iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 5: Unlocken UK networks (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/148413-unlocken-uk-networks.html)

AG88 23-11-13 13:55

Unlocken UK networks
 
Hey allemaal.

Kort verhaaltje, ik ben al lang op zoek naar een betaalbare unlock voor mijn iphone 5 sinds ik in UK woonde en helaas is het maar al te duur ( ebay / mp etc )
Netwerk zelf wilt hem niet unlocken voor 2 tientjes omdat de phone 2ehands over gekocht is ( niet blacklisted )

Nou vind ik de volgende website : Unlock iPhone 3GS 4 4S, 5, 5C and 5S, Official iPhone Unlock, Apple iTunes Unlock

ze bieden hier UK unlocks dat normaal 100 pond kosten voor 20 en heb ze maar een email gestuurd aangezien de nodige unlock nog op een wachtrij staat ( preorder mogelijk )

Indien ik reactie krijg of ETA zal ik het hier vermelden.

Ik ga ervanuit dat meerdere mensen hier een UK lock op de phone hebben en helaas zal een fysiek sim+chip niet handig zijn voor mensen met voda/tmobile 3g/4g.


Laten we hopen dat dit geen stunt/reclame is.

iNemesis 23-11-13 17:43

Beste AG88 ,

Laat ik even een kort verhaal doen. Official unlocks is legitiem , maar ERG DUUR! Heb je wel goed gelezen wat die preorder betekent? (AUB GOED LEZEN, want officialunlocks of james is geen onbekende van mij en heb geen prettige ervaring met die man!! Het is een zeerr sluwe man!) . Zij bieden preorders voor 20 POND , dat houdt in ze houden je 20 pond totdat het een keertje kan en dan moet je de volle pond bij betalen (en zij zijn absoluut niet de goedkoopste!). Ze houden het geld hele tijd vast en zal je niet snel terug krijgen! Dus de unlock kost geen 20 POND, maar alleen op die Zogenaamde Preorder te staan ( ik zie het als 20pond betalen voor niets).

Nou heb ik geen unlocks besteld bij hem, maar ik leverde voor de site iphonedata! En ik kan zeggen, het is geen "eerlijke" zakenman..


Ik heb je net 20Pond bespaard voor lucht :), je mag bij mij ook lucht kopen voor 5 pond...goedkoper!!

AG88 23-11-13 18:19

iNemesis,

Thx voor je reactie.

Nee ik heb geen preorder geplaatst en zal het ook niet zomaar doen zonder dergelijk info.
Ik vond het ook verdacht goedkoop dus wacht ik nog reactie van de verkoper af.

Ik zie dat jij heel wat bezig bent hier op het forum ivm unlocks / problemen en noem maar op.

Heb jij zelf alternatieven voor mij ?
Ik zou zelf 100 pond betalen voor de normale imei unlock, echter zit ik financieel wat krapper dan normaal.

Ik zit ook al 2 weken lang met EE network te twitteren xD die kunnen me ook niet echt helpen omdat de gegevens van abbo houder erop staan ipv mijn gegevens.

Het zou niet echt onder fraude vallen de volgende > maybe dat jij je mening kan geven :

Om mijn phone te unlocken ( gaat zeer simpel ) ik waardeer 21 pond op en vraag een netwerk unlock aan via EE via formulier ( binnen 10 / 20 dagen zou het moeten lukken )
Wat nou als ik de gegevens van de vorige eigenaar erop zet ?
Klinkt simpel en dom, maar als ik een nieuwe kaart registreer op zijn data zou het technisch gezien toch moeten lukken, mijn orange uk kaart 1-2-3 niet aangezien die op mijn naam staat.
(ik denk dan zelf niet geschoten is altijd mis)

Maar goed, als iemand ideeën heeft voor het unlocken van mijn toestel onder de 50 euries let me know!

Ik sta open voor inruil trouwens mocht er iemand naar UK willen verhuizen en zeggen ja ik ga zeker EE network gebruiken :d

iNemesis 23-11-13 19:05

Tja ...maar hoe kom je aan de gegevens van de vorige eigenaar? heb je die?
Theorethisch kan het. Naar mijn informatie zit er vaak verschil hoe de iphone is aangeschaft door de vorige eigenaar? (met abo? los bij EE?). Dit in verband met afkoop som.
Als orange Uk al 21 Pond voor vraagt, denk niet dat iemand het kan voor onder 50 euries? Aaangezien bij zo een imei unlock vele mensen betrokken zijn die elk een pondje pakken?

Maar ja je kan het proberen :), ik vind het geen slecht idee. (vele imei unlocks werken binnen protocollen via die manier. Dat iemand in land van herkomst het "regelt"). Hoe moeilijker het is , hoe duurder!! Dus denk met de prijsstelling bij Orange uk dat het niet makkelijk is om ze voor de "gek" te houden.

AG88 23-11-13 20:31

Thx,

Toen ik de telefoon overnam was het van een abbo afkomstig ( Orange UK )

Tmobile en orange zijn dan EE, en die hebben mij dus verteld daar gebruik je telefoon voor 3 / 6 maanden met orange kaart en dan mag je deze unlocken voor 21 pond bij ons ( normale service ) anders is imei unlock altijd zo duur mogelijk ivm providers.

Maar het rare is, hier in Amsterdam sinds een tijdje en ik heb cosmetica probleem gehad bij mn iphone ( luchtbel onder glas was er sinds aankoop ) en hield dat zegmaar als een ACE indien ik hem wou inruilen onder garantie, uiteindelijk had ik dat paar maanden terug hier in Adam gedaan en in mn garantie email staat ( vorige eigenaar ) zijn gegevens vermeld.

1 drempel is dat mn vernieuwde toestel geen 3 maanden heeft vervuld met gebruik, dus dat zou een probleem kunnen wezen.
Dus je Orange simkaart moet ook echt in de toestel zitten en werken, voorheen was dat wel zo maar nu heb ik er niets aan omdat ik een zakelijk abbo heb lopen + lebara tegoedkaart voor de iphone ..
Ik bel veel, sms email etc en helaas moet dat allemaal via een gare oude samsung en mn iPhone zal wss onder dik laag stof liggen.

Ik zal binnenkort via een vriend in UK even opwaarderen via Orange en dan even de unlock procedure regelen : hierbij nog info over unlocken bij EE : https://explore.ee.co.uk/unlock

Het zit ook niet zo dat ik voor de toestel een UK model heb genomen, maar ik heb 2 jaar in UK gewoond en gebruikte ook normaal Orange UK en Vodafone ( je schrikt je rot wat je kan met beltegoed daar ) 20 pond opwaarderen bij Orange gaf mij maandelijks 300 sms gratis, 3gb internet erbij en noem maar op.

Maar goed helaas dat het anders gewoon voor 100 pond/euros moet gebeuren.
Mijn toestel voor de 5 was een iPhone 4s (ook orange uk) deze kreeg ik unlocked voor een paar tientjes destijds 'gebruikte Vodafone'

Tot slot nog,
Ik denk niet dat iemand ook aan een inruil zou doen hier in NL aangezien het helemaal niet nuttig zal zijn, tenzij je over KPN netwerk runt ( dan werkt de r-sim 7+ perfect )

iNemesis 23-11-13 21:04

ja klopt orange uk was vroeger wat minder strict, kreeg je voor paar tientjes. Nu helaas niet, misschien in de toekomst wel . wie weet :)! Aan die 100 pond/euro ontkom je helaas niet. misschien een paar euros/pondjes meer of minder.

Maar probeer eens wat :) altijd interessant....maar nara mijn ervaring al de moeite die je moet doen (met kans dat het niet lukt) is al meer dan de 100 pond betalen. Niet voor niets wordt vaak gesproken bij imei unlocks over "service". Ze nemen vaak veel werk uit handen.

AG88 24-11-13 03:20

Tuurlijk gelijk heb je ivm service en het betalen ervoor.
Uiteindelijk zegt mijn onderbuik ook dat het voor de hoofdprijs zal gaan, vind het ook niet erg als ik het binnenkort kan betalen.
Ik heb mijn iPhone ook zeer goedkoop kunnen halen in UK, kwam uit op 330 euro's met garantie vervanging is dat een superdeal en had ik hem in Jan of Feb aangeschaft daar. Blackberry's zijn daar wat meer gewild dus iPhone 2e hands heb je dan ook echt 2e hands voor een leuk bedrag.

Maar goed we zullen afwachten, indien er een oplossing is voor mij zal ik dat vermelden en natuurlijk wacht ik op de antwoord van officialunlock website met wat meer opheldering van hun prijs/pre order.

AG88 26-11-13 00:05

Even een update iNemesis,

Heel raar maar ik heb mijn r-sim 7+ werkend gekregen op mijn gelockte iPhone in combinatie met mijn T-mobile sim kaart !

Ik krijg dan geen 4G ( dat kan zijn dat ik nog geen 4G heb of dat deze dan niet werkt )

Maar onder 3G en T-mobile werkt de r-sim 7+ mee (weird) natuurlijk kloot ik er al een tijd mee dus zal wel een topic openen mochten er mensen zijn met t-mobile en r-sim issues.

http://i.imgur.com/05lhyUx.png

iNemesis 26-11-13 02:22

Dat kan wel kloppen, maar dat is goed nieuws :).
Want onder KPN werkte de RSIM omdat kpn al een tijdje 4G heeft uitgerold?
Ik vermoed dat het daarmee iets te maken heeft? nu heeft Tmobile en Vodafone ook 4G uitgerold . dus het kan zo zijn dat deze ook goed op werken .
heb toevallig nog een gelockte iphone i5 nog liggen, dat ga ik even testen in sake of knowledge .

AG88 26-11-13 02:53

Ja daar zat ik dus ook op te wachten aangezien het op papier dan zou moeten werken, echter kan ik dat ook niet weten gelijk ( vorige toestel had geen LTE / 4G )

Ik weet wel dat het normaal niet werkt, ik had 2g force tool erop dat je kon switchen van 2g/ 3g.
Ik zet wel 4G uit via Cellular ( als ik deze aanvink werkt internet niet )


Om een schep bovenop te gooien, maak ik mn eigen config via de iphone configuration tool en die zet ik er dan weer op..
Deze houd alleen de APN naam in : internet ( voor tmobile )

Zo kwam ik er dus achter na wat tests.

Indien je wat meer info nodig hebt laat maar weten, ik heb alleen de iR0seTool erbij om 2g en 3g te switchen en dat kan je direct erop pushen :
Via safari op de tel naar : www.rsim5.com/nano4g/

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 november 2013 om 02:26 ----------

Even een update :

Waslijstje wat ik allemaal moest doen ( om normaal mijn r-sim 7+ ) werkende te krijgen.

R-sim iphone carrier patch tool gebruiken ( veel gebruikt / laatste is 5.1.5.0 )

Hierna switchtool binnen halen ( www.rsim5.com/nano4g/ ) en deze installeren.

Eigen config maken voor t-mobile via iphone config tool, config exporten en emailen naar mijn toestel.
oude config weghalen nieuwe erop.

Cellular instellingen :
Data aanzetten
4G uitvinken ( indien van toepassing )
Data Roaming aanvinken ( moet voor de r-sims )

En zo is deze gaan werken bij mij...


Ik hoop dat het zal werken, want ik ga er vanuit dat velen hier gebruik van kunnen maken aangezien niemand van internet / fora mij hiermee kon helpen.

Ik lees alleen maar dat T-mobile / Vodafone niet samen gaat met een r-sim.

[hieronder wat afbeeldingen gemaakt met instructies]


http://i.imgur.com/TKIH7EGl.png
Stap 1 : installeren van patch



http://i.imgur.com/W0RchOUl.png
Stap 2 : installeren van switcher ( let op deze komt meestal mee met de patch maar dit is de vernieuwde versie )



http://i.imgur.com/5W6ZgZql.png
Stap 3 : Profiel aanmaken *configuratie profiel mobiel netwerk* T-Mobile



http://i.imgur.com/Hnh4IJdl.png
Stap 4 : mobiel internet instellingen controleren + Data Roaming aanzetten


Tot slot met 3g switcher en 3G icoon in beeld zou je internet op T-Mobile moeten werken met r-sim7+ ( ik ga er vanuit dat een nieuwere r-sim ook zou moeten werken )

AG88 26-11-13 14:31

*belangrijk*

Besten mensen met T-mobile en R-sim

Gebruik een netwerk dat op KPN runt voor je r-sim / iphone en als deze werkt > zet dan vervolgens de 2g/3g switcher tool op je iphone, run de tool en forceer je phone op 2g, je telefoon zal vervolgens E als data netwerk moeten laten zien.

haal je de simkaart met rsim eruit en zet de tmobile kaart hierboven op.

Na r-sim keuze een reboot uitvoeren, en als deze opnieuw is gestart zal tmobile zonder data netwerk volle bereik moeten laten zien, test of je ermee kan bellen.
Zo ja, test even of data naar staat in je iphone settings ( de E / Edge /gprs netwerk zal moeten werken )

Als dit een pass is, gebruik weer de switcher tool om 3G te forceren, tmobile zal met 3G en volle bereik moeten werken.

4G test ook gedaan ( 4G optie aanvinken )
Echter geeft speed test mij een vermogen van 11mb download / 5mb upload (meer dan voldoende voor mobiel netwerk ! :) 'mijn mening natuurlijk'


http://i.imgur.com/vfyWHNSl.png

http://i.imgur.com/BPwj5jfl.png


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:41.