//

Hoe updaten van 4.2.1 naar 5.0.1. met unlock

Hoe updaten van 4.2.1 naar 5.0.1. met unlock discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb een vraag over het updaten met de unlock van m'n iPhone 3GS, hier zit een bandbreedte van 06.15.00 op. Ik weet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-03-12, 11:01
Martbov Martbov is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 12
Question Hoe updaten van 4.2.1 naar 5.0.1. met unlock

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over het updaten met de unlock van m'n iPhone 3GS, hier zit een bandbreedte van 06.15.00 op. Ik weet niet of ik op het goede forum zit maar dit leek me het meest logische forum. Ik wil deze iPhone dus updaten van 4.2.1. naar 5.0.1. en 'm dan ook weer jailbreaken en de unlock behouden. Zijn er gevaren die op de loer liggen of dingen waar ik rekening mee moet houden? Of is het zo makkelijk als het lijkt? (handmatig updaten naar 5.0.1 en dan jailbreaken en daarna unlocken)
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen! B.v.d.
M.v.g.
Mart Busger op Vollenbroek
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-12, 11:03
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je baseband (niet bandbreedte) is 06.15.00; dat is de iPad baseband.

Dan moet je aan de slag met een custom firmware (een normale update zal mislukken).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 22-03-12, 11:41
Martbov Martbov is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 12
Standaard

Oke, ik moet eerlijk bekennen dat ik nu niet helemaal begrijp wat ik moet doen. Is er misschien een mogelijkheid dat dat mij uitgelegd kan worden of is er al ergens een topic waar dit duidelijk uitgelegd staat?
  #4  
Oud 22-03-12, 18:44
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

oke waar gaan we beginnen .
Eerst en vooral kan je niet meer naar 5.0.1 aangezien deze niet meer gesignt word door apple .
dus moet je naar 5.1
aan gezien er nog geen tethered jailbreak is voor iedere iphone moet je eerst weten is je 3GS een old bootrom of een new bootrom.
dit kan je te weten komen met idetector even je iphone in DFU mode zetten en kijken wat hij zegt .
Heb je old bootrom dan heb je geluk en kan je perfect naar 5.1 op een tethered jailbreak .
Hbe je een new bootrom kan je naar een semi tethered jailbreak gaan (dit wil zeggen dat je je iphone steeds kan aan en uit zetten maar om je jailbreak te gebruiken moet je hem opstarten met redsnow )

oke voor up te grade hier gaan we .

aangezien je baseband 6.15.00 hebt moeten we een custom firmware maken .

je download de 5.1 firmware iOS Firmware

eens deze gedownload is open je redsnow
redsnow for mac: https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1
redsnow for windows :https://sites.google.com/a/iphone-de...edirects=0&d=1

daar ga je naar extra en neem je custom ipsw ,
dan gaat er een tabblad open waar je kan zoeken naar je firmware die je juist hebt gedownload.
redsnow gaat er nu een custom van maken en slaat die op op de plaats waar je 5.1 staat .
de nu gemaakte firmware begint met NO_BB.

nu neem je in redsnowpwned DFU daar klik je op (zorg wel dat je iphone aan de computer hangt en uitgeschakeld is ) en volg je de aanwijzingen die redsnow je geeft .

eens dat gedaan is open je itunes (als deze zelf nog niet open gegaan is)
en druk je bij windows je shift toest/bij mac je alt toets in en klik je op herstellen.
nu gaat er terug een tabblad open en hier zoek je je zelf gemaakte custom firmware NO_BB.
Nu gaat itunes deze installeren voor je .

Eens dat gedaan is gaat je iphone opstarten nu zet je itunes dich en zet je de iphone terug af terwijl deze nog steeds aan de computer hangt .

nu open je redsnow terug en klik je op jailbreak en terug volg je de aanwijzingen en laat je redsnow zijn werk maar doen uit eindelijk gaat je iphone terug opstarten en is deze geactiveerd en gejailbreakt .

Nu open je cydia op de iphone (stel wel je Wi-Fi eerst in)

in cydia stel je deze repo in :http://repo.iparelhos.com
en zoek achter ultrasnow fixer for 5.1 en die install je eerst.
eens dat gedaan is zoek je in cydia achter ultrasnow zelf en install je deze eens dat gedaan is herstart je iphone eens en stop je simkaart er maar in als deze er nog niet in zit en nu ga je zien dat je terug ontvangst hebt met je iphone en dat je kan bellen .

Om battery drain tegen te gaan instal je SAM deze vind je in deze repo in cydia :http://repo.bingner.com/

deze istalleer je en dan gaan we nogmaals met redsnow aan de gang .

Terug telefoon uit terwijl hij aan de computer hangt .
redsnow openen en jailbreak klikken nu ga je in plaats van cydia aangevinkt te laten deze weg vinken en deactiveren aan vinken .

nu laat je alles terug maar terug gaan .

Eens da iphone terug opstart open je SAM en laat je hem automatische activeren .
Hang hem hiervoor ook aan itunes of anders word hij niet geactiveerd .


voila dat is het zo wat .

Indien je nog vragen hebt SHOOT
  #5  
Oud 22-03-12, 19:50
Martbov Martbov is offline
• iOS 8.1.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 12
Standaard

Wow oke, dat lijkt in eerste instantie een hele opgave. Nu moet ik erbij vermelden dan de iphone van oorsprong uit amerika komt en de originele provider AT&T is, maakt dat nog uit in dit hele proces? En kan het ergens mis gaan waardoor de iphone onbruikbaar wordt? en ten slotte, zou je misschien uit kunnen leggen wat nu precies een tethered jailbreak is en een semi-tethered? want via de wiki van 't forum kom ik eerlijk gezegd niet veel verder. bvd!
  #6  
Oud 22-03-12, 20:07
kimvb's schermafbeelding
kimvb kimvb is offline
• iOS 10.3.3
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: oudenaarde
Berichten: 437
Standaard

wel aangezien je op baseband 6.15.00 maakt dat niet uit zit er allemaal in verwerkt .
Er kan altijd iets misgaan maar als je alles volgt zoals beschreven is de kans klein.
Nu een tethered jailbreak betekend dat je je iphone kan af zetten wanneer je wil en steeds terug kan opstarten zonder problemen.
Unthetered wil zeggen dat je je iphone eens je hem uitgezet hebt moet opstarten door hem aan de pc te hangen en redsnow op moet starten en daar just boot moet aan klikken en dan start de iphone op .
Semi tethered wil zeggen dat je hem kan uit zetten en steeds terug kan op starten maar als je hem opstart werkt er niets van cydia. dit kan je dan weer verhelpen door hem op te starten zoals een untethered iphone .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock bb 01.59. Updaten naar 4.3 met snowbreeze xxdenxx Unlock 16 20-05-11 22:27
iPhone: 4.0 updaten naar 4.2.1 met behoud van unlock MJay1 Jailbreak 3 13-02-11 11:35
iPhone 3G: Updaten van 3.0 naar 4.0.1 met unlock bengek Unlock 3 30-11-10 18:54
iPhone 3G: 3G updaten naar 4.1 met jailbreak+unlock jmwentzel Unlock 24 10-10-10 20:04
iphone 2g met fw 1.1.3 (installer) updaten naar 2.2.1 hoe?? mr.kevin Archief 2 03-03-10 20:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.