//

Unlock ook mogelijk bij verandering van baseband?

Unlock ook mogelijk bij verandering van baseband? discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeienavond, Ik wilde vanavond eindelijk eens bezig gaan om mijn iPhone 3GS met iOS 5.0.1 te gaan updaten naar iOS 6.1. Ik ben echter afhankelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-02-13, 22:33
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard Unlock ook mogelijk bij verandering van baseband?

Goeienavond,

Ik wilde vanavond eindelijk eens bezig gaan om mijn iPhone 3GS met iOS 5.0.1 te gaan updaten naar iOS 6.1. Ik ben echter afhankelijk van een softwarematige unlock omdat ik mijn iPhone in het buitenland heb gekocht. Daarom moet ik hem natuurlijk ook meteen weer jailbreaken om vervolgens te kunnen unlocken. Jailbreaken wilde ik doen met evasi0n. Nu wordt er in de handleiding op deze website echter gezegd:
Gebruikers die afhankelijk zijn van een onofficiële unlock (zoals ultrasn0w) om hun iPhone simlockvrij te maken moeten de update uitvoeren naar iOS 6.1 uitvoeren zónder dat daarbij de modemfirmware (baseband) een update ontvangt. Het uitvoeren van een update naar iOS 6.1 zonder baseband update is alleen mogelijk met de jailbreaktools redsn0w en sn0wbreeze, die op korte termijn verwacht worden.

Betekent dit nu dat tijdens de update in iTunes de baseband ook meteen update ontvangt en dat ik daarna de telefoon dus op dit moment nog niet kan unlocken?

Op de website iPhonemania zag ik namelijk wel een handleiding om te unlocken. Maar is dit dan ook nog mogelijk nadat de baseband eventueel is veranderd? Ik heb nu namelijk 06.15.00. Dat is nog wel ondersteund.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-02-13, 01:34
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Hoi Wolklo,

Ik kan je hierbij wel helpen aangezien ik ook een 3GS uit het buitenland heb met een simlock. Ik ben van firmware 3.0 naar 6.1 gegaan.

Stap 1 - Download de originele firmware van 6.1: Klik hier
Stap 2 - Download sn0wbeeze v2.9.9: Klik hier
Stap 3 - Open sn0wbreeze (uitvoeren als administrator) en klik op 'browse for an IPSW'.
Stap 4 - Selecteer firmware 6.1 die je bij stap 1 hebt gedownload.
Stap 5 - Klik op Expert mode en vervolgens op 'General'.
Stap 6 - Vink hacktivate aan en klik op >.
Stap 7 - kan je overslaan, gewoon op > klikken.
Stap 8 - Klik op 'Build IPSW' en vervolgens op > en wacht tot de custom firmware is gemaakt. Deze wordt op je bureaublad opgeslagen.
Stap 9 - Open iTunes en klik op shift+herstellen, wacht totdat het herstellen klaar is.
Stap 10 - Na het herstellen wordt evasi0n gestart (jailbreak). Wacht geduldig.

Als alles klaar is heb je een gejailbreakte iPhone 3GS. Ultrasn0w 1.2.8 kan je iPhone unlocken!
__________________
Don't tell people your dreams, show them!

Laatst gewijzigd door DertKesh; 11-02-13 om 22:33.
  #3  
Oud 11-02-13, 10:22
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Beste DertKesh,

Bedankt voor je duidelijke uitleg! Dat moet dan zeker gaan lukken.
Echter, als ik mijn iPhone nog niet kan unlocken, kan ik dus ook niet bellen en sms'en. Daarom kan ik dus beter nog even wachten met de update en jailbreak lijkt me.

Door het stappenplan van jou te volgen voorkom ik dus dat de Baseband wordt veranderd als ik het goed begrijp, toch?

Op deze website staat overigens dat Ultrasn0w de softwarematige unlock al wel ondersteunt momenteel. Zou het werken denk je?
  #4  
Oud 11-02-13, 15:31
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Klopt door mijn stappenplan te volgen behoud je jouw baseband.
En ik heb ultrasn0w 1.2.8 meerdere malen geïnstalleerd (met mijn tmobile simkaart erin), zonder simkaart etc. maar bij mij staat nog steeds 'geen service'.

Edit
De unlock van ultrasn0w 1.2.8 werkt wel. Ik heb een andere simkaart erin gedaan en het werkt. Blijkbaar heeft tmobile mijn prepaid simkaart, dat ik al jaren niet gebruik, gedeactiveerd. Een andere simkaart dat ik wel actief gebruik erin gedaan en T-Mobile verschijnt.

Je kan dus mijn stappenplan volgen en je iPhone unlocken. Succes!

Laatst gewijzigd door DertKesh; 11-02-13 om 15:44.
  #5  
Oud 11-02-13, 21:33
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Het was de eerste keer dat ik m'n iPhone zelf zou jailbreaken en unlocken, dus je snapt: het was erg spannend of alles wel zou lukken. Maar, het is allemaal goed gekomen!!!

Ter aanvulling wil ik nog even een paar punten bespreken.
* Tussen stap 8 en 9, kreeg je in sn0wbreeze nog een uitleg om je iPhone in recovery mode te zetten. Ik heb dit niet gedaan, was achteraf erg bang dat dit in mijn nadeel zou werken. Niks van gemerkt echter.
* Bij stap 10 zei je dat evasi0n zou starten. Dat gebeurde niet. iTunes vroeg mij of ik een iPhone als een nieuwe wilde configureren, of dat ik mijn backup wilde terugzetten. Ik heb voor het laatste gekozen.
* Cydia stond dus nog op de iPhone. Vanaf daar heb ik ultrasn0w geïnstalleerd, et voilà! Mijn iPhone was weer simlockvrij!
* Ik snapte zelf niet helemaal het verschil tussen sn0wbreeze en evasi0n. Nadat ik echter de iPhone hersteld had met sn0wbreeze, was deze (1) reeds gejailbreakt of (2) door de backup nog steeds gejailbreakt. Dat snap ik niet helemaal.

In ieder geval, DertKesh heel erg bedankt voor je uitleg! Ik vond het wel een risico, omdat hoe langer je zoekt op fora, des te meer problemen je tegenkomt. Uiteindelijk is alles dus erg snel gefixt!
  #6  
Oud 11-02-13, 22:28
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Mooi dat het je gelukt is. Bij mij vroeg sn0wbreeze bijv. ook of ik een oude of nieuwe bootrom had. Ik heb mijn iPhone als nieuw geconfigureerd en niets met de back-up gedaan.

sn0wbreeze die jailbreakt je iPhone direct na het herstellen met evasi0n, die hebben ze erin verwerkt lekker handig. Jij hoeft verder niets te doen.

Veel plezier met je gejailbreakte en unlockte iPhone.
  #7  
Oud 11-02-13, 22:37
wolklo wolklo is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 19
Standaard

Ik zag inderdaad dat je wel beter je telefoon als nieuw kon configureren omdat er anders restanten van je oude jailbreak dingen konden verstoren. Heb je later alsnog op een of andere manier de gegevens van je iPhone kunnen terugzetten, of alle apps en dergelijke weer opnieuw geïnstalleerd?
Had ook als nieuwe bootrom gedaan idd.

Bedankt nog voor de verdere uitleg, nu snap ik hoe het met sn0wbreeze en evasi0n zit!

Overigens merk ik wel dat mijn bereik regelmatig wegvalt, dan gaat 'ie weer zoeken en staat er soms even 'geen service'. Maar even kijken of ik daar last van blijf houden...
  #8  
Oud 11-02-13, 22:58
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Ik ben niet zo van de vele apps. Ik installeer enkel gratis apps uit de app store en een paar handige apps uit Cydia. Het terugzetten is voor mij even een paar minuten de tijd nemen.

Ik heb geen problemen met het signaal. Het enige waar ik, en vele iPhoners last van hebben, is de weer app die crasht. Maar die gebruik ik toch nooit, dus niet zo'n groot probleem.
  #9  
Oud 12-02-13, 23:20
reverser reverser is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: antwerpen
Berichten: 52
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Hoi Wolklo,

Ik kan je hierbij wel helpen aangezien ik ook een 3GS uit het buitenland heb met een simlock. Ik ben van firmware 3.0 naar 6.1 gegaan.

Stap 1 - Download de originele firmware van 6.1: Klik hier
Stap 2 - Download sn0wbeeze v2.9.9: Klik hier
Stap 3 - Open sn0wbreeze (uitvoeren als administrator) en klik op 'browse for an IPSW'.
Stap 4 - Selecteer firmware 6.1 die je bij stap 1 hebt gedownload.
Stap 5 - Klik op Expert mode en vervolgens op 'General'.
Stap 6 - Vink hacktivate aan en klik op >.
Stap 7 - kan je overslaan, gewoon op > klikken.
Stap 8 - Klik op 'Build IPSW' en vervolgens op > en wacht tot de custom firmware is gemaakt. Deze wordt op je bureaublad opgeslagen.
Stap 9 - Open iTunes en klik op shift+herstellen, wacht totdat het herstellen klaar is.
Stap 10 - Na het herstellen wordt evasi0n gestart (jailbreak). Wacht geduldig.

Als alles klaar is heb je een gejailbreakte iPhone 3GS. Ultrasn0w 1.2.8 kan je iPhone unlocken!

Bedankt,

Door u heb ik eindelijk mijn iphone kunnen updaten naar 6.1 want had eerste veel errors in itunes, maar door alles van apple uit host te verwijderen met notepad, en bij tinyumbrella cydia te ontvinken kon ik met snowbreezer hem updaten via itunes via je tutorial hierboven , en unlocken met ultrasn0w 1.2.8. Bedankt voor je post Dit forum verdient echt een pluim ben hier al door vele mensen geholpen oa senna22 en timosha , en ik ben jullie zeer dankbaar hiervoor, en heb veel bijgeleerd over de hoe en wat van iphones en ipads
  #10  
Oud 17-02-13, 00:25
lakestereo lakestereo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 10
Standaard

Hier ook een bedankje aan DertKesh, het is me gelukt te updaten naar 6.1
  #11  
Oud 18-02-13, 13:51
chanol chanol is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2
Standaard

hoi dertkesh

ik heb je stappen plan ook uit gevoerd
maar nu krijg ik steeds in het scherm dat ik hem aan i tune moet koppelen terwijl hij daar aan gekoppeld is en dan start i tune op en gaat hij de software uitpakken en dan als hij klaar is zegt i tune dat hij niet kan herstellen want hij kan geen verbinding krijgen met de software update servers en nu blijft steeds het i tune logo in me i phone ook zet ik hem uit en opnieuw aan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Unlock 3GS 3.13 baseband 5.12 is nu mogelijk !? faire4u Archief 1 02-04-10 07:08
Downgrade van 2.2.1 naar 2.2 geen verandering in baseband janwillemveldhuis Archief 2 02-03-09 14:03
unlock firmw.2.2.1 baseband 02.30.03 mogelijk? kevin1971 Archief 1 24-02-09 14:34
iPhone 3G: Unlock werkt niet meer naar de verandering van baseband tom91 Unlock 5 29-12-08 17:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:48.