iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: "Geen service" melding na IOS 6.0.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/133879-geen-service-melding-na-ios-6-0-1-a.html)

Noordhorn 24-01-13 22:48

"Geen service" melding na IOS 6.0.1
 
Hallo all,

Heb afgelopen week een gebruikte Iphone 3GS aangeschaft. Toen was reeds al een melding dat ik niet kan activeren.

Heb er vandaag met verschillende programma's IOS 6.0.1 er op gekregen en activeren is met veel omwegen gelukt. Alleen heb ik nu nog de melding "geen service". Wat kan ik hier nu aan doen om de telefoon werkend te krijgen, dat ik er nu ook mee kan bellen :-)

Ben nog een compleet newbee op Iphone gebied. Heb voor mij zelf een Iphone 5 (maand) waar ik uitermate tevreden mee ben. Wou voor een familielid de 3GS werkend krijgen.

Met vriendelijke groet,

Noordhorn

senna22 25-01-13 08:22

Pm mij je imeinummer dan check ik de simlock voor je.
En je moet je profiel aanpassen, daar staat je 3gs nog steeds.

Noordhorn 25-01-13 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 870807)
Pm mij je imeinummer dan check ik de simlock voor je.

Done

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 870807)
En je moet je profiel aanpassen, daar staat je 3gs nog steeds.

Kan de selectie maar uit één toestel doen. En omdat ik "problemen" heb met de 3 GS, heb ik daar nu nog voor gekozen om dat te laten tot het opgelost is.


Noordhorn

senna22 25-01-13 15:36

Ik heb nog niets ontvangen toch?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noordhorn (Bericht 870908)
Done



Kan de selectie maar uit één toestel doen. En omdat ik "problemen" heb met de 3 GS, heb ik daar nu nog voor gekozen om dat te laten tot het opgelost is.


Noordhorn


Noordhorn 25-01-13 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 870927)
Ik heb nog niets ontvangen toch?

Ik zal waarschijnlijk wat niet goed hebben gedaan. Inmiddels een nieuwe poging. Hopelijk heb je nu wel wat ontvangen.

Noordhorn 25-01-13 19:50

Er is inmiddels een IMEI check geweest en op het toestel zit geen SIMlock. Alleen weet ik nu niet hoe ik verder dien te gaan om toch contact te krijgen met het KPN netwerk.

Alle tips en ideeën zijn welkom

Noordhorn

Boszna 25-01-13 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noordhorn (Bericht 870972)
Er is inmiddels een IMEI check geweest en op het toestel zit geen SIMlock. Alleen weet ik nu niet hoe ik verder dien te gaan om toch contact te krijgen met het KPN netwerk.

Alle tips en ideeën zijn welkom

Noordhorn

Welke baseband staat er op je toestel?

Misschien dat er voorheen een iPad baseband is geïnstalleerd om het toestel te jailbreaken. Ik heb dit een keer eerder meegemaakt.

Probeer ook bij instellingen een reset te doen van alle verbindingen.

Noordhorn 25-01-13 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boszna (Bericht 871037)
Welke baseband staat er op je toestel?

Misschien dat er voorheen een iPad baseband is geïnstalleerd om het toestel te jailbreaken. Ik heb dit een keer eerder meegemaakt.

Probeer ook bij instellingen een reset te doen van alle verbindingen.

Die heeft er zeker ook op gestaan (was 5.13.04 en wat het nu is weet ik niet, toestel niet binnen bereik). Ben vanavond weer aan het "spelen" geweest met Redsn0w, TinyUmbrella e.d. Na een tijdje heb ik hem weer aan Itunes gehangen (en wat gewijzigd, geen idee wat) Maar vervolgens de "Herstel" procedure gekozen. En na een tijdje had ik ineens KPN in de linker boven hoek staan.

Alles doet het na behoren alleen de KPN provider verdwijnt nog al eens uit beeld :-(

Iedereen bedankt voor het meedenken en ideeën,

Met vriendelijke groet,

Noordhorn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:17.