iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: IPhone locked na software update via Itunes (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/130172-iphone-locked-na-software-update-via-itunes.html)

SjorsLine 21-11-12 16:39

IPhone locked na software update via Itunes
 
Beste iedereen,

Ik heb afgelopen zondag een Iphone van een vriend van mij overgenomen. Toen ik hem net kreeg werkte het apparaat perfect met wat ik dacht dat Firmware 5.1.1 was. Wat die vriend niet had verteld was dat de Iphone gejailbreaked was... Ik had hier zelf geen benul van want dit was mijn eerste Iphone en ik had mij daar nog nooit in verdiept. dus toen ik gister mijn Iphone aansloot om er muziek op te zetten gaf die aan dat er een Software Update beschikbaar was naar IOS6, aangezien ik hier veel goede dingen over had gehoord dacht ik prima en begon ik met downloaden. Nadat alles er op stond en de Iphone zich gereboot had moest ik alles instellen totdat hij bij het punt kwam dat die zich ging activeren, na een tijdje gaf die de foutmelding:

''Activeren is mislukt
Uw Iphone kan niet worden geactiveerd omdat de actieveringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. Sluit uw Iphone aan op Itunes voor activering of probeer het over enkele minuten op nieuw.''

Ik heb al door heel wat forum posts heen gebladerd maar snap bij de meeste vrij weinig van de termen. Daarom vraag ik jullie: Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn Iphone3GS weer werkend krijg? welke stappen moet ik zetten met welke progamma's?

Het unlocken via het stappen plan op de forums lukt ook niet aangezien ik dan in cydia moet komen en dat kan niet want ik kom niet verder als het niet kunnen activeren van de telefoon.

Als jullie meer informatie nodig hebben, vraag maar raak ik zal mijn best doen deze zo goed mogelijk te beantwoorden!

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Alvast bedankt

-Sjorsline

Guest-20180925190238 21-11-12 16:43

Ik wil niet vervelend doen maar dit verhaal heb je vandaag om 15u08 toch ook al in een ander forum geplaatst.

http://forum.iculture.nl/f14/jailbre...s6-via-pc.html

SjorsLine 21-11-12 16:46

Ik weet het maar daar stond die in het jailbreak forum en niet in het Unlock :O

Guest-20180925190238 21-11-12 17:00

Als je op het kleine rode gevarendriehoekje rechts boven klikt kan je een bericht sturen om het topic te laten verplaatsen naar het juiste forum. Dan hoef je het geen twee keer aan te maken.

SjorsLine 21-11-12 17:08

Ah okay, bedankt!

XIII 21-11-12 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 855154)
Als je op het kleine rode gevarendriehoekje rechts boven klikt kan je een bericht sturen om het topic te laten verplaatsen naar het juiste forum. Dan hoef je het geen twee keer aan te maken.

Dat is inderdaad de juiste manier.

Ik heb nu een slotje op het andere topic gezet.

SjorsLine 21-11-12 17:40

Een van jullie toevallig enig idee hoe ik mijn probleem op kan lossen?

senna22 21-11-12 19:44

Pm mij het imeinummer dan check ik op welke provider hij gelocked is.
dan kunnen we kijken of hij te unlocken is.

groetjes Danny

SjorsLine 21-11-12 23:43

Waar kan ik dit nummer vinden? Ik ben helaas niet in het bezit van het doosje, alleen de telefoon zelf en de oplader!

senna22 22-11-12 06:10

Je kan je imeinummer op 2 manieren vinden als je normaal in je telefoon kan:
1) Tik in je telefoon het nummer *#06#
2) ga naar instellingen > algemeen> info
sta je in het activatiescherm dan klik je op het rondje met de i erin.

SjorsLine 22-11-12 13:03

Ik denk niet dat ik in me telefoon terecht kan, tenminste niet zover ik weet. Als ik mijn telefoon aanzet dan moet ik eerst een taal selecteren en wat andere instelling instellen en dan probeert hij vervolgens de telefoon te activeren, dit mislukt altijd en verder als dat scherm kan ik volgens mij dus niet komen : /

UPDATE: Ik heb gedowngrade naar FW 5.1.1, ik hoop dat dit iets makkelijker maakt.

germain1982 22-11-12 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SjorsLine (Bericht 855142)

''Activeren is mislukt
Uw Iphone kan niet worden geactiveerd omdat de actieveringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. Sluit uw Iphone aan op Itunes voor activering of probeer het over enkele minuten op nieuw.''

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SjorsLine (Bericht 855365)
Als ik mijn telefoon aanzet dan moet ik eerst een taal selecteren en wat andere instelling instellen en dan probeert hij vervolgens de telefoon te activeren, dit mislukt altijd.

Zit sinds gisteren met hetzelfde probleem, wat is de beste optie om dit op te lossen?

Het imeinummer weet ik wel, mocht dat helpen.

Alvast bedankt.

senna22 22-11-12 21:56

Pm mij je imei dan check ik hem voor je.:)

senna22 23-11-12 06:08

Hij is dus factory unlocked, aan de appleserver kant ligt het in ieder geval niet.
Misschien kan het nog te maken hebben met thanksgiving?

germain1982 23-11-12 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 855557)
Hij is dus factory unlocked, aan de appleserver kant ligt het in ieder geval niet.
Misschien kan het nog te maken hebben met thanksgiving?

Nogmaals bedankt Senna22, maar euhm maar heeft misschien te maken met Thanksgiving?

iNemesis 23-11-12 17:21

Nee hoor ik denk dat het ligt aan baseband 6.15. als die erop zit, geeft problemen met ativatie op ios 6! Oplossing:

custom software maken met Sn0wbreeze (nieuwste versie) , kies voor hacktvation ( waarschijnlijk ga je problemen krijgen met push). Maar wat ik heb begrepen zit in sn0wbreeze SAM inbegrepen waardoor de kans op push problemen in ieder geval wat kleiner zijn...

germain1982 23-11-12 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 855699)
Nee hoor ik denk dat het ligt aan baseband 6.15. als die erop zit, geeft problemen met ativatie op ios 6! Oplossing:

custom software maken met Sn0wbreeze (nieuwste versie) , kies voor hacktvation ( waarschijnlijk ga je problemen krijgen met push). Maar wat ik heb begrepen zit in sn0wbreeze SAM inbegrepen waardoor de kans op push problemen in ieder geval wat kleiner zijn...

Dankje, ga het direct proberen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2012 om 18:03 ----------

Snowbreeze geopend maar welke mode zou de beste keuze zijn, ifaith, simple, expert of Baseband?

Alvast bedankt

iNemesis 23-11-12 21:59

simple :D!

germain1982 24-11-12 00:31

Blijkbaar ben ik dan ook simpel want blijkbaar blijft het activeren een probleem :(

germain1982 24-11-12 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 855699)
Nee hoor ik denk dat het ligt aan baseband 6.15. als die erop zit, geeft problemen met ativatie op ios 6! Oplossing:

custom software maken met Sn0wbreeze (nieuwste versie) , kies voor hacktvation ( waarschijnlijk ga je problemen krijgen met push). Maar wat ik heb begrepen zit in sn0wbreeze SAM inbegrepen waardoor de kans op push problemen in ieder geval wat kleiner zijn...

Dit is blijkbaar gelukt maar nu blijft er "Geen service" staan. Wat doe ik fout :confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:59.