iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 3GS: help een complete iphone noob aub (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/135168-help-complete-iphone-noob-aub.html)

biep99 13-02-13 13:37

help een complete iphone noob aub
 
:confused:
Ikzelf ben een android gebruiker en ik tweak en plaats custom roms enz....
van Iphone heb ik zelf weinig benul. Nu heb ik een 3GS 16 GB gekocht voor mijn zoon met een tethered jailbreak 5.1. De jongen van wie ik hem kocht had dit geregeld. werkte goed. Nu viel de batterij plat en moest ik de iphone connecten met itunes en...als ik het me goed herinner...was de jailbreak weg. heb toen herstellen gedaan enz... Iphone startte weer op.
Nu doe ik alle instellingen maar hij blijft hangen in activactie met "no service". Ik lees hier veel over en zou dus een unlock probleem zijn. Nu wil ik dat zelf zeker wel proberen, maar het probleem is dat ik nu op dit moment niet kan checken welke firmware en baseband hij draaiende heeft... hoe kom ik daar in godsnaam achter ? Weet iemand dit, want snap het hele jailbreakgedoe wel maar weet niet hoe te definiëren welke iOS ik nu heb om de juiste jailbreaktools te gebruiken.
Mijn SN heb ik op het simkaarthoudertje gezien, en dat zou blijkbaar toch useful info zijn en is 87006NY53NP. Ik wil dit zo graag goed krijgen maar durf niet te beginnen zonder goed te weten wat ik doe. In Android is het voor mij simpel maar iphone lijkt me toch iets gecompliceerder. Alle hulp wordt erg geapprecieerd.
biep

reverser 13-02-13 13:48

Je kan nu met evasion te downloaden de jailbreak unthetered doen dwz als je batterij uitvalt hij toch perfect opstart, want bij een semi of tethered jailbreak moet je via redsn0w je telefoon booten ....download gewoon evasion enrun it en alles zal opgelost zijn .......

biep99 13-02-13 13:51

zo simpel ? en moet ik dan niet weten welk iOS hij nu draait enz... ?

senna22 13-02-13 14:05

wat belangrijk is op dit moment is de baseband die je telefoon nu heeft, als je op het knopje bovenop drukt dan krijg je een rondje met een i erin.
Als je daar op drukt krijg je het imeinummer, PM mij die dan check ik de provider en kijk welke firmware hij op dit moment heeft.

biep99 15-02-13 09:05

Na hulp van Danny werkt mijn 3gs weer als een zonnetje. Forever unlocked :d
0ndertussen ben ik ook ingewijd in de wereld van iphone (ben zelf een android gebruiker) die ik voor mijn zoon gekocht had. Jailbreaken enz.. heeft voor mij nu bij iphone geen geheimen meer. Als ik mensen raad mag geven laat dan je blobs opslaan op de server bij cydia of op je eigen pc (hier staat een uitlegje How to Save iOS 5.1.1 SHSH blobs [iPhone, iPad, iPod Touch] | iPhoneHeat). Heb je ze nooit nodig, goed, maar heb je ze ooit wél nodig en niet opgeslaan, dan is het mis...) weinig mensen doen dit, nochtans kan het een grote hulp zijn voor anderen. Van mij mag dit op slot. :d

Guest-20180925190238 15-02-13 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biep99 (Bericht 878450)
Als ik mensen raad mag geven laat dan je blobs opslaan op de server bij apple

De raad is heel goed gemeend maar helaas verkeerd :-) Op de Apple servers kan je geen SHSH hashes opslagen. Dat kan je lokaal doen met TinyUmbrella of automatisch laten doen door Cydia. In het tweede geval worden SHSH hashes op de servers van Saurik (Cydia) opgeslagen.

Succes verder :-)

biep99 15-02-13 12:00

U heeft gelijk, heb het één en ander met elkaar verward, maar in de link staat het duidelijk te lezen hoe het echt moet...sorry daarvoor guys ! :)

Guest-20180925190238 15-02-13 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door biep99 (Bericht 878504)
....maar in de link staat het duidelijk te lezen hoe het echt moet...sorry daarvoor guys ! :)

Geen probleem :-) Maar op het forum is ook al tientallen keren beschreven hoe men met SHSH hashes moet werken.

In ieder geval bedankt voor het delen :-)

ballegooier 15-02-13 12:14

Het probleem is vaak dan ook eerder, dat men hier op het forum raad zoekt, als het al te laat is. Maar altijd goed om deze boodschap zoveel mogelijk in de oren te knopen. :)

biep99 15-02-13 14:05

nee, is mijn fout, was een complete iphone noob en ik kwam het gewoon tegen bij het jailbreaken enzo, had dat nog niet eerder gedaan, dus wist niet wat het was, daarom had ik het ook nog niet gelezen, maar 'k had dat natuurlijk moeten weten :o dom en blond zekers ?hihi :)

ballegooier 15-02-13 19:30

Ik bedoelde jou ook niet, hoor. En het is al helemaal geen verwijt. :)

jansense 24-02-13 22:30

unlock iphone3 32gs (duits toestel)
 
Hallo,
Sinds kort in het bezit van een duitse iphone 3 32gs. Ik weet niet wie de duitse provider is. Zit ios 6.1.2 op. Toestel kan ik niet activeren vanwege simlock.Heb wel behoorlijk wat gegevens zoals baseband :05.16.08 , firmwareversie : iboot-1537.9.55 ,enz.enz. Graag hulp, ik kom er niet verder mee.
Mvg,
jansense :(

senna22 24-02-13 22:34

Pm mij je imeinummer dan check ik hem voor je


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:22.