//

Jailbreak & herstellen lukt niet, maar wil simlock vrijheid ook niet kwijt

Jailbreak & herstellen lukt niet, maar wil simlock vrijheid ook niet kwijt discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, Ik ben nieuw op het forum. Mijn vriend heeft een iphone 3g gekocht. 2de hands. Hij mocht geen update doen, want dan ging ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-10-12, 13:15
Kimmie91 Kimmie91 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 10
Question Jailbreak & herstellen lukt niet, maar wil simlock vrijheid ook niet kwijt

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Mijn vriend heeft een iphone 3g gekocht. 2de hands.

Hij mocht geen update doen, want dan ging de simlock eraf. Ik wilde toch kijken of ik hem wel kon jailbreaken, maar dit mislukte. Als ik nu de telefoon aan wil doen, geeft hij aan dat ik hem aan itunes moet hangen, alleen het herstellen via itunes kan nu ook niet meer. Hij geeft aan dat er een nieuwere versie opstaat (fout 1015).

Na dingen opgezocht te hebben over een jailbreak, bleek dat de man in de winkel (2de hands) dit al had gedaan. Ik had het hem zelfs nog gevraagd en hij gaf aan dat dit niet het geval was. Alleen herkende ik het plaatje van cyclia.
Ik wil hem heel graag herstellen, maar de jailbreak het liefste behouden. Als dit niet kan wilt u mij dan alsnog vertellen hoe ik hem wel hersteld krijg. Ben ik dan kwijt dat hij simlock vrij is?

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-10-12, 22:07
Kimmie91 Kimmie91 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 10
Standaard

Niemand die me kan helpen?
  #3  
Oud 02-11-12, 04:24
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

aw niemand die wil helpen ?? nou laat ik het maar doen he....
Blijkbaar reagere hier mensen alleen als iets te verdienen valt over kapitalisme gesproken!
Goed kimmie. Even aantal dingen die we moeten weten!
Welke firmware staat er nu op? welke versie op je iphone?
Is je iphone met software unlocked? (welke modem firmware staat erop?)
Naar welke versie probeer je te herstellen?

even die vragen beantwoorden dan kunnen we iets meer mee !
__________________
Revenge of the nerd..
  #4  
Oud 02-11-12, 11:40
Kimmie91 Kimmie91 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 10
Standaard

Hehe gelukkig iemand die me wil helpen!
Bij deze alvast bedankt!

Ik mocht de iphone niet update, want dan zou de simlock er weer op komen.
Dus dan zel het wel d.m.v. een jailbreak zijn geweest?? Ben niet zo heel technisch haha!

De firmware is heel moeilijk te zeggen, aangezien hij het opeens niet meer deed en ik er bij hem nooit naar gekeken heb. Hij vroeg niet om een update dus ik ga ervanuit dan het 4.2.2 was. Het is een iphone 3g dus die kan ook niet hoger begreep ik?

Ik heb nu via youtube gezien hoe ik hem terug kon zetten met behulop van thimbly ofzo? Heb hem terug gezet na 4.1.1. Mijn simlock is er nu inderdaad af....heel erg balen! Heb er niks aan! Helaas doet de telefoon verder ook nog niets. Hij geeft nog steeds een itunes logo in beeld, nu wel een andere. Een kabeltje....en dan itunes met een cd. Als ik hem aan itunes hang staat dat ik hem moet activeren.

Ik krijg hem bij redsnow wel in de dfu modes, maar dan blijft hij hangen bij ....ramdisk.
En green Posion krijg ik hem niet in dfu.

Hoop echt dat je me nog kunt helpen, want heb hem hard nodig.


Ik had nog even een vraag....iemand zij tegen mij dat een jailbreak voor 3g, maar kan tot 4.2.1. Dit betekend dus dat je de nieuwere apps zoals facebook enzo er nog steeds niet opkunnen?

Dit is niet de enige om hem te jailbreaken hoor!

Bedankt alvast!
  #5  
Oud 02-11-12, 12:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je hebt toch geen jailbreak nodig voor Facebook?

4.2.1 is inderdaad de meest recente versie voor de 3G.

(en daar werkt de nieuwe Facebook App trouwens niet op; met en zonder jailbreak niet)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 03-11-12, 04:52
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Ja voor facebook zou ik hem niet erop zetten. Facebook is een zware applicatie werkt alleen op 3GS en hoger!
Maar ik kan je wel helpen met het andere....om te jailbreaken! Als deze problemen geeft zou ik een custom firmware maken met sn0wbreeze van ih8tsn0w.com. Daarmee een customized maken dan in pwned mode zetten ( zoek het even op). Daarna de cutomized software via iTunes op je iphone zetten! Het voordeel hiervan is dat je cutzomized software al direct al gejailbreakt is!!

Daarna even bij Modemfirmware kijken (waarschijnlijk heb je modem firmware 06.15) Deze weer jailbreaken met ultrasn0w.

Al in en al best een ingewikkelde procedure voor iemand als je het nooit hebt gedaan!
Ik zou even bij het winkeltje terug gaan , kijken of ze het voor je willen doen!! (voor +/-15 euro moet dat kunnen)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: 'Moet' splinternieuwe iPhone herstellen, maar lukt niet! (geen jailbreak) svan Jailbreak 9 14-09-10 09:53
iPhone 3GS: & 4: Telefoon niet geactiveerd maar simlock AT&T kan tmobile gewoon ? Melvin18 Unlock 2 03-07-10 10:59
iPhone: 2G iphone simlock vrij maken lukt maar niet. Genius66 Jailbreak 4 23-02-10 20:40
3G simlock verwijderen lukt maar niet deleeuw86 Archief 1 11-01-10 12:04
Wil herstellen maar itunes zegt dat sim niet de juiste is dendirk Unlock [archief] 1 07-10-08 20:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.