iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   5.1.1 gejailbreakt bb 05:16:05 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/119878-5-1-1-gejailbreakt-bb-05-16-05-a.html)

roy131313 07-06-12 17:35

5.1.1 gejailbreakt bb 05:16:05
 
Ik heb mijn iphone 3gs ios 5.1.1 gejailbreakt. Ik wist niks af van die baseband en ik heb dus 05:16:05 en krijg dus geen service op mijn telefoon.
Mijn vraag is, wanneer ik mijn iphone restore (jailbreak eraf) krijg ik dan weer service op mijn iphone?

Alvast bedankt!

senna22 07-06-12 18:36

Ik denk dat je aan een imeiunlock meer hebt op dit moment.
je baseband zal waarschijnlijk te hoog zijn voor een softwarematige unlock.
maar daar weten andere vast meer van.

roy131313 07-06-12 18:47

Ik wil helemaal niks unlocken, ik wil hem unjailbreaken. Mijn vraag is of dat hij dan weer mijn provider vindt.

senna22 07-06-12 18:51

geen service betekend dat hij gelocked is op een provider anders dan de jouwe.

tiger1050 07-06-12 18:58

had hij eerst ook een jb??, denk het zelf namelijk van wel, nu je hem hebt geupdate is de jailbreak eraf, heb je met de jaibreak ook cydia geinstaleerd??, dan kun je hem met ultrasnow en sam denk ik unlocken dacht niet dat de baseband wat uitmaakt(correct me when wrong).

roy131313 09-06-12 00:47

Ik had nog een restore van mijn iphone 3gs op de computer staan, telefoon in dfu mode gezet en itunes restore laten installeren. Service is weer terug. Mijn telefoon werkt weer (zonder jailbreak maar toch)! :D

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 juni 2012 om 00:55 ----------

Baseband maakt dus blijkbaar zeker wat uit, met 05:16:05 erop heb je geen service op een gejailbreakte 3gs, het enige wat je dan nog kan doen is proberen baseband van ipad erop te knallen, maar dan verneuk je de telefoon alleen nog maar meer.
Het komt er gewoon op neer dat wanneer je ios 5.1 (5.1.1 in mijn geval) met itunes op de 3gs zet, je automatisch baseband 05:16:05 krijgt (er zijn manieren om dit te omzeilen). Dit is niet meer downgradable. Dus dan is je keus of ipad baseband (veel nadelen) of unjailbreaken als dat nog lukt. Wanneer dit allebei niet lukt dan heb je dus in principe van je iphone 3gs een ipod touch gemaakt.

jackieboy8 09-06-12 02:19

Gast je weet echt niet waarover je praat. Geen Hackivate = flink de sjaak?? echt niet dat had zelfs beter geweest want dan had je misschien wel service gehad omdat je dan je originele Activate gebruikt. Als ik jou was zou ik op 5.1.1 gewoon even met Absinthe 2.0.4 jailbreaken. Dan heb je geen hackivate etc. en weet zeker dat je dan gewoon Service hebt. Want zo te horen is je iPhone gewoon simlockvrij dus je hebt niet meer met je Baseband te maken. Dus uberhaupt overwegen om de iPad baseband erop te zetten slaat nergens op (goed dat je dat niet gedaan hebt). En unjailbreaken (restore) heeft niets met je baseband gedaan. Hij was gewoon verkeerd gejailbreakt. Dus opnieuw proberen en alles komt goed ;)

roy131313 09-06-12 12:22

Ik heb mijn verhaal gebaseerd op tientallen forums die ik heb doorgelezen hierover. Jij zegt iets heel anders als de rest, dat betekend niet dat jij geen gelijk hebt. Maar ik vind het wel prima zo. Toch bedankt!

Over dat hacktivate zal je vast wel gelijk hebben, daarom heb ik er ook bij gezet (heb ik ergens gelezen) niet als een statement. <3

Rav3n 09-06-12 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roy131313 (Bericht 800848)
Ik heb mijn iphone 3gs ios 5.1.1 gejailbreakt. Ik wist niks af van die baseband en ik heb dus 05:16:05 en krijg dus geen service op mijn telefoon.
Mijn vraag is, wanneer ik mijn iphone restore (jailbreak eraf) krijg ik dan weer service op mijn iphone?

Alvast bedankt!

Terug naar je basisvraag.
Je hebt, het topic lezende, een unlockprobleem en dingen gedaan waar je geen weet van hebt.
Kijk hiervoor in de unlocksectie.

Wellicht kan een modje de titel aanpassen en verplaatsen/mergen met een al lopend unlocktopic.



Tip voor de beginnende jailbreakers/unlockers:
Jailbreaken doe je niet "even".
Unlocken al helemaal niet.
De baseband veranderen naar een iPad-baseband is (tot dusver) onomkeerbaar en heeft nadelen. Voor sommige types 3Gs zelfs dodelijk.


Inlezen/studeren/opzoeken van het hoe, wat en waarom, doe je VOORDAT je ook maar iets doet. Zo voorkom je problemen achteraf en weet je ook waar je over praat als je een vraag stelt.
De makers van het forum hebben heel veel tijd gestoken in het maken van tutorials, wiki's en "how to's", dus suc6

XIII 09-06-12 12:33

// Verplaatst naar unlock forum

roy131313 09-06-12 14:34

Ik ben bang dat dit niet klopt wat je zegt. Check maar eens andere fora over bb 05:16:05

"Quote:
Originally Posted by mercuryguy http://cdn.macrumors.com/vb/images/buttons/viewpost.gif
Since 05.16.05 is new I wanted to be careful since the info could be old. Has anyone unlocked their 3GS on 05.16.05

this baseband isn't supported by ultrasn0w, so your only option if you want to unlock your phone is to install an iPad baseband onto it."

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jackieboy8 (Bericht 801192)
Want zo te horen is je iPhone gewoon simlockvrij dus je hebt niet meer met je Baseband te maken.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:27.