Unlock door bb te flashen?
 
Hallo,

Ondanks dat ik al maandenlang de site volg en de topics lees, is dit de eerste x dat ik een berichtje post ;)

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een iPhone 4 (huidig toestel iPhone 3G) met daarop iOs 5.0.1 (modemfirmare 4.11.08)

Nou ben ik zo slim dat ik weet dat er op dit moment geen versie van Ultrasn0w bestaat om deze iPhone te unlocken. Omdat deze sinds korte tijd in mijn bezit heb is er ook geen shsh blob van opgeslagen.

Kan ik de firmare van mijn iPhone 4 geflashed worden naar 1.59.00, of eventueel de software gedowngrade worden naar een eerdere iOs, zonder dat ik hiervoor de shsh blobs heb?

Hij is overigens wel gejailbreakt. Is het verstandigste (of makkelijkste) om te doen, wachten op een eventuele nieuwe versie van Ultrasn0w? ik las namelijk al ergens dat zij geen nieuwe versie zullen uitbrengen..

XIII 29-12-11 16:48

Zelfs met SHSH blobs kun je een baseband niet downgraden.

Jij houdt dus de unlockbare 4.11.08 (of nieuwer als je een upgrade doet).

PiNh00fD 29-12-11 17:33

Bull, je kunt je baseband terugzetten naar de ipad baseband (als je dat wilt, zelf al meerder malen gedaan. redsn0w_win_0.9.6rc16 heeft de optie install Ipad baseband

XIII 29-12-11 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PiNh00fD (Bericht 752369)
Bull, je kunt je baseband terugzetten naar de ipad baseband (als je dat wilt, zelf al meerder malen gedaan. redsn0w_win_0.9.6rc16 heeft de optie install Ipad baseband

Dat is ook een soort upgrade (omdat het versienummer hoger is) en daarna kun je niet meer terug.

En die iPad baseband heeft diverse nadelen; zo verlies je bijvoorbeeld GPS.

PiNh00fD 29-12-11 18:20

Helemaal mee eens. maar baseband is dus wel naar een unlockable state te krijgen. ik heb BB 6.15 en wil daar juist van af. dus ik rommel nog even verder. het is me wel gelukt om 3GS te updaten naar 5.0.1 maar toen kreeg ik het ""no simcard installed" fenomeen. Dus weer terug naar 4.3.3 met bb 6.15. Nu met de nieuwe untethered jailbrake ga ik weer een avond prutsen

TwazzleNL 29-12-11 18:32

Zou ik er profijt aan hebben om in TinyUmbrella mijn shsh blob op te slaan, vervolgens mijn iPhone's baseband naar die van de Ipad zetten en hopen op een nieuwe versie van Ultrasn0w? Die dan (na het terugzetten van mijn 5.0.1 shsh blob op firmware 4.11.08) gewoon unlocked is?

Nadeel: Geen GPS
Voordeel: Een telefoon die werkt waar hij voor bedoeld is: Bellen & SMSen.

Nou ben ik van de jonge generatie en ben ik niet iemand die het standpunt: Een telefoon is alleen voor bellen en smsen doorvoert. Maar dan moet het maar een nadeel zijn dat ik geen GPS kan gebruiken. Er ligt hier nu een telefoon op mijn bureau die helemaal niet kan functioneren

Nou moet ik ook zeggen dat XIII zegt: "Diverse nadelen" er zitten dus meerdere nadelen aan dan alleen het verlies van GPS?

Edit:
@PiNh00fD ik heb de door jouw genoemde versie van Redsn0w gedownload. Deze vraagt echter bij het opstarten om mijn ISPW aan te geven, en geeft dus vervolgens aan dat hij mijn iOS 5.0.1 niet herkent

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2011 om 18:46 ----------

Het balen is nu dus dat ik momenteel een 3G gebruik, die naar mijn idee afgeschreven is (qua snelheid.. Apps crashen zomaar etc) en ik heb hier een gloednieuwe iPhone 4 liggen, die gesimlockt is op T-mobile Duitsland en die momenteel onbruikbaar is.

TwazzleNL 29-12-11 22:23

Oh, mijn eigen theorie klopt niet merk ik net.. Je kan de baseband niet downgraden dus in dit geval zou ik niet terug kunnen naar 4.11.08

JornZ 30-12-11 12:06

iPad baseband kan niet op een iPhone 4?

XIII 30-12-11 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JornZ (Bericht 752778)
iPad baseband kan niet op een iPhone 4?

Klopt; niet goed gelezen...

(dacht dat het om een 3GS ging)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:34.