iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Problemen met activeren/simlock vrij maken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/118871-problemen-activeren-simlock-vrij-maken.html)

Barisart 24-05-12 14:09

Problemen met activeren/simlock vrij maken
 
Een goedenmiddag,

Ik heb sinds kort een iphone, waarvan ik deze klaar wilde maken voor gebruik. Hij is altijd in gebruik geweest (zonder simkaart), puur voor het internetten op Wi-Fi, en liep op OS 4.3.x

De Iphone wilde ik gaan jailbreaken + unlocken, om er ook mee te kunnen bellen etc. Daarom heb ik de iphone (jammer genoeg) als eerste geupgrade naar OS 5.1. Het volgende gedonder is begonnen:

Hij gaf aan geactiveerd te moeten worden, dus heb ik een universele simkaart /phonebook simkaart besteld. Hij gaf inderdaad aan hem te herkennen, maar wanneer ik deze aansluit met itunes, geeft itunes aan deze keer niet te kunnen lezen i.v.m. de simlock.

Aangezien ik nu met 11 vingers in mijn haar zit wat te doen, is mijn vraag of er iemand is die weet wat ik kan doen (of juist niet!) om deze telefoon te kunnen activeren/simlock vrij te maken.

Gegroet!

XIII 24-05-12 14:17

Van welke provider is de simlock?

Barisart 24-05-12 14:18

Dat weet ik dus niet, dat is het probleem.. Ik heb wel wat gelezen over een provider check? Of denk ik dan weer een verkeerde richting op?

iNemesis 24-05-12 17:29

@barisart. Providercheck is een goede eerste stap. Je kan serienummer (geen modelnummer, heb ik niets aan!) hier dumpen of IMEI nummer kan ik voor je achterhalen waarvoor hij gelockt is..All 4 free. IMEI nummer liever via PM ...

Barisart 24-05-12 17:33

iNemesis, erg bedankt voor je antwoord!
Iemand heeft me ondertussen al een PM gestuurd, die een providercheck heeft achterhaald voor me.
Dit wil zeggen dat ik weet waar ik moet zijn en wat voor een simkaart ik moet hebben.
Mijn enige vraag is of ik dit met een prepaid simkaart ook kan doen (aangezien mijn huidige kapot is door het vele gepruts en niet wil wachten) of dat het alleen kan met een simkaart waaraan een abbonnement verbonden is.

iNemesis 24-05-12 19:38

Hangt vanaf waar de iphone is voor gelockt. Of het abonnement is of prepaid voor het activeren maakt dat niets uit! Voor het unlocken ja...kan ik niets over zeggen omdat je de info dat je vertelde niets zinnigs over kan zeggen :)

Barisart 24-05-12 23:50

@iNemesis: De iphone is gelockt door vodafone NL. Is er nog wat meer info nodig dat voor verheldering kan zorgen?

Was deze avond nog ff langs de vodafone winkel geschoten, waar ik een prepaid kaartje heb gehaald. Deze in de iphone gestopt, werd gelukkig wel herkend, maar tijdens de activatie, bij het moment van 'koppelen aan itunes' gaf itunes zelf aan dat "Deze simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund" (hetzelfde als met de universele sim).

Hierna heb ik de iphone in DFU mode gezet, waarna ik hem heb hersteld etc.. Hij gaf aan de tel terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna de nieuwste software erop te zetten, alleen hierna deed hij nog steeds niks --> Zelfde melding als hierboden "Deze simkaart in deze iphone..." (Yes I know, alles is eraf nu na t resetten).

Iemand nog een ideetje voor deze zielige stakker?

iNemesis 25-05-12 08:57

Ja stuur maar toch...ff je serienummer. Blijkbaar is de check van degene toch niet helemaal goed...Ik kan iets meer dan de meesten zien ! Het komt wel eens voor dat er iets mis met het toestel dat gewoon niet activeert (heb ik wel eens gezien en dan kun je echt niets aan doen). Heb het zelf ooit met mijn iphone 3GS gehad en gewoon omgeruild gekregen.

Barisart 25-05-12 09:31

Precies, dit verhaal had ik gisterenavond ook nog gelezen op https://discussions.apple.com/message/16336564#16336564 --> 20 pagina's vol met klagende mensen die hun iOS hebben geupgrade van 4.x.x naar 5.1, en vervolgens met hetzelfde probleem als ik zitten. Dit door (waarschijnlijk) een bug in 5.1 ofiets?

Barisart 28-05-12 12:48

Nog even als laatste bericht op dit topic (aangezien het probleem gevonden is):

Er bleek een simlock van een buitenlandse provider op te zitten; dus activeren kon niet (geen simkaart van deze provider).

Heb een IMEI unlock aangevraagd, dus als die eraf is, kan ik m met mn vodafone kaartje activeren en basta.

Iedereen erg bedankt voor de hulp + tijd!!

XIII 28-05-12 13:42

Fijn dat je er uit bent.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:16.