iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Simlock vodafone spanje (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/119134-simlock-vodafone-spanje.html)

TheSilverEye 28-05-12 12:33

Simlock vodafone spanje
 
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem wat zo te zien meerdere mensen hebben gehad. Ik kan alleen niet uit de forums een goede beslissing maken.

Ik weet dat mijn telefoon uit spanje ( vodafone ) te unlocken is en dat hij niet op de blacklist staat ( ik heb m gekocht via marktplaats ).

Alleen het komt er op neer dat ik €150,- vooruit moet gaan betalen om mijn telefoon te laten unlocken, maar dan is het natuurlijk heel waarschijnlijk dat diegene m'n geld houd en mijn telefoon niet unlocked. Dag geld dus!

Mijn belangrijkste vraag dus eigenlijk: Is er hier iemand die een spaanse vodafone telefoon al heeft geunlocked bij iemand en kan diegene mij die gegevens door mailen?

Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Gr, TheSilverEye

Jan123 29-05-12 09:41

Zie pm. Groetjes!

Faxface 06-06-12 09:54

Hoi allemaal,

Ik heb precies hetzelfde volgens mij. Iphone 3gs gekocht via Marktplaats en alleen mijn Vodafone simkaart doet het. T-Mobile doet het niet.

rmx 29-06-12 01:46

Hoi,

Heb ook hetzelfde probleem met een Iphone uit spanje met Vodafone simlock.
Hoe kan ik de Iphone weer activeren? Is het bijvoorbeeld mogelijk met een spaanse Vodafone simkaart?

iNemesis 29-06-12 13:10

Als het een iphone 4 kun je gewoon jailbreaken ( hacktivaten). Als het 4S dan zijn er ook trucjes voor om te activeren (search in google). Maar een originele kaart is natuurlijk het beste om een iphone te activeren. Let op Unlocken is iets anders...

rmx 29-06-12 14:44

Geprobeerd om de 4s te activeren via verschillende manieren. Hacktivate/Redsnow, maar ze geven allemaal aan dat de Iphone eerst geactiveerd dient te worden. Kent iemand nog een andere manier? Of weet iemand hoe ik aan een spaanse Vodafone simkaart prepaid kan komen?

iNemesis 30-06-12 18:33

Voor de 4S kun je niet hacktivaten met Redsn0w (omdat er geen bootrom exploit is gevonden voor de 4S). Vodafone sim van spanje kun je misschien via ebay halen??
Er zijn ook andere mogelijkheden maar daar moet je wel wat hardware voor hebben voor het activeren ervan dan ben je al veel meer kwijt dan een simkaartje

iNemesis 14-07-12 16:47

@SilverEye :)..zou wel fijn zijn als mensen slotje laten zetten op threads als het probleem opgelost is....

rmx 14-07-12 18:00

Het probleem is idd opgelost. Heb via ebay een spaanse simkaartje gekocht om mijn tel te activeren. Bedankt voor de oplossing :)

Ibu88 15-07-12 12:12

Het probleem voor jou is wellicht opgelost. Maar ik heb een Tmobile abonnement lopen, en zit nu met een probleem.

Mijn iphone is maandag in Barcelona gestolen. Ik heb daarna een tweedehandse gekocht in Spanje. Nooit bij nagedacht dat deze niet 'even' simlock vrij zou zijn te krijgen.

Is er een mogelijkheid om deze telefoon toch met mijn eigen tmobile kaart te gebruiken?

rmx 15-07-12 12:16

Jammer dat deze gestolen is. Heb je wel aangifte gedaan? in sommige gevallen kan dit helpen.

Je kan eventueel de telefoon simlock vrij laten maken. De prijzen variëren van €50 tot €150 en is afhankelijk van de simlock.

Daarnaast zijn er andere mogelijkheden om de telefoon werkend te krijgen. (google gevey ultra s)

Ibu88 15-07-12 12:23

RMX, bedankt voor je bericht. Ja ik heb aangifte gedaan, en hoop dat ik een gedeelte dus vergoed krijg door mijn reisverzekering.
De telefoon heb ik in Spanje geactiveerd met een prepaid kaartje van Vodafone. Ik dacht dat ik eenmaal thuis met mijn Tmobile Sim wel aan de bak kon.

Maar nu zit ik met een telefoon, waar ik helemaal niks aan heb zonder Wi-Fi.
Bedoel je met werkend, dat de simlock er dan ook af gaat?

rmx 15-07-12 12:25

Met werkend bedoel ik dat je jou T-mobile kaartje kan gebruiken in je Iphone.

senna22 15-07-12 15:34

Vodafone spanje is wel één van de duurste om te unlocken, je had beter een movistar kunnen kopen die zijn een stuk prijsvriendelijker ;-))


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.