iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: iphone4 baseband 04.11.08 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/114312-iphone4-baseband-04-11-08-a.html)

jogabonito 17-03-12 01:26

iphone4 baseband 04.11.08
 
hallo iedereen,
Ik ben hier nieuw op het forum en heb onlangs een iphone4 gekocht
met de beruchte 04.11.08 baseband.
Toen ik het toestel koch was ik niet op de hoogte dat ik het niet kon
unlocken op een kostenloze manier.
Nu wil ik dolgraag het toestel gebruiken en vraag ik aan jullie of iemand een manier kent om het mits betaling toch inorde te krijgen.

Wally© 17-03-12 01:35

Veel geluk in de jungle...

En laat je niet kisten....

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS - Zoekresultaten

jogabonito 17-03-12 01:40

Ja blijkbaar niet evident.
Mijn imei nummer vind ik terug, maar hoe kan ik dat linken aan een provider?

Wally© 17-03-12 01:58

Om te weten bij wie je iDevice locked is heb je het modelnummer nodig...

Dan ff een telefoontje naar Apple en je weet meteen bij welke provider moet zijn om een unlock te bekomen...

Als die tenminste die dienst aanbiedt...

Hier alvast een lijst...

iPhone: Locating wireless carriers

toonr 19-03-12 22:11

Unlock baseband 04.11.08
 
Hallo
Heb mij imei nummer gecheckt en nu zeggen dat mij imei nummer niet meer bestaat het is een swap toestel zeggen ze ,wat moet ik hiermee?
Ik snap er niks meer van . Ik kan al 2 maanden niet meer bellen
Hij herkent de sim kaart niet
Dank u

iNemesis 20-03-12 00:42

Swap toestellen niet te unlocken via IMEI of via welke manier dan ook. Dus hij is gedoemd om een Ipod te zijn.

peejay1963 20-03-12 14:08

Heb ook zo'n gelockt toestel , hij is gejailbreakt en nu heb ik een
G-Mate besteld om te kunnen bellen .
G-Mate is een simkaart houder die via bluetooth verbonden word met de iphone
en via de G-Mate app kan men bellen, sms-en en zelfs internetten (Edge)
Google maar eens 'G-Mate Bluetooth dual sim'

Ik krijg hem een van dees dagen , zal een testverslagje schrijven en posten.

Groeten , PJ

Jeroeniemo 20-03-12 23:43

Peejay ik ben erg benieuwd naar deze metode! Het zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn! Hoop dat het werkt met gelockte telefoons.

peejay1963 21-03-12 07:33

Ik hoop het ook , en als de Unlock komt voor de 4.11.08 , dan kan ik 'm nog gebruiken voor m'n Ipad mobiel te maken.

Word vervolgd...

Jeroeniemo 25-03-12 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peejay1963 (Bericht 781644)
Ik hoop het ook , en als de Unlock komt voor de 4.11.08 , dan kan ik 'm nog gebruiken voor m'n Ipad mobiel te maken.

Word vervolgd...

En kan je er al meer over vertellen? Heb je hem besteld bij deal extreme?

wimpiepiep 26-03-12 09:31

nu had ik ook al maanden de beruchte baseband 04.11.08. en kon hem niet gebruiken. overal gezocht, ja ik kon voor 125€ een unlock kopen bij de provider! mijn toestel was van Orange France. ik heb gewoon de iphone in recovery mode gezet en "herstel en werk bij" via itunes... simkaartje van mobistar erin en weg probleem!!! ik heb nu de nieuwste firmware 5.1 met baseband 04.12.01. (redsn0w doet de rest)
geloof het of niet maar bij mij was echt het probleem weg!!!
laat is weten of het jullie ook lukt!
veel suc6

Jeroeniemo 26-03-12 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wimpiepiep (Bericht 782894)
nu had ik ook al maanden de beruchte baseband 04.11.08. en kon hem niet gebruiken. overal gezocht, ja ik kon voor 125€ een unlock kopen bij de provider! mijn toestel was van Orange France. ik heb gewoon de iphone in recovery mode gezet en "herstel en werk bij" via itunes... simkaartje van mobistar erin en weg probleem!!! ik heb nu de nieuwste firmware 5.1 met baseband 04.12.01. (redsn0w doet de rest)
geloof het of niet maar bij mij was echt het probleem weg!!!
laat is weten of het jullie ook lukt!
veel suc6


Super fijn dat hij het nu doet maar ik neem aan dat je een imei unlock heb gedaan? Dat is dus sowieso al niet mogelijk met mijn toestel. Maar je heb nu een Mobistar kaartje in je toestel?

peejay1963 26-03-12 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroeniemo (Bericht 782807)
En kan je er al meer over vertellen? Heb je hem besteld bij deal extreme?

Neen , ik wacht nog steeds :( , heb hem op Ebay gekocht.

Zodra ik hem heb zal ik een review posten.

wimpiepiep 27-03-12 08:48

Ja, ik heb op deze moment gewoon een mobistar kaartje erin. we hebben hem ook met en base en een prepaid kaartje getest, geen probleem!. ik moet wel zeggen, ik had achterhaald waar hij vandaan kwam. "orange France dus" en ik had hen geschreven of het mogelijk was om een unlock te bekomen. enkele dagen later kreeg ik een mailtje terug dat ik die bij hen kon "KOPEN" aan 76€ ofwel gewoon doen zoals ik heb beschreven, ga naar itunes en "herstel" ik zal het mailtje posten:



[SIZE=3]Bonjour,

La demande de déverrouillage réseau de votre terminal APPLE numéro IMEI : 012422523643846 a été traitée.

A réception de ce courriel, nous vous invitons à procéder aux manipulations de déverrouillage réseau de votre terminal APPLE.

Ces manipulations sont disponibles sur [/SIZE][SIZE=3]http://touslesmobiles.orange.fr/[/SIZE]
[SIZE=3]> sélectionnez la marque Apple et son modèle
> cliquez sur le bouton « valider »
> cliquez ensuite sur l’onglet prise en main et dépannage > Sécurité > SIMlock/Waplock
Le déverrouillage réseau de votre terminal APPLE ne nécessite aucun code.

En cas d’erreur, veuillez recommencer toutes les étapes.

Le déverrouillage réseau de votre terminal APPLE est gratuit si vous l’avez acheté il y a plus de 3 mois.
En deçà, le montant de la prestation est de 76 € TTC.

Merci de votre confiance,


Orange votre service clients


Merci de ne pas répondre à ce courriel. Pour nous contacter cliquez sur le lien suivant [/SIZE][SIZE=3]http://assistance.orange.fr/[/SIZE][SIZE=3] [/SIZE]

jogabonito 27-03-12 11:17

zoals u in mijn eerste post hebt kunnen lezen zat ik ook met een gelockte iPhone 4 op die verschrikkelijke baseband. Heb hem ondertussen laten unlocken dmv imei Unlock. Alles ging goed en vooral snel. Op 2 dagen was het gefixt.
Maar de problemen blijven zich opstapelen.
Ondertussen heb ik maar 1streepje ontvangst of geen service.
Heb de simkaart al vervangen maar zonder resultaat
Heb alles al gereset maar zonder resultaat.
Een mens word voor minder gek!!!
Iemand nog tips??

iNemesis 27-03-12 14:04

waarschijnlijk heb je gewoon slecht 3G ontvangs waar je zit, komt wel vaker voor.
Probeer eens een andere provider. Of zet 3G uit en kijk wat het effect is.

jogabonito 27-03-12 15:14

Zelfs als ik 3 g uitschakel heb ik thuis geen ontvangst. In de stad heb ik 3 streepjes.

iNemesis 27-03-12 15:31

Dan weet je waar het aan ligt, gewoon slecht ontvangs bij jou thuis (gecombineerd met iphones die vaak dit probleem hebben). Probeer dan een andere provider :)?

jogabonito 27-03-12 15:36

Heb ik ook geprobeerd, 2 providers geen verschil.
Volgens mij ligt het aan het toestel.
Misschien is er iets mis met de antenne ofzo.
Ik heb nog een iPhone 2g werkt nog steeds prima, de 4 heb ik al 2 weken
En heeft nog niet eens deftig gewerkt. Zonde!!!

Jeroeniemo 28-03-12 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogabonito (Bericht 783172)
Heb ik ook geprobeerd, 2 providers geen verschil.
Volgens mij ligt het aan het toestel.
Misschien is er iets mis met de antenne ofzo.
Ik heb nog een iPhone 2g werkt nog steeds prima, de 4 heb ik al 2 weken
En heeft nog niet eens deftig gewerkt. Zonde!!!

Gewoon verkopen! Ik had met me Nokia ook altijd slecht ontvangst maar na een update was die perfect. En aangezien he imei is unlockt kan je toch gewoon update?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:17.