iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: 3GS kan niet meer bellen na update 5.1.1 en JB. Hangt nu in activatie probleem (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/123359-3gs-niet-meer-bellen-na-update-5-1-1-jb-hangt-activatie-probleem.html)

marcelhill 14-08-12 15:44

3GS kan niet meer bellen na update 5.1.1 en JB. Hangt nu in activatie probleem
 
Na succesvol iphone 4, ipod touch, ipad 2 en 2 x iphone 3GS te hebben gejailbreaked gaat 't nu goed mis bij iphone 3GS 32 GB van zoontje van mijn vriendin (heeft tel. van zijn pa gekregen). Ik jailbreak via mijn iMac.

Ik zal uitleggen wat er gebeurd is:
Er stond reeds cydia op, ios 4.1 en was mee te bellen met BEN simkaart.
Na backup naar iTunes heb ik geupdate naar 5.1.1. Daarna met Absinthe gejailbreaked. Alles werkte behalve kon hij niet meer bellen.

Ik heb toen via iTunes restore gestart. Nadat de software erop stond moest de iphone worden ge-activeerd. Dit mislukte herhaaldelijk omdat hij aangaf geen verbinding met de activeringservers van Apple. Via itunes lukte activeren ook niet omdat hij aangaf dat er geen SIM kaart in zat (wat dus wel was).

Na veel google zoeken bleek het er waarschijnlijk aan te liggen dat er eerst een software matige unlock op zat. Deze is overschreven door mijn eerdere acties.

Om toch weer toegang te krijgen tot de telefoon heb ik direct gejailbreaked met Redsnow. Iphone werkte weer zelfstandig maar kon er niet mee bellen.

Unlock met ultrasn0w via repo666.ultrasn0w.com of met SAM in Cydia werkte niet. Nu wederom restore geprobeerd met blijf wederom hangen op activatie moment.

Daarom gisteren ispw 4.3.5 en ispw 5.0 (geen custom maar Apple_restore bestanden) gedownload via internet. (UPDATE: Of moet dit custom firmware zijn en niet van Apple???)

Nu is mijn vraag: "hoe krijg ik hem nu terug dat hij kan bellen (zonder simlock) en met jailbreak". Mijn angst is dat de 3GS "gebricked" wordt....

Zelf denk ik dat het kan door nu (hangend in activatie proces) opnieuw te jailbreaken met Redsnow, om toegang te verkrijgen. Daarna via restore (met Option op Mac ingedrukt houdend) en kies ik voor 1 van de 2 ispw's. En hoop dat het bellen dan weer werkt. Daarna weer jailbreaken met absinthe en dan evt via cydia simlock vrij maken?
Weet iemand een oplossing aub???

Baseband: 06.15.00

P.s. Las ook dat Ipad baseband 06.15.00 GPS problemen heeft en met Redsnow de baseband terug te zetten is naar een lagere baseband?

Ben ten einde raad en mijn hoofd knalt uit elkaar van alle verschillende berichten op Nederlandse en Engelse forums die ik al uren aan het lezen ben???

wouter1981 14-08-12 15:47

Welke provider lock zit erop?

Overigens kun je gewoon unlocken met ultrasn0w als er inderdaad baseband 06.15.00 op deze 3GS zit.

marcelhill 14-08-12 16:14

Hoi Wouter,
bedankt voor je snelle reactie.
Telefoonprovider van ex van mijn vriendin weet ik niet (vermoed software matige unlock). SIM kaart van BEN van stiefzoontje heeft gewerkt (toen 3GS nog op iOs 4.1 met Cydia stond)

marcelhill 14-08-12 19:34

Opgelost
 
Bovenstaand probleem is opgelost en mag afgesloten worden.

wouter1981 14-08-12 21:35

Waar zat precies nou het probleem?

marcelhill 14-08-12 22:18

Hoi Wouter,
Ik heb wederom met redsnow jb uitgevoerd, en aangevinkt "downgrade Ipad baseware"

Na JB stond modemfirmware van 06.15 naar 05.13.04. Daarna met ultrasnow unlock geprobeerd en dat werkte wel. Dus nu is de 3GS, ios 5.1.1, JB en unlocked voor Ben. Stiefzoon erg blij....ik erg opgelucht....;-)

Ondanks dat 06.15 zou moeten kunnen unlocken lukte 't niet bij mij.

Bedankt voor je reactie....

wouter1981 15-08-12 08:31

Fijn dat het zo gelukt is. Dat zou mijn volgende stap ook zijn geweest.


Slotje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.