iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: 3gs komt niet voorbij activatie (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/108387-3gs-komt-niet-voorbij-activatie.html)

danee 30-12-11 15:41

3gs komt niet voorbij activatie
 
Hoi, even vraagje, ik heb hier een 3gs van een kennis. ze wilde een upgrade naar 5.0.1 en een jailbreak. Dus ik een upgrade uitvoeren. Nu blijft de iphone hangen op een grijs scherm "de simkaart in deze iphone bla bla bla....alleen compatible simkaarten...."

Wat ik ook doe ik kom nu geen stap verder.

ik heb een jailbreak met redsnow geprobeerd en pwnagetool....

iemand????

alvast bedankt ;)

bryan30 30-12-11 20:15

welke versie redsn0w heb je gebruikt?

Guest-20180925190238 30-12-11 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danee (Bericht 752847)
Hoi, even vraagje, ik heb hier een 3gs van een kennis. ze wilde een upgrade naar 5.0.1 en een jailbreak. Dus ik een upgrade uitvoeren. Nu blijft de iphone hangen op een grijs scherm "de simkaart in deze iphone bla bla bla....alleen compatible simkaarten...."

Die 3Gs had met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een software SIM-unlock. Door de upgrade naar iOS 5.0.1 is die SIM-unlock nu weg.

danee 30-12-11 23:27

ik heb redsnow versie 0.9.10b3 gebruikt.

Ik begreep idd dat die simlock weg is, nu is mijn vraag hoe krijg ik hem er weer op. Doordat hij niet verder komt dan de activatie kan ik niet eens zien welke baseband de tel heeft.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nu verder moet?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2011 om 23:13 ----------

Een klein stukje verder..... ik ben nu zover dat ik weer gebruik kan maken van de iphone.
mijn baseband is nu 05.16.05

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2011 om 23:33 ----------

ok, heb me weer wat ingelezen, wat ik ervan begrijp is dat deze baseband nog niet te unlocken is.

nu heb ik drie vragen:

1. word er op kort termijn een unlock voor deze baseband verwacht?
2. Als ik de 3gs downgrade naar 4.1 kan ik dan wel unlocken zonde de ipad baseband?
3. Kan ik de ipadbaseband methode tijdelijk gebruiken en zodra de unlock er is als nog volledig unlocken, of is dat proces onomkeerbaar?

bryan30 31-12-11 00:37

De baseband die je hebt kan alleen unlocked worden door bb 06.15.00 en dat is een Ipad bb. En er kleven wat nadelen aan. Zoek op forum naar 05.16.05

danee 31-12-11 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bryan30 (Bericht 753089)
De baseband die je hebt kan alleen unlocked worden door bb 06.15.00 en dat is een Ipad bb. En er kleven wat nadelen aan. Zoek op forum naar 05.16.05

Ja dat lijkt me geen optie, dan ziet het er naar uit dat de gps de komende tijd niet gaat werken. En gps is toch wel een functionaliteit die behouden moet blijven. De tomtom word namelijk ook gebruikt.

Met andere woorden een imei unlock aan zien te vragen of wachten tot de unlock voor deze baseband uitkomt?

bryan30 31-12-11 01:45

Verwacht geen grote problemen met Ipad bb. GPS werkt gewoon naar behoren. Heb geupdate naar 5.0.1 en Ipad bb weer geinstalleerd en is nu weer simlockvrij.

danee 01-01-12 23:31

Uiteindelijk probleem opgelost. De telefoon gejailbreakt met ipad baseband.

Eerst heb ik de tel gerestored.
Daarna redsnow gedraaid en alleen de optie install cydia uitgevinkt. En baseband ipad aangevinkt (beide opties tegelijk zorgt voor een crash van redsnow).
Na het flashen van de baseband de iphone uitgezet. Redsnow opgestart en bij exta eerst handmatig een ispw gekozen (te downloaden bij redsnow) in mijn geval ispw voor 3gs.
Daarna terug naar jailbreak en de instucties gevolgt.

Eenmaal gejailbreakt, in cydia de unlock van ultrasnow gedraaid en klaar is kees.
(repo666.ultrasn0w.com leek leeg te zijn maar met de zoekfuctie kwam ik ultrasnow gewoon tegen)

De iphone 3gs heeft nu de ipad baseband en is geunlocked. Alles werkt....ook gps!

bryan30 01-01-12 23:44

De aanhouder wint!

MDsvs46 01-01-12 23:57

ik heb ook een iphone 3gs met ipad bb
draait nu op ios 5.0 tethered
wil deze ook update naar 5.0.1
hoe moet ik dit doen moet dit met een custom firmware?(waar kan ik die vinden???)
alvast bedankt

danee 02-01-12 10:43

iphone 3 en 4
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=750


ipod touch
iClarified - iPod touch - Where to Download iPod touch Firmware Files From

patrickbruinsma 02-01-12 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danee (Bericht 753819)
Uiteindelijk probleem opgelost. De telefoon gejailbreakt met ipad baseband.

Eerst heb ik de tel gerestored.
Daarna redsnow gedraaid en alleen de optie install cydia uitgevinkt. En baseband ipad aangevinkt (beide opties tegelijk zorgt voor een crash van redsnow).
Na het flashen van de baseband de iphone uitgezet. Redsnow opgestart en bij exta eerst handmatig een ispw gekozen (te downloaden bij redsnow) in mijn geval ispw voor 3gs.
Daarna terug naar jailbreak en de instucties gevolgt.

Eenmaal gejailbreakt, in cydia de unlock van ultrasnow gedraaid en klaar is kees.
(repo666.ultrasn0w.com leek leeg te zijn maar met de zoekfuctie kwam ik ultrasnow gewoon tegen)

De iphone 3gs heeft nu de ipad baseband en is geunlocked. Alles werkt....ook gps!

Heel erg bedankt voor deze uitleg. Vorige week had ik mijn iphone al gejailbreaked, maar ik kreeg steeds de unlock niet voor elkaar. Dankzij jouw uitleg is het nu wel gelukt, top!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.