iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: Unlock iphone 4fw4.1 8B117 met baseband 01.59.00 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/119226-unlock-iphone-4fw4-1-8b117-baseband-01-59-00-a.html)

ABKtje 29-05-12 15:07

Unlock iphone 4fw4.1 8B117 met baseband 01.59.00
 
Wat is op dit moment het beste advies voor een jailbreak plus unlock van een iphone4 (fw4.1 8B117) met baseband 01.59.00? Wachten op een aangepaste redsnow waarin de unlock verwerkt is? Tethered jailbreak met redsnow of misschien beter nog ultrasnow om een basebandspecifieke ipsw te maken en vervolgens Rocky Racoon? Of zoals ik juist las na googelen: snowbreeze om een aangepaste baseband te maken? Iemand op de hoogte van die snowbreezemogelijkheid? Dus nog even wachten of juist niet?

ABKtje 31-05-12 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABKtje (Bericht 798133)
Wat is op dit moment het beste advies voor een jailbreak plus unlock van een iphone4 (fw4.1 8B117) met baseband 01.59.00? Wachten op een aangepaste redsnow waarin de unlock verwerkt is? Tethered jailbreak met redsnow of misschien beter nog ultrasnow om een basebandspecifieke ipsw te maken en vervolgens Rocky Racoon? Of zoals ik juist las na googelen: snowbreeze om een aangepaste baseband te maken? Iemand op de hoogte van die snowbreezemogelijkheid? Dus nog even wachten of juist niet?

Ik zou zo graag advies hebben voor deze iphone die afhanekelijk is van een unlock en die ik heel graag naar 5.1.1 wil brengen.....

wotter 31-05-12 15:14

Aangezien er een untethered jailbreak uit is voor IOS 5.1.1 zie ik voor jou geen reden om nog een tethered jailbreak te gebruiken icm Rocky Racoon.

Je zult op 2 dingen moeten letten.
1. Je telefoon updaten naar 5.1.1 door middel van een custom firmware waarbij je oude baseband behouden blijft. Volgens mij werkt Snowbreeze al met 5.1 maar dan met build 9B208, zie iH8sn0w.com. Of er al een versie van Redsnow is die 5.1.1 ondersteund kan misschien iemand anders beantwoorden.

2. Na updaten (met behoud van baseband) en jailbreaken moet je nog Ultrasnow via Cydia installeren om je telefoon te unlocken. Volgens mij ondersteund de laatste versie van Ultrasnow nog geen 5.1.1. In dit topic staat wel iets over een Ultrasnow fixer maar of dat helemaal goed werkt...

Mijn advies zou zijn om nog even te wachten met updaten tot er meer ervaringen op het internet verschijnen. Jouw baseband is de laatste die softwarematig geunlocked kan worden, dus ik zou zeker geen overhaaste dingen doen en van je fijne Iphone een dure Ipod maken....

ABKtje 31-05-12 16:08

Dank voor je utgebreide antwoord. Goed te lezen dat jij het ook nogal heikel vindt. Ik ben bang dat er niet al te veel mensen in dezelfde situaite zitten als ik, dus misschien is de kans niet zo groot dat er duidelijke ontwikkelingen bij komen....wellicht toch even afwachten...AT&T unlock is wel erg prijzig heb ik vernomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:26.