//

Heeft mijn 3GS geen simlock meer???

Heeft mijn 3GS geen simlock meer??? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zal even in het kort uitleggen: Ik heb een 3GS die altijd een simlock heeft gehad en door middel van CFW en via Cydia/Ultrasnow ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-01-12, 10:33
Kris3 Kris3 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard Heeft mijn 3GS geen simlock meer???

Ik zal even in het kort uitleggen: Ik heb een 3GS die altijd een simlock heeft gehad en door middel van CFW en via Cydia/Ultrasnow heb ik deze altijd moeten unlocken na elke update omdat deze anders geen connectie kon maken met GSM netwerk.

Dit wilde ik dus weer doen met iOS 5.0.1 en heb dus via Redsnow een CFW gemaakt om mijn baseband te behouden en daarna te unlocken via Ultrasnow. Ik heb deze geinstalleerd op de 3GS en dat is zonder problemen gelukt. Ik stond al klaar om via Cydia de Ultrasnow repo toe te voegen maar moest eerst door de set up schermen van iOS5. Dus dat eerst gedaan en opeens kijk ik op de telefoon en zie dat ik gewoon bereik heb met mijn telefoon en kan bellen en sms-en zonder dat ik de stappen heb gevolgd om te unlocken via Ultrasnow.

Eerst dacht ik nog dat Cydia er op een of andere wijze weer opstond met Ultrasnow maar Cydia staat er ook niet op!

De enige reden dat ik jailbreakte was omdat ik mijn simlock softwarematig wilde verwijderen met Ultrasnow maar nu lijkt het erop dat de 3GS op miraculeuze wijze simlock vrij is.....of zie ik iets over het hoofd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-12, 10:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Welke provider lock zat er op? En bij welke provider zit je nu?
Hoelang heb je het toestel precies?
  #3  
Oud 02-01-12, 10:43
Kris3 Kris3 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 23
Standaard

Dat probeer ik jaren te achterhalen maar het blijkt een refurbished toestel te zijn. Ik heb namelijk via een IMEI unlocker geprobeerd dit toestel te unlocken maar zijn informeerde mij dat het een refurbished toestel was en dat ook zij de orginele provider niet konden achterhalen dus IMEI unlock was niet mogelijk.

Maar het schijnt een UK toestel orgineel te zijn.

Het is een van de eerste 3GS week 27 te zijn maar verdere informatie heb ik niet over het toestel. Ik gebruik nu een BEN abbo via het T-Mobile netwerk en voorheen heb ik altijd moeten unlocken voordat ik hem weer kon gebruiken na een update. Dus hij is niet altijd simlockvrij geweest.

Update 4/1: Ik heb alles nogmaals nagelopen via iClarified en heb wel een CFW geladen van RedSn0W maar heb nooit de vervolg stappen ondernomen om hem daarna via RedSn0w te jailbreaken omdat alles gewoon werkte. Dat verklaart ook waarom ik geen Cydia erop heb staan omdat dat in die stap geinstalleerd wordt.
Ook kan ik me herinneren dat in het verleden er opeens een bericht kwam dat mijn carrier settings waren veranderd wat misschien een gevolg had voor het simlockvrij zijn van mijn toestel.

Dus voorlopig een klein sprongetje van happiness dat mijn toestel gewoon nu simlockvrij is!

Laatst gewijzigd door Kris3; 04-01-12 om 11:46. Reden: Verder onderzoek...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: HELP mijn Iphone heeft weer een simlock! Theripper82 Unlock 3 27-10-10 21:40
iPhone 4: Heeft mijn iPhone 4 een simlock? Waltero Unlock 18 17-10-10 10:58
iPhone: 3GS heeft geen bereik meer Rotje333 Jailbreak 1 28-06-10 23:47
3GS heeft geen enkele synchronisatie meer na update van iTunes Bave iTunes 21 15-04-10 16:53
HELP! Mijn iphone heeft geen bereik meer ! barkmeijer Archief 2 28-10-08 19:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:48.