iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Is mijn Iphone Gejailbreaked en simlockvrij??? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/116522-mijn-iphone-gejailbreaked-simlockvrij.html)

PietWeetNiet 17-04-12 20:16

Is mijn Iphone Gejailbreaked en simlockvrij???
 
beste mensen,,:cool:

ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekregen van een kennis die terug is gekomen uit Amerika..en laat het nou zo zijn dat de telefoon een Iphone 4 is..

Mijn eerste iphone.. ik ben hier zeer blij mee:d,,, na het snel aanschaffen van een prepaid micro sim kaart,,, ben ik erachter gekomen dat ik niet kan bellen met mijn nieuwe iphone:mad:.. (Ongeldig Simkaart)..dus het internet opgegaan en opzoek geweest naar antwoorden,, en het blijkt dat gejailbreaked moet worden en geunlocked..:(..enz,,,

maar het is mij gezegd dat het simlockvrij was.. er zitten programma's op zoals cydia wil dat zeggendat het gejailbreaked is en is dat zelfde als unlocken:confused:

versie wat er op zit is 5.0.1 (9a405)
aanbieder Carrier lab 11.0

kan iemand mij mischien wat meet duidelijkheid geven

alvast bedankt.....:)

XIII 17-04-12 21:53

Jailbreaken is niet hetzelfde als unlocken. Onze Wiki geeft je meer uitleg. Lees die aub eerst.

croiman 17-04-12 22:59

jailbreaken is voor NIET apple software eropt e kunnen zetten, wat je wel nodig hebt om te unlocken.

5.0.1 is zonder probleem te unlocken, google er maar eens op los : iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 4, 3GS, 3G Using UltraSn0w

XIII 17-04-12 23:18

5.0.1 is alleen te unlocken als je een ontzettend oude baseband hebt (1.59.00).

Die kans is best klein...

PietWeetNiet 18-04-12 08:56

bedankt voor jullie reacties,,,:)

ik ben erachter gekomen dat mijn iphone gejailbreaked is en ook unlocked is met repo666..

maar het probleem is dat het nog steeds geen service heeft.....

iemand enig idee:confused:

wotter 18-04-12 09:12

Als het een USA Iphone betreft gelocked door de provider AT&T dan kun je deze misschien wel gratis laten unlocken door middel van je IMEI code. Dit betekent dat je toestel voor altijd simlockvrij is en je daarvoor nooit meer afhankelijk bent van een jailbreak en softwarematige unlock.

Lees daarvoor dit topic in zijn geheel even door. Ja het zijn twintig pagina's, maar er staat wel veel nuttige info in en voorkomt veel dubbele vragen (je moet wat over hebben voor je unlock :)).

PietWeetNiet 22-04-12 18:53

ik heb geprobeerd de iphone te unlucken volgens die nieuwe methode..sampref

maar helaas zonder resultaat en mijn telefoon is nu ook geblokeerd..

toen ik het op itunes heb aangesloten,, is het systeem bijgewerkt en de iphone is opnieuw opgestart.. maar nu kom ik helemaal niet meer voorbij het beginscherm..ik moet de iphone activeren maar dat gaat niet ,,omdat het mijn sim niet wil herkennen???....is dit nog te herstellen want ik heb ook geen amerikaanse simkaart

:mad:einde iphone,, mag gelijk de prullenbak in:mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:42.