iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4: unlock baseband 04.10.01 / ios 5.0.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/119773-unlock-baseband-04-10-01-ios-5-0-1-a.html)

nickdino 06-06-12 06:18

unlock baseband 04.10.01 / ios 5.0.1
 
hoi, ik heb een iphone 4, bb 04.10.01, ios 5.0.1 Hij is gejailbreakt maar ik kan niet bellen. De telefoon komt uit zweden, heeft een carrierlock van tele2, heb mijn neef uit zweden tele2 laten betalen voor een unlock maar dat is me nooit gelukt (aansluiten op itunes: niks. sim van andere zweedse providers en dan wel: niks. heb het maar zo gelaten) Nu las ik gisteren op het net dat er weer nieuwe unlocks zijn. Hoe kan ik mijn telefoon unlocked krijgen? en ik zou het liefst ook nog de nieuwste ios op mn telefoon willen kunnn zetten, ervan uitgaande dat voor verbeterde gebruikerservaring zorgt.

bij voorbaat dank.

ballegooier 06-06-12 06:31

Staat dat dan ook niet daar, op het net, waar je over de unlock had gelezen?

wotter 06-06-12 09:20

Een andere dan een Emei unlock via de provider is er voor jou toestel/baseband niet, dus ik zou toch nog eens uitzoeken of de actie van je neef succes heeft gehad.

De laatste softwarematige unlock is meer dan een jaar geleden uitgekomen en er is geen zicht dat er ooit nog 1 uitkomt voor een recentere baseband. Als je iets anders geleden hebt, geef dan aan waar, maar waarschijnlijk is dat onzin.

Als je telefoon geunlocked is via Imei via de provider is dit definitief en kun je ook zonder problemen upgraden naar de laatste firmware.

Om een Emei unlock actief te maken dien je je Iphone wel opnieuw te activeren. Opnieuw activeren kan door je telefoon in Itunes te herstellen of door SAM te gebruiken (gratis in Cydia), in SAM zit een optie in om je telefoon de deactiveren (en daarna dus opnieuw te activeren). SAM is de snelste en makkelijste optie.

Het gebruik van SAM om te deactiveren heeft niets te maken met de eerdere unlockmethode via die op dit forum besproken is. Deze methode via sam is namelijk gedicht geen optie meer.

henkie73 11-06-12 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wotter (Bericht 800467)

Om een Emei unlock actief te maken dien je je Iphone wel opnieuw te activeren. Opnieuw activeren kan door je telefoon in Itunes te herstellen of door SAM te gebruiken (gratis in Cydia), in SAM zit een optie in om je telefoon de deactiveren (en daarna dus opnieuw te activeren). SAM is de snelste en makkelijste optie.

Het gebruik van SAM om te deactiveren heeft niets te maken met de eerdere unlockmethode via die op dit forum besproken is. Deze methode via sam is namelijk gedicht geen optie meer.

ik heb even een vraagje.
ik heb mijn een iphone met de wel bekende trukendoos unlock.
maar deze kan ik laten unlocken op 17 juni 2012.

mijn iphone is natuurlijk gejailbreakt.
en ik wil lieverd niet dat ik alles er opnieuw op moet zetten.

maar zoals ik het lees kan ik dus die cydia met SAM mijn iphone deactiveren met behoud van mijn jailbreak??

lees ik dit zo goed.

en hoe werkt dit, er staan verschillen dingen in.?????


thanks

wotter 11-06-12 20:57

Klopt als een bus :). Zo heb ik het zelf ook gedaan in eerste instantie (pas weken later geupdate naar 5.1.1. en opnieuw gejailbreaked)
Daarna kun je SAM er gewoon weer afgooien.

henkie73 11-06-12 21:29

hoezo er na afgooien???

zodra hij unlock is heb je hem toch niet meer nodig???

en welke functie heb jij gebruikt????

thanks

gr.
henk

wotter 11-06-12 22:50

SAM heb je alleen even nodig om de deactiveren, dus kun je er daarna afgooien als je unlock is gelukt. Erop laten staan kan ook, maar als je er toch niets mee doet....

Je kunt SAM of SAMPrefs kiezen ijn Cydia er worden dezelfde packages geinstalleerd. Je gaat dan naar je instellingen menu kiest voor samprefs en daar kies je voor de-activate iphone. Dan via Itunes weer activeren.

Zit 1 maartje aanvast. Mocht de unlock na bovenstaande methode niet lukken en je wilt de telefoon toch weer opnieuw activeren dan heb je een simkaartje van de originele provider nodig. Anders lukt het ook wel, maar moet je toch weer opnieuw jailbreaken, hoop gedoe en meer risico. Dus mocht je niet zeker weten of de unlock goed is doorgevoerd dan is een origineel providerkaartje handig.

Oja en altijd vooraf backupen!

henkie73 11-06-12 23:43

Oke dankje wel voor de goede uitleg.

Ik heb geen orginele sim kaart van tmobile de.

Dus dan moet ik maar hopen dat alles goed gaat.

Ik woon vlak bij de grens. Maar kan ik ook een prepay kaartje van tmobile Duitsland gebruiken hiervoor.


Zondag weet ik het. Ik hoop dan van dat niet zo mooie unlock af te zijn.

Je hoort het wel hoe het afloopt.

En ja ik heb overal een backup van.

Thank


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:44.