//

Unlock & Herstel

Unlock & Herstel discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben in het bezit gekomen van een iPhone 3GS met een verouderd iOS. Bij het updaten naar iOS5 met iTunes is de iPhone gelocked. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-05-12, 21:31
herman61 herman61 is offline
 
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 2
Standaard Unlock & Herstel

Ik ben in het bezit gekomen van een iPhone 3GS met een verouderd iOS. Bij het updaten naar iOS5 met iTunes is de iPhone gelocked. Er ontstond een eindeloze loupe van meldingen dat de activation server niet beschikbaar was. Inmiddels heb ik vastgesteld dat deze telefoon uit het buitenland afkomstig is. En dat deze telefoon in het verleden gejailbreaked is. Persoonlijk heb ik geen belang bij jailbreaken. Dus ben ik aan de slag gegaan met de hints en tips uit allerlei internetfora op de iPhone aan de praat te krijgen (al dan niet gejailbreaked).

Deze gang ging globaal gezien als volgt. Met iTunes v10.4.1.10 en Tinyumbrella (uncheck set hosts to cydia on exit; and Start TSS server; en aangepast windows bestand) en met Snowbreeze vervaardigde iOS 4.2.1 geeft onbekende fout 1600 melding door iTunes. Alvorens deze melding te krijgen heb ik ook andere meldingen gehad en 1x een iphone recovery loop gehad. Foutcode 1600 schijnt verband te houden met USB kabels en USB poorten. Hiervan heb ik diverse varianten geprobeerd (andere kabels, andere poorten, andere computer), edoch de uitkomst blijft hetzelfde.

Tot slot heb ik via DealExtreme een universal activation sim card voor o.a. de iPhone 3GS ontvangen. Met deze Sim heb ik nog niet veel kunnen doen, omdat het scherm van de iPhone zwart is en blijft (ook na een dag aan de stekker leggen om hem op te laden). Ik kan alleen voorgaande herstelpogingen herhalen, maar dat leidt uiteindelijk tot voornoemde foutcode 1600 (dus ook met deze universal Sim).

Wie heeft er advies , hetzij softwarematig, hetzij hardwarematig (universal activation Sim). Uitgangspositie is geen iOS met zwart scherm (normaal aanzetten werkt niet)?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-05-12, 23:42
herman61 herman61 is offline
 
• 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 2
Standaard

Toch nog iets meer informatie. Redsnow identificeert het toestel als:
iPhone 3GS
CPID: 8920
CPRV: 15
CPFM: 03
SCEP: 03
BDID: 00
ECID 00000075C60EDD74
SRTG: [iBoot-359.3.2] -- NEW BOOTROM
Mogelijk helpt dit om de juiste procedure te vinden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Unlock AT&T 4S Datamonster Unlock 3 19-11-11 03:25
iPhone 4: at&t unlock llooll Unlock 3 29-01-11 13:50
iPhone 3G: Jailbreak & Unlock HA-iphone Unlock 3 30-11-10 23:34
iPhone 3G: Officiële unlock AT&T? martijn332 Unlock 4 06-01-10 15:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.