//

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Ja, dat kan! Vergeet dan wel geen factuur te vragen op naam van je vader's zaak! Een ge-unlockte, Zwitserse iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #181  
Oud 21-07-08, 09:00
Mkipz Mkipz is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Londonforever Bekijk bericht
Ja, dat kan! Vergeet dan wel geen factuur te vragen op naam van je vader's zaak! Een ge-unlockte, Zwitserse iPhone kent geen wereldwijde garantie van apple, simpelweg om hij ge-unlockt is!
jawel hoor als jij de xsim unlock gebruikt wel... dan verandere je in princiepe niks aan de software van de telefoon en zou je dus officieel nog gewoon garantie moeten hebben
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #182  
Oud 21-07-08, 15:22
Joost91 Joost91 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 97
Standaard

Zo, ik dacht op een dag, ik ga even gek doen. Ik wil graag de iPhone 3G in Zwitserland halen en heb een vliegtripje uitgezet. Via EasyJet 12 augustus heengaan, daar overnachten in een Formule 1 hotelletje en vervolgens 13 augustus m'n iPhone kopen en weer terug. Is als je het voor je zelf doet niet zo heel veel goedkoper, maar wil er meteen eentje voor een kennis meenemen die de helft van mijn reiskosten vergoed.

De reis gaat naar Basel. Zijn er al specifiekere ervaringen dan hier in dit topic staan m.b.t. waar de iPhone 3G goed verkrijgaar is, waar ik op moet letten, waar ik de voorraadinformatie kan controleren, wat nu echt de prijs is en of je er ook meerdere tegelijk mee kunt nemen. Hoor graag jullie ervaringen!
  #183  
Oud 21-07-08, 15:32
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard Geen BTW over intra-EU leveringen

Het is wat eenvoudiger. Als je als bedrijf goederen koopt in een ander land van de EU, dan kun je die zonder BTW geleverd krijgen.

Als je zelf een bedrijf hebt en je schaft het toestel voor zakelijk gebruik aan, dan betaal je dus effectief geen BTW. Het toestel staat dan in de boeken van je bedrijf en maakt deel uit van de inventaris.

[Dat is helemaal niet raar overigens, want als bedrijf betaal je nooit BTW over wat je koopt, je vraagt de betaalde BTW immers terug. Staat tegenover dat je BTW in rekening moet brengen bij anderen als je iets verkoopt; dat bedrag moet je vervolgens weer afdragen!]

Niemand komt controleren of je het toestel niet stiekem aan een ander geeft om te gebruiken, maar het blijft jouw zakelijk toestel (en eigendom).

Je hoeft de BTW pas te betalen als je die in rekening moet brengen wanneer je het toestel aan een ander verkoopt. Dan is het ook uit je boeken verdwenen.

Onderhands verkopen kan ook, maar dat is dus illegaal en riskant - de telefoon staat wel in je boeken en niemand gelooft dat jij 100 toestellen nodig hebt als eenmanszaak.

Voor ondernemers moet dit dagelijkse kost zijn.
  #184  
Oud 21-07-08, 16:15
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost91 Bekijk bericht
Via EasyJet 12 augustus heengaan, daar overnachten in een Formule 1 hotelletje en vervolgens 13 augustus m'n iPhone kopen en weer terug.
Als je alle tijd, eten en drinken, openbaar vervoer etc. ook meerekent - is een reisje naar België dan zelfs met de hogere prijzen niet goedkoper? Hoef je de telefoon ook niet te hacken.

En als je een Apple dealer belt (in Turnhout bijvoorbeeld) dan willen die meestal netjes twee telefoons reserveren voor je, zonder aanbetaling. Dan weet je ook zeker dat 'ie er voor je is.

Stel je voor dat je helemaal naar Basel gaat en het ding daar uitverkocht is... dat risico moet je ook meerekenen.

Zelf ben ik wel op de gok naar België gereden maar dat is een tripje van 40 minuten vanuit mijn woonplaats.
  #185  
Oud 21-07-08, 16:28
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neworder78 Bekijk bericht
Volgens mij betaal je dan alsnog BTW in Nederland, dus of het nou echt iets uitmaakt vraag ik me af.
Die BTW betaal je alleen als je de iPhone dan zou moeten kopen van het bedrijf van je vader. Maar in dit soort gevallen geeft je vader het ding dus aan jou in bruikleen. Een telefoon van de zaak dan dus.

Theoretisch kan de Belastingdienst binnenvallen en dan moet je die iPhone kunnen tonen (hij staat immers in de boeken van de zaak).
  #186  
Oud 21-07-08, 16:38
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mkipz Bekijk bericht
apple world wide warrenty policy for the win?
je hebt over de hele wereld garantie op je apple producten... dusja
De iPhone moet je voor garantie naar je leverancier brengen. Als die in Zwitserland zit, dan moet 'ie daarheen. Leuke truc van Apple.
  #187  
Oud 21-07-08, 16:39
Joost91 Joost91 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freepo Bekijk bericht
Als je alle tijd, eten en drinken, openbaar vervoer etc. ook meerekent - is een reisje naar België dan zelfs met de hogere prijzen niet goedkoper? Hoef je de telefoon ook niet te hacken.

En als je een Apple dealer belt (in Turnhout bijvoorbeeld) dan willen die meestal netjes twee telefoons reserveren voor je, zonder aanbetaling. Dan weet je ook zeker dat 'ie er voor je is.

Stel je voor dat je helemaal naar Basel gaat en het ding daar uitverkocht is... dat risico moet je ook meerekenen.

Zelf ben ik wel op de gok naar België gereden maar dat is een tripje van 40 minuten vanuit mijn woonplaats.
Uiteindelijk niet, het wordt ook echt geen 5 sterrenhotel waar ik in overnacht. Aan reiskosten gaat het me 125 euro kosten inclusief vliegticket (inclusief alle belastingen), hotelovernachting + ontbijt. Waarvan ik dus de helft weer vergoed krijg van een vriend. Lijkt me best lonend dus!

Alleen weet iemand dus waar ik antwoord kan vinden op mijn bovenstaande vragen? Alvast heel erg bedankt!
  #188  
Oud 21-07-08, 20:20
Timmy25 Timmy25 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

iPhone4all
  #189  
Oud 21-07-08, 20:22
juulie juulie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 92
Standaard

gelukkig hebben we het daar nog niet over gehad
  #190  
Oud 22-07-08, 10:07
nomad nomad is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost91 Bekijk bericht
Uiteindelijk niet, het wordt ook echt geen 5 sterrenhotel waar ik in overnacht. Aan reiskosten gaat het me 125 euro kosten inclusief vliegticket (inclusief alle belastingen), hotelovernachting + ontbijt. Waarvan ik dus de helft weer vergoed krijg van een vriend. Lijkt me best lonend dus!

Alleen weet iemand dus waar ik antwoord kan vinden op mijn bovenstaande vragen? Alvast heel erg bedankt!
Behoorlijke gok vind ik. Stel nou dat ze daar overal uitverkocht zijn, wat dan ? Ik zou toch serieus gaan proberen er ergens een paar te reserveren, zodat je niet voor niks komt.
  #191  
Oud 22-07-08, 11:19
FlorianG FlorianG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 45
Standaard

hey,
Aan iedereen die in belgie of zwitserland ofzo een losse iphone wil kopen, bedenk ff dat als je 350€ betaalt voor het toestel betaal je ook nog de abbonnementskosten die bij een 20€ per maand abbo dus in 2 jaar al op480€ liggen en dan heb je nog geeneens internet, bij elkaar is dit 830€.
ter vergelijking tmobile: 79,99 voor toestel, dus ong 80, 2 jaar 30 per maand is: 720€ dan bij elkaar is dat dus 800€ En Dat is MET internet. Ik heb zelf de fout gemaakt en behoed hiermee de rest ervoor hoop ik
Mvg,
FlorianG
__________________
Wazaaa! iPhone iPhone!!!!!!!!!
  #192  
Oud 22-07-08, 11:30
stultus stultus is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

ïn zwitserland is het een prepaid model voor €350 en dus zonder abbo
  #193  
Oud 22-07-08, 11:35
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlorianG Bekijk bericht
hey,
Aan iedereen die in belgie of zwitserland ofzo een losse iphone wil kopen, bedenk ff dat als je 350€ betaalt voor het toestel betaal je ook nog de abbonnementskosten die bij een 20€ per maand abbo dus in 2 jaar al op480€ liggen en dan heb je nog geeneens internet, bij elkaar is dit 830€.
ter vergelijking tmobile: 79,99 voor toestel, dus ong 80, 2 jaar 30 per maand is: 720€ dan bij elkaar is dat dus 800€ En Dat is MET internet. Ik heb zelf de fout gemaakt en behoed hiermee de rest ervoor hoop ik
Mvg,
FlorianG
Dan moet je ook een PREPAID kopen slimmerd

prepaid 16gb is ongeveer 380 euro, ik begreep dat hier nog wel een prepaid kaartje van ongeveer 20 a 30 euro bij komt, maar goed, dan heb je geen abonnementskosten
  #194  
Oud 22-07-08, 11:59
FlorianG FlorianG is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 45
Standaard

ja dat is idd zonder abbo maar wat wil je in nederland met een zwitserse prepay, heel veel mensen willen toch nog een abbo erbij kopen wat dan dus duurder is
  #195  
Oud 22-07-08, 12:15
Freepo Freepo is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Brabant
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlorianG Bekijk bericht
ja dat is idd zonder abbo maar wat wil je in nederland met een zwitserse prepay, heel veel mensen willen toch nog een abbo erbij kopen wat dan dus duurder is
Eh, wat zeg je nou eigenlijk? Als je wilt bellen zul je op de een of andere manier moeten betalen. Of je nou een iPhone of een Nokia 2110 van 15 jaar oud gebruikt - bellen kost geld.

(Overigens: een Super Sim iPhone abonnement van Vodafone kost 13,50 per maand voor 200 minuten + onbeperkt internet. Wel 2 jaar contract.)

Eigenlijk vind ik het prima om de kosten van het toestel los te koppelen van de kosten van het bellen. Daar wordt het allemaal wat helderder van.

Er zijn zoveel Nederlanders die denken dat ze hun toestel 'gratis' krijgen...
Net als die mensen die denken dat je bij 'De Hypotheker' gratis wordt geholpen.
  #196  
Oud 22-07-08, 12:15
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlorianG Bekijk bericht
ja dat is idd zonder abbo maar wat wil je in nederland met een zwitserse prepay, heel veel mensen willen toch nog een abbo erbij kopen wat dan dus duurder is

Simonly + prepaid is goedkoper.. HEt ligt er ook aan hoeveel je belt etc
  #197  
Oud 22-07-08, 12:28
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

ok, ik ben Hollander, maar het gaat niet om de totale kosten vind ik!

De afweging die je moet maken is of je 2 jaar aan T-Mobile vast wil zitten of niet! (of dat je uberhaupt vast wil zitten aan een contract)

Ik kan thuis niet bellen met T-mobile, dus dat is geen optie
ik wil geen 2 jaar vast zitten aan een abonnement en ik wil zelf kiezen wat voor abo ik erbij neem, en die iphone abo's van t-mobile hebben voor mij te weinig belminuten en zijn in mijn ogen te duur vanwege het "onbeperkt" internet

En als je al een zakelijk abonnement hebt, maar alleen een ander toestel wil, dan is t-mobile al helemaal geen optie
  #198  
Oud 22-07-08, 15:08
Joost91 Joost91 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Zaanstad
Berichten: 97
Standaard

Vandaag gebeld naar Swisscom in mijn beste Engels (ahum!). Heb gezegd dat ik vanaf 13 augustus een paar maanden naar Zwitersland ga en daar dan prepay wil bellen met de iPhone 3G. De medewerkster heeft in ieder geval een goede training gehad, de antwoorden:
  • wil je zeker zijn van je iPhone 3G: bestellen via internet (bezorging alleen op een adres in Zwitserland) of reserveren in de winkel
  • reserveren kan niet telefonisch
  • na reservering in een Swisscom winkel duurt het 2-3 weken voor de iPhone binnen is in de winkel.
Dat laatste is opvallend als je bedenkt dat de iPhone 3G introductie bijna twee weken geleden is en vanaf dat moment dat het uitverkocht was tegen mensen werd verteld dat er over 4 weken weer nieuwe toestellen binnen zouden komen. Iemand nog andere verhalen in de Swisscom winkel/per telefoon gehoord?
  #199  
Oud 22-07-08, 15:09
macmichel macmichel is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 15.7.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 315
Standaard

Dus een iPhone in Zwitserland is niet simlock vrij, dan ga ik wel even naar Belgie.
__________________
Origineel: iPhone 8Gb US | iOS: 3.1.3 (simlock vrij) | Origineel: iPhone 3G 8Gb | iOS: 4.2.1 | Origineel: iPhone 4 16Gb | iOS: 6.0.2 | Origineel: iPhone 4S 16Gb | iOS: 7.0.3

Laatst gewijzigd door macmichel; 22-07-08 om 15:13.
  #200  
Oud 22-07-08, 16:46
olii1507 olii1507 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Heers, Limburg
Berichten: 1
Standaard

in principe zou dit dus helpen om een zwitserse iphone te gebruiken in belgië/nederland??

i-SmartPhone - Unlock Attachment for Apple iPhone 3G:
DealExtreme: $16.99 i-SmartPhone Operator Network SIM Card Unlock Attachment for Apple iPhone 3G
Reageren

Labels
iphone 3g switzerland



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone Zwitserland wildsseb Koopinformatie Rest Europa 47 05-12-12 12:13
iphone simlockvrij, prepaid? 3g internet? jasper94 iPhone algemeen 8 13-02-11 08:06
Iphone 4 Kopen in Zwitserland?? Pieter33 Koopinformatie Rest Europa 7 24-08-10 14:11
iPhone in Zwitserland murvinator iPhone algemeen 2 28-07-10 10:47
Iphone in Zwitserland kopen Pascal2900 Koopinformatie Rest Europa 1 16-12-09 19:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:41.