iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4 simlock vrij maken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/129482-iphone-4-simlock-vrij-maken.html)

Popkee 12-02-13 01:05

Ik heb heel weinig verstand van Iphones, maar heb er een overgenomen van een vriend. Die heeft er helaas een Vodafone kaartje inzitten en ik zit bij KPN.

Nu heb ik hier gelezen dat je met een of ander nummer dit kon kraken. Ik zou hierbij graag hulp willen krijgen

Bubbly 12-02-13 01:14

Welke iPhone heb je? Volgens je profiel heb je een 4S, deze worden simlock vrij geleverd bij alle Nederlandse providers en verkooppunten.

Popkee 12-02-13 01:49

Dat klopt. Ik heb gesproken met de oude provider ( Vodafone ) en die vertellen mij hetzelfde. De telefoon zou simlockvrij moeten zijn maar is deze niet. Dit is er handmatig opgezet?

EDIT: Ik moest een nieuw abonnement ( of prepaid ) aanschaffen en hiermee naar vodafone gaan. Die zouden de simlock eraf halen, met als bewijs de registratie die op de simkaart staat ( die ik dus zelf besteld heb )

Ik heb de Iphone gereset naar fabrieksinstellingen en heb hier nog niets mee kunnen doen. De firmware is waarschijnlijk verouderd en de simlock weer erop gezet? Ik heb gelezen dat er een optie is, in het I-phone menu, om dit te deactiveren. Als dit zo is dan zou ik even moeten wachten op mijn prepaid kaart.

Bubbly 12-02-13 02:05

*Nederlandse* 4S heeft nooit een simlock gehad, dus ik snap het ook niet helemaal...

iPhone met T-Mobile-simlock nu gratis simlockvrij te maken (officiële methode) - iPhoneclub.nl

Kijk hier eens naar.

Popkee 12-02-13 02:13

Dan maar eventjes zo'n kabeltje gaan kopen morgen, bedankt :)

Zou dit ook werken bij een vodafone telefoon?

Bubbly 12-02-13 02:23

Zou wel moeten ja. Maar het beste kun je ook contact opnemen met Vodafone. Bijvoorbeeld nu direct via Facebook of Twitter ;)

Popkee 12-02-13 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 877416)
Zou wel moeten ja. Maar het beste kun je ook contact opnemen met Vodafone. Bijvoorbeeld nu direct via Facebook of Twitter ;)

Ik moet nog eventjes 2-3 dagen wachten totdat mijn kaartje in de brievenbus verschijnt. Daarna kan ik pas beginnen met bellen :)

Bubbly 12-02-13 02:27

Mijn ervaring is dat je nooit hetzelfde antwoord terugkrijgt van providers :P Alhoewel dat in dit geval waarschijnlijk wel zou gebeuren ;)

hak88 14-02-13 02:10

Hoi hoi ik heb een iphone 4S vanuit amerika gekocht, nu ik die hier heb kan ik mijn sim kaart er niet insteken, weet iemand hoe ik de gsm kan unlocken?? Liefst niet te moeilijk??

senna22 14-02-13 06:56

Pm mij je imeinummer dan check ik welke van de providers het is

willem63 24-02-13 17:22

simlock iphone 4 16gb
 
Goede middag,
Heb het zelfde probleem, heb een iphone 4 gekocht die werkend was na een update naar versie 6.1.2 kan ik hem niet meer activeren via i-tunes dus zit er waarschijnlijk toch een sim-lock op:mad:
ik heb van ales geprobeerd maar ik kom niet verder dan "Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de Iphone te activeren"
Ik heb de verkoper benadert en die geeft niet thuis!
ik hoop dat iemand mij kan helpen

iphoneEd 24-02-13 18:01

Heb net een ander toestel(Sony Ericsson) simlock vrij gemaakt van Vodafone. Op de site van Vodafone kan je een code krijgen om de simlock van Vodafone eraf te halen MITS je het toestel langer als een jaar hebt. Was ook nog eens gratis.

senna22 24-02-13 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem63 (Bericht 881139)
Goede middag,
Heb het zelfde probleem, heb een iphone 4 gekocht die werkend was na een update naar versie 6.1.2 kan ik hem niet meer activeren via i-tunes dus zit er waarschijnlijk toch een sim-lock op:mad:
ik heb van ales geprobeerd maar ik kom niet verder dan "Alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de Iphone te activeren"
Ik heb de verkoper benadert en die geeft niet thuis!
ik hoop dat iemand mij kan helpen

pm mij je imeinummer maar dan check ik hem voor je.

Guest-20180925190238 24-02-13 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 881149)
Op de site van Vodafone kan je een code krijgen om de simlock van Vodafone eraf te halen MITS je het toestel langer als een jaar hebt. Was ook nog eens gratis.

Alleen kan je een iPhone niet SIM-lockvrij maken met een code :rolleyes:

iphoneEd 24-02-13 19:58

Ok, dat wist ik niet....

Thomasheems 25-02-13 21:53

Hallo,

Zojuist een iPhone4 16gb gekocht! Nu alleen nog simlock vrijmaken, wie kan mij helpen?

senna22 25-02-13 22:02

PM mij je imeinummer dan check ik hem voor je.

Paresto 28-02-13 12:33

Hallo,

Zojuist heb ik een 4S 16GB uit Oostenrijk gekocht welke nog geactiveerd moet worden, ik heb begrepen dat er een simlock op zit van Austria A1 Mobilkom. Echter heb ik dat simkaartje niet hier. Klopt het dat ik deze kan activeren, wanneer ik b.v. een iPhone 4 Aktivierung Micro SIM A1 + Fachhändler 1090 | eBay koop dat ik deze kan activeren?

Of moet ik nog andere stappen ondernemen?

Alvast bedankt!

senna22 28-02-13 14:33

Als je hem activeerd kan je er nog steeds niet mee bellen.
PM mij je imeinummer dan check ik hem en kijk of er een andere oplossing is voor je.
unlock en activeren zijn 2 verschillende dingen.

lexus1969 01-03-13 10:03

Ik heb ook een Iphone 4 zwart met simlock, weet niet welke provider...imei 01 2xxxxx xxxxxxx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:12.