//

na terugzetten naar fabrieksinstellingen blijkt de Iphone gesimlocked

na terugzetten naar fabrieksinstellingen blijkt de Iphone gesimlocked discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Graag hulp! Beetje einde raad. Mijn zoon heeft 2 jaar terug via internet een 2dehands Iphone4 gekocht vanuit Frankrijk. Hij heeft 2 jaarlang geen problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-03-14, 12:27
bijloke bijloke is offline
• iOS 6.1.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard na terugzetten naar fabrieksinstellingen blijkt de Iphone gesimlocked

Graag hulp! Beetje einde raad.


Mijn zoon heeft 2 jaar terug via internet een 2dehands Iphone4 gekocht vanuit Frankrijk. Hij heeft 2 jaarlang geen problemen gekend met een Belgisch Base abonnement. Hij heeft nu een andere Iphone gekocht en wij willen deze Iphone4 nu gebruiken voor mijn vrouw. Nu blijkt de Iphone , na terug naar fabrieksinstellingen gebracht te zijn geweest, gesimlocked.

al ondernomen akties:

1 met Apple-ondersteuning gechat : zij zeggen gesimlocked
2 naar Base geweest om een andere sim kaart te activeren : niet gelukt
3 naar Switch te Gent : zij zeggen simlock door Orange France
4 via Orange.fr de procedure gestart om toestel te unlocken : mail gekregen dat toestel bij hen niet gekend is. Zit niet in hun database

Kunnen jullie ons wat verder helpen?

EMEI nr :

Laatst gewijzigd door bijloke; 08-03-14 om 17:15.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-14, 12:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan zat er op die iPhone 4 waarschijnlijk een softwarematige unlock (met jailbreak). Ofwel op de stokoude modem firmware 01.59.00, ofwel met SAM. Geen enkele van die methodes werkt nog na een herstel naar fabrieksinstellingen.

Ga eens op de onderstaande link kijken:

iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker
  #3  
Oud 08-03-14, 12:49
bijloke bijloke is offline
• iOS 6.1.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

Dit is het resultaat:

Thank you for using our carrier check service, bellow are the details for IMEI #, Next Tether is the carrier it is currently locked to.



Next Tether: Unassigned factory default - Apple carriers only. SIM Swap triggers rebricking.
Lock Status: Locked

Laatst gewijzigd door bijloke; 08-03-14 om 13:06.
  #4  
Oud 08-03-14, 12:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bijloke Bekijk bericht
Dit is het resultaat:
Het is misschien beter dat je al die vertrouwelijke informatie uit jouw bericht verwijderd.
  #5  
Oud 08-03-14, 13:07
bijloke bijloke is offline
• iOS 6.1.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

Next Tether: Unassigned factory default - Apple carriers only. SIM Swap triggers rebricking.

Wat kunnen we afleiden van bovenstaand?

Laatst gewijzigd door bijloke; 08-03-14 om 13:24.
  #6  
Oud 08-03-14, 20:09
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Beste Bijloke,

Dat is een default factory lock. Hij werkt alleen voor "gecertificeerde providers van apple". Dat verklaart waarom met ene simkaart wel werkt en andere niet.
Helaas ......is deze next tether niet zelf te veranderen.

Bij apple kunnen ze je trouwens wel helpen ze moeten Het profiel van de oude iphone ( want deze is al een keer verwisseld) even een keer goed zetten, dan is die van zelf simlockvrij .

En wat ook "gek" is , soms als je hem lang aan itunes houdt , verandert deze next tether automatisch naar wat die hoort te zijn . in Uw geval, Simlockvrij ! En ja , inderdaad het oude toestel waarvoor deze verwisseld is , was van orange france! Maar die heeft dus orange france al simlockvrij. Verklaart ook waarom zij hem niet in hun database hebben . Want is buiten orange om , omgewisseld

Helaas meer kan ik niet van maken . Ik ben deze "soort" iphones talloze keren tegengekomen...
__________________
Revenge of the nerd..
  #7  
Oud 09-03-14, 16:47
bijloke bijloke is offline
• iOS 6.1.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

Vervolg van het verhaal:

1/zijn zaterdag naar Dunkerque geweest om bij een Orange winkel eens te luisteren. Zij konden niets voor ons doen, waren verkopers en geen technici!
Zij hebben wel een GSMwinkeltje aanbevolen, Die kunnen alles zeiden ze.
In deze winkel hebben ze er een simkaart van Orange in gestoken en dit werkte. Vervolgens stelden ze voor om de simkaart definitief te deblockeren en dit zou 60€ kosten. Ik zei dat dit normaal kosteloos was bij Orange! Hij repliceerde met" ja als je klant bent bij hen."
Hij leek te vertrouwen en omdat het mij een beetje beu wordt hebben we dit besteld.Zou pas zichtbaar moeten worden, via Itunes, tussen de 1 a 5 uren. Anders moesten we hem maar mailen. Dit was gisteren om 15h00. Nog altijd de foutmelding in Itunes en GSM dat de simkaart niet ondersteund wordt....

2/ terug , meer uit wanhoop dan wat anders nogmaals geprobeerd met mijn SIM kaart uit de Iphone van het werk met een Proximus abonnement. NU WERKT DIT WEL, zonder probleem? Dit ging absoluut niet vrijdag.Base simkaart werkt wel op mijn Iphone van het werk...
De Base simkaart snel terug in de Iphone4 gestoken maar terug dezelfde foutmelding.

Maw Proximus werkt nu wel en Base nog altijd niet.

3/ opnieuw een IMIE check laten uitvoeren en opnieuw volgende resultaat.
Next Tether: Unassigned factory default - Apple carriers only. SIM Swap triggers rebricking.
Lock Status: Locked

Ik begrijp er nu nog minder van, Proximus werkt nu wel en de Iphone blijkt nog altijd gelocked !

Iemand nog suggesties
  #8  
Oud 09-03-14, 19:02
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Zie mijn post en goed lezen!!
HEt gaat om een iphone 4!! je moet de iphone altijd deactiveren en dan weer activeren alvorens een andere simkaart WERKT ! staat ook in next tether : SIM SWAP TRIGGERS REBRICKING!! Betekent weer opnieuw activeren als je overgaat naar een andere simkaar

Simcheck is niets mis mee ! Dat kan ik weten ....hij KLOPT ALS EEN BUS ! onze info is nooit fout !

Voor de rest .....je moet er mee leren leven ! OF door apple (alleen apple!!) het profiel laten overzetten op je "nieuwe" van de oude Iphone laten over zetten . Helaas .....meer valt er niet aan dit probleem te doen. ZOals ik zei , al heel vaak gezien . Als er een oplossing was, had ik het geweten..
  #9  
Oud 09-03-14, 19:12
bijloke bijloke is offline
• iOS 6.1.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

Inemesis,

alvast bedankt voor je hulp.
Ik betwist niet de info van Simcheck. Ik tracht alleen te begrijpen waarom hij nu opeens met Proximus wel werkt.
  #10  
Oud 10-03-14, 13:47
bijloke bijloke is offline
• iOS 6.1.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 7
Standaard

hoe pak je Apple het best aan om hen te vragen om het profiel over te zetten?
Doe je dit het best via hun website of via een Apple-dealer, -Store,...?
Heeft iemand hier al ervaring mee gehad? Positieve of negatieve?
Alvast bedankt.
  #11  
Oud 10-03-14, 18:32
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

Nee. Liefst langs de appstore. Via website word je meestal dooorverwezen naar een partner die reparaties voor apple doet ( duurt lang en hebben niet alle TOOLS om daadwerkelijk iets te doen aan dit probleem). Dus ik zou even langs de appstore gaan, die hebben wel de juiste "tools" om dit op te lossen..

Grtj.
  #12  
Oud 10-03-14, 21:35
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Dat betekent dus een tripje naar het buitenland.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #13  
Oud 11-03-14, 10:25
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

ooh van belgie ja. een tripje naar Amsterdam of Paris.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4s hangt bij terugzetten fabrieksinstellingen error 1600 joepiee20 iPhone algemeen 4 30-05-12 09:30
terugzetten naar fabrieksinstellingen/backup terugzetten aquamarijn iPad algemeen 1 17-11-11 13:44
terugzetten naar fabrieksinstellingen. insanety iPhone algemeen 3 25-08-10 21:11
terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan jailbreaken memo06 Archief 1 11-02-10 16:53
terugzetten fabrieksinstellingen Lennart1973 iPhone algemeen 1 20-12-09 22:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.