iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 4S: Iphone 4s 6.1.3 - activatie etc problemen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/141418-iphone-4s-6-1-3-activatie-etc-problemen.html)

Kult 05-07-13 18:48

Iphone 4s 6.1.3 - activatie etc problemen
 
Beste mensen!

Ik heb daarstraks via iemand op 2dehands.be een iPhone 4S op de kop getikt.
16 gig, iOS 6.1.3.

Het toestel is gesimlocked, dit wist ik ook toen ik hem kocht. In het verleden heb ik al meerdere toestellen gefixt, telkens na heeeel lang proberen enz, lukte het wel.

Dit maal niet.

Volgens het meisje waar ik hem kocht, is het een simlock van Orange France, met dus ios 6.1.3.
Dit kan best wel kloppen aangezien hij niet wil activeren met mijn eigen simkaart, ik krijg de melding dat enkel de simkaart van de

Nu is mijn vraag : is het überhaupt mogelijk om dit toestel zelf te gaan activeren/hacktivaten/unlocken/... eender wat ?
Kan ik hem niet gewoon downgraden naar iets lager, pakweg 6.0?

Of zijn de enige 2 opties dat ik het via zo'n website laat doen voor pakweg 50 eur (wat ik er eigelijk echt niet aan wil spenderen nog)
OF een simkaartje bestellen op ebay, van de originele provider? (wat dan normaal Orange FR zou zijn, ik heb reeds een pm gestuurd om hier achter te komen)

En stel dat ik zo'n orange fr kaartje koop en zo activeer, kan ik dan na de activatie de iphone gewoon gebruiken zoals dat hij simlockvrij zou zijn ? of hoe zit dit juist?

Ik hoop nog steeds dat ik (eventueel langs een grote omweg) de iphone zelf werkende kan krijgen, zonder extra kosten. Kan iemand me goed nieuws brengen?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!!
Grts
K

Guest-20180925190238 05-07-13 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kult (Bericht 902512)
Nu is mijn vraag : is het überhaupt mogelijk om dit toestel zelf te gaan activeren/hacktivaten/unlocken/... eender wat ?
Kan ik hem niet gewoon downgraden naar iets lager, pakweg 6.0?

Dat is allemaal gewoon onmogelijk met een iPhone 4S, helaas. :) Alleen een IMEI-unlock gaat hier werken. Voor Orange France kost die pakweg 129,99$.

Kult 05-07-13 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 902513)
Dat is allemaal gewoon onmogelijk met een iPhone 4S, helaas. :) Alleen een IMEI-unlock gaat hier werken. Voor Orange France kost die pakweg 129,99$.

ok... wat een tegenvaller :mad: niet dat ik twijfel aan je kennis hoor maar kunnen er anderen dit bevestigen?


En wat met een orange frankrijk simkaartje?
eentje als deze

Grts!

Guest-20180925190238 05-07-13 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kult (Bericht 902514)
En wat met een orange frankrijk simkaartje?

Met zo'n prepaid kaartje kan je een iPhone met een Orange France SIM-lock activeren en dat was het dan. Na de activatie heeft de iPhone nog steeds een SIM-lock.

Kult 05-07-13 20:31

dohhh. wat een gigantische bummer. Dus ofwel veel geld in steken ofwel ... terug doorverkopen? Niemand met een beter idee ?

t2krambo 05-07-13 20:32

Er is geen andere mogelijkheid.

Kult 05-07-13 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door t2krambo (Bericht 902529)
Er is geen andere mogelijkheid.

Ja ik stel me in de eerste plek nog wel de vraag , hoe dat al die websites dat dan klaarspelen? Het feit dat zij het kunnen na betaling van een hoog bedrag, is toch teken dat het technisch perfect mogelijk is? Die imei unlock.
Is dit dan niet gewoon een lucratief handeltje dat de mensen met die kennis, zo geheim mogelijk houden ?

het is toch simpelweg overdreven van een iphone te kopen en dan nog eens 140 eur te moeten gaan opleggen om hem nog maar werkende te krijgen...

Guest-20180925190238 05-07-13 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kult (Bericht 902533)
het is toch simpelweg overdreven van een iphone te kopen en dan nog eens 140 eur te moeten gaan opleggen om hem nog maar werkende te krijgen...

Hoe dat allemaal in zijn werk gaat met zo'n IMEI-unlock is al vaker beschreven op dit forum. Het is dan ook niet nodig omdat nog eens allemaal te gaan herhalen.

iPhones met een SIM-lock zijn meestal gesubsidieerde iPhones, zogezegd "gratis" of tegen een kleine betaling gekregen bij een abonnement. Na afloop van het contact kunnen die dingen soms gratis vrijgemaakt worden, soms ook niet.

Het is ook simpelweg niet verstandig om een iPhone met een SIM-lock te kopen. Op het eerste zicht is het misschien een koopje, uiteindelijk dan toch niet.

Succes verder :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.