//

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij

[iPhone 3G] Prepaid in Zwitserland of wachten op simlockvrij discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) nee, dat kan niet..lees ook eens een keer dit forum door, kan handig uitpakken.....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #241  
Oud 06-08-08, 02:00
profie profie is offline
• iOS 5.0
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Doetinchem
Berichten: 39
Standaard

nee, dat kan niet..lees ook eens een keer dit forum door, kan handig uitpakken..
__________________
Groeten Profie
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #242  
Oud 06-08-08, 19:08
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hmm vrijdag ga ik naar swiss en dan ga ik maar eens kijken wat ik daar kan regelen... Tante heeft verblijfs vergunning eens kijken wat ze zeggen behalve dat ie uitverkocht is...

Greetz, Stiruam
  #243  
Oud 06-08-08, 19:59
flipjevandejam flipjevandejam is offline
• iOS 3.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

Om iedereen even accurate informatie te geven welke ik in Zwitserland heb opgedaan:
Ik heb op 2 augustus na veel pijn en moeite 2 witte iPhones 16GB kunnen bemachtigen in Basel, door 2x een Zwitserse op straat te vragen of ik haar mocht lenen om een iPhone te kunnen kopen.

1. Zonder Zwitser/Zwitsers ID krijg je hem letterlijk nergens, nieuwe regel van Apple
2. Je kunt hem alléén maar prepaid krijgen bij Swisscom én alléén in de Swisscom winkels (alle andere retailers verkopen ze uberhaüpt niet prepaid)
3. Hij kost na verrekening van banktarieven en wisselkoers 385 euro.
4. Orange verkoopt hem alleen met abonnement aan Zwitsers.
5. Een heel aantal retailers heeft hem bij bossen liggen in alle vormen en soorten, maar verkoopt ze alleen met abo.
6. Hij is overal uitverkocht in Swisscom winkels en overal zijn in die winkels wachtlijsten met >500 mensen

Met name dat laatste punt was voor mij een groot probleem toen ik er rondliep. Ik heb 3 uur lang door héél Basel gelopen en alle retailers en Swisscom winkels afgeweest. Uiteindelijk een allerlaatste Swisscom winkel geprobeerd. Daar werd me verteld dat hij ze "misschien" had en was (tot mijn geluk) de verkoper impliciet dus zo vriendelijk om de reserveringslijsten even te laten voor wat ze waren. Waarom weet ik ook nog steeds niet, daar kan ik alleen maar naar gissen.

Als laatste, de iPhones die ik heb kunnen kopen zijn allebei gesimlocked. Je krijgt een prepaidkaartje met 20 franken erop, waar je nog redelijk wat mee kunt gezien de tarieven!
  #244  
Oud 07-08-08, 18:00
Drag0n Drag0n is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: localhost
Berichten: 25
Standaard

Oké
Ik heb me een iphone 3g wit 16gb gereserveerd in Luzern. "Er zijn 40 wachtenden voor u" werd mij vriendelijk medegedeeld.
De levertijd zou ongeveer 4 weken bedragen... Ik laat een collega hem ophalen daar, hij heeft een zwitsers id, hoop dat ze m over 4 weken hebben want dan ga ik er namelijk heen op zakenreis

Ik houd jullie op de hoogte!
-Drag0n
  #245  
Oud 08-08-08, 10:29
StarlightNo1 StarlightNo1 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 91
Standaard Authorized unlock Swisscom

Ik vroeg me af of je een pre-paid iPhone gekocht bij Swisscom door Swisscom kan laten unlocken.

Heeft iemand hier ervaring mee zo ja wat kost het en hoe lang duurt dit?
  #246  
Oud 16-08-08, 09:09
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flipjevandejam Bekijk bericht
1. Zonder Zwitser/Zwitsers ID krijg je hem letterlijk nergens, nieuwe regel van Apple
Je moet een zwitserse ID of een verblijfsvergunning hebben (anders had ik er geen een kunnen krijgen ...)
2. Je kunt hem alléén maar prepaid krijgen bij Swisscom én alléén in de Swisscom winkels (alle andere retailers verkopen ze uberhaüpt niet prepaid)
Orange verkoopt ook pre paid iPhones (zijn echter wel 30% duurder), kijk eens op de site van Orange in Zwitserland ....
3. Hij kost na verrekening van banktarieven en wisselkoers 385 euro.
4. Orange verkoopt hem alleen met abonnement aan Zwitsers.
Hun site zegt iets anders
5. Een heel aantal retailers heeft hem bij bossen liggen in alle vormen en soorten, maar verkoopt ze alleen met abo.
Heb ik niet nagevraagd
6. Hij is overal uitverkocht in Swisscom winkels en overal zijn in die winkels wachtlijsten met >500 mensen
Ondertussen weer mondjesmaat leverbaar (heb hem vorig weekend opgehaald, vanwege een fout had ik geen reservering ... 16GB zwart).

Als laatste, de iPhones die ik heb kunnen kopen zijn allebei gesimlocked. Je krijgt een prepaidkaartje met 20 franken erop, waar je nog redelijk wat mee kunt gezien de tarieven!
En nu 3 uur gratis internet via hot spots
In principe wil Swisscom alleen nog aan ingezetenen van Zwitserland en niet meer aan buitenlanders verkopen. De marge op de iPhone is minimaal en zoals gewoonlijk willen ze verdienen aan de telefoonkosten.

Info van SCM medewerker:
Direct na 11 juli heeft Swisscom reserveringen aangenomen. Als de iPhone binnengekomen is, krijg je een sms'je. Op instructie van Apple houdt SCM nog maar 3 dagen deze reservering aan. Haal je hem niet op, wordt ie aan iemand anders verkocht.
  #247  
Oud 16-08-08, 09:12
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drag0n Bekijk bericht
Oké
Ik heb me een iphone 3g wit 16gb gereserveerd in Luzern. "Er zijn 40 wachtenden voor u" werd mij vriendelijk medegedeeld.
De levertijd zou ongeveer 4 weken bedragen... Ik laat een collega hem ophalen daar, hij heeft een zwitsers id, hoop dat ze m over 4 weken hebben want dan ga ik er namelijk heen op zakenreis

Ik houd jullie op de hoogte!
-Drag0n
Shoppingcenter Emmen (2 minuten vanaf Luzern) kreeg ik 'm direct mee ....
  #248  
Oud 16-08-08, 16:48
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

ik was een aantal weken geleden in Zwitserland, en had een week daarvoor telefonisch gereserveerd. Op de intro dag was ik er maar geen sprake van een reservering, dat zou later pas komen. Heb toen (samen met een vriend) een tweetal acht gigs meegenomen.

Werd vanochtend gebeld dat de reservering binnen is. Uiteraard ga ik hem niet meer halen, maar ik wilde het nog wel even melden..
__________________
Eindelijk weer mét iPhone..
  #249  
Oud 16-08-08, 19:51
annejan annejan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Houten
Berichten: 36
Standaard

Beste allemaal, ik ben nu op vakantie in Zwitserland en wilde toch proberen om nog een iPhone 16 GB wit of zwart hier aan te schaffen. Heb er al wel één, maar omdat ze hier zo veel goedkoper zijn, wil ik er wel een paar meenemen voor vrienden.

Na navraag bij de plaatselijkse Expert waar een showmodel stond van de iPhone, kreeg ik te horen dat er geen mogelijkheid was de iPhone aan te schaffen zonder abo. In tegenstelling wat ik dus hier allemaal lees en zelfs op de Swisscom website staat beschreven.

Ik heb een e-mail gestuurd naar iphone4all.ch:
Citaat:
...Ich habe eine Frage bezüglich der iPhone 3g. Ich bin jetzt im Urlaub in der Schweiz (ich komme aus den Niederlanden) und möchte eine iPhone ohne abbonement kaufen wollen. Könnten Sie mir vielleicht sagen, ob das möglich ist. Wenn möglich, kann ich am besten reagieren zu Swisscom oder zu Orange für die iPhone? Ich habe gehört, dass Orange die iPhone verkauft ohne simlock und dass die Swisscom die iPhone verkauft mit simlock...
En vanmorgen antwoord ontvangen:
Citaat:
Die Swisscom verkauft im Moment nicht an Ausländer.

Orange Geräte habe ich noch da. Aber die sind teuer.
Wir können sie für diese Preise ohne Vertrag hergeben. Der Markt verändert sich dauernd.

8GB für 849.00 CHF
16GB für 999.- CHF

Mit freundlichen Grüssen,
tradeplus
Markus Kraus
iPhone4all.ch

tradeplus Markus Kraus
Obere Brühlstrasse 4 Öffnungszeiten: Mo-Fr: 10-12 Uhr, 15-16:45 Uhr , 17:30 - 18:30 Uhr. Oder nach Absprache.
Bei Abholung nur Barzahlung möglich!
CH- 4800 Zofingen
Ben zeer benieuwd hoe @nlrela hem mee heeft gekregen in Luzern... Hoe heb je dat gedaan? Zonder een verblijfadres af te geven of een Zwitserse ID te laten zien??

Laatst gewijzigd door annejan; 16-08-08 om 19:54.
  #250  
Oud 16-08-08, 20:58
nlrela nlrela is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Nogmaals ... je hebt of een verblijfsvergunning of een zwitserse ID nodig en dan krijge je ALLE mogelijke varianten .... prepaid of abonnement (zolang je maar betaald) ....
  #251  
Oud 17-08-08, 16:25
Drag0n Drag0n is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: localhost
Berichten: 25
Standaard

ik heb aantal dagen geleden belletje gekregen dat de phone binnen is volgende vrijdag vertrek ik erheen, en sleep ik een zwitserse collega mee de winkel in
  #252  
Oud 17-08-08, 16:41
bheerkens's schermafbeelding
bheerkens bheerkens is offline
• iOS 8.1.3
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
ik heb aantal dagen geleden belletje gekregen dat de phone binnen is volgende vrijdag vertrek ik erheen, en sleep ik een zwitserse collega mee de winkel in
Wordt het een Swisscom prepaid?

Laat ons dan ff weten of het je gelukt is om hem te unlocken ;-)
__________________
An Apple a day...
  #253  
Oud 17-08-08, 16:50
Drag0n Drag0n is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: localhost
Berichten: 25
Standaard

ja word prepaid en unlocken kan nog niet voor zover ik weet
tenminste niet zonder hardware mod (supersim).
ze houden hem voor mij een weekje langer vast dan normaal, omdat het bij dat filiaal blijkbaar niet druk is.. dus daar heb ik geluk mee, normaal is het maar een x aantal dagen en als je hem dan niet ophaalt word hij aan iemand anders verkocht zoals eerder in dit topic vermeld
  #254  
Oud 19-08-08, 01:25
Truckster Truckster is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 31
Standaard

Afgelopen week heb ik in Zwitserland een iphone gekocht bij een Swisscom shop in Lugano. Gewoon de shop binnengestapt en gevraagd om Iphone 8GB easy liberty uno. De verkoper draait zich om en pakt een Iphone uit een kastje achter zich. Na registatie van mijn nederlandse paspoort, een handtekening onder de prepaid-overeenkomst en activering van de Iphone bij Itunes kon ik pre-paid bellend de winkel uit. Op mijn vraag wat er op het grote bord stond bij de kassa, vertelde hij dat de iphones uitverkocht waren. Bij het zien van het grote vraagteken op mijn gezicht zei hij dat ik geluk had en dat er net een paar Iphones binnengekomen waren die morgen. Een vriend van mij heeft dezelfde tactiek in een andere Swisscom shop toegepast en stond ook buiten met een Iphone. Je kunt dus als buitenlander een prepaid toestel in Zwitserland kopen zonder iemand van de straat te plukken.
  #255  
Oud 19-08-08, 08:46
annejan annejan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Houten
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truckster Bekijk bericht
Je kunt dus als buitenlander een prepaid toestel in Zwitserland kopen zonder iemand van de straat te plukken.
Thanks voor je reactie Truckster!
Ik zit hier nu in Zwitserland, dus ga het zeker proberen. Gewoon winkel binnenstappen en net doen alsof je gek bent... Weet je toevallig ook of dat ze je je paspoort/adres nachecken of dat je er al meer hebt gekocht? Wil er namelijk meer dan één mee terugnemen naar NL...

Werkt de methode niet, kan ik altijd nog iemand van de straat plukken
  #256  
Oud 19-08-08, 15:30
Truckster Truckster is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 31
Standaard

@ annejan Ze checken je paspoort/adres niet, ik heb er ook twee meegenomen maar wel bij verschillende winkels. Tot nu toe is mijn ervaring dat je er maar 1 per winkel meekrijgt.

Succes!
  #257  
Oud 19-08-08, 18:33
annejan annejan is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Houten
Berichten: 36
Standaard

@Truckster

Thanks! Ben vanmiddag op jacht geweest, maar tot nu toe zonder succes.
In Interlaken waren 4 winkels waar ze iPhones verkopen. Swisscom winkel zelf, Interdiscount, Mobilezone en een partner van Swisscom die ook partner is van de provider Orange.

Resultaten:
Officiele Swisscom winkel: niet op voorraad, iPhone te verkrijgen zonder abo met prepaid (min. 40 frank beltegoed kopen, in tegenstelling tot mensen die het hier over 20 frank hebben)
Heb me op de wachtlijst laten zetten, ze vertelde dat ze volgende week binnen kunnen komen, maar het kan ook zo zijn dat ze pas over 3 weken binnenkomen. Ben hier nog 2 weken, dus heb het er maar op gegokt, het is toch vrijblijvend.

Interdiscount verkoopt de iPhones zonder abonement voor 1199 frank (!) Daar moet je dus niet intrappen. Ik vroeg waarom, en hij vertelde me dat ze een contract hebben met swisscom en dat ze er ook nog wat aan moeten verdienen... Heb natuurlijk wel gezegd dat het beetje vreemd is dat swisscom ze zelf voor 619 frank over de toonbank gooit...

Mobilezone verkoopt alleen maar iPhones met abbo... later pas zonder abbo, maar dat duurt nog even. Als de vraag wat minder is, vertelde die me.

Partner van Swisscom, mocht nog helemaal geen iPhones verkopen zonder abo (prepaid) dus wilde hem niet verkopen. Hij had er namelijk wel één liggen...
Ik zeg van, ja maar bij Swisscom zelf verkopen ze ze wel gewoon zonder abo met prepaid... Dus ik vroeg of dattie dat niet even na kon vragen... Morgen beltie me terug. Ben benieuwd!

Ik neem zo veel iPhones mee die ik pakken kan... Nou maar hopen dat er een goeie tool komt om ze te unlocken want er zit wel een simlock op...
Ze vroegen nergens of ik buitenlander was of dat ik een Zwitserse ID had. Wat me ook opviel, was dat er ontzettend veel mensen komen voor de iPhone. Je kon duidelijk merken dat ik de zoveelste was...
  #258  
Oud 22-08-08, 12:04
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Jep nou mijn bevindengen zijn je hoeft geen zwitser te zijn je hoeft geen zwitserse id te hebben maar je moet wel een paspoort mee nemen maakt niet uit of ie zwitsers of nederlands is gewoon paspoort. levertijd 5 weken.

Greetz, Stiruam
  #259  
Oud 22-08-08, 20:27
Ditta Ditta is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Eindhoven
Berichten: 79
Standaard

Hoe denken jullie over die potentiele software-unlock? Denken jullie dat 'ie er gaat komen?
  #260  
Oud 22-08-08, 20:44
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Standaard

Een familielid heeft ook telefonisch contact gehad met een officiële Swisscom winkel, de eerste vraag die gesteld werd: "Bent u een Zwitser?". Later op het gesprek kwam het woord 'onmogelijk' naar voren. Ze vertelden bij een andere Swisscom winkel dat misschien in october de prijs van 999CHF terug zou gaan naar 519CHF.
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
Reageren

Labels
iphone 3g switzerland



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone Zwitserland wildsseb Koopinformatie Rest Europa 47 05-12-12 13:13
iphone simlockvrij, prepaid? 3g internet? jasper94 iPhone algemeen 8 13-02-11 09:06
Iphone 4 Kopen in Zwitserland?? Pieter33 Koopinformatie Rest Europa 7 24-08-10 15:11
iPhone in Zwitserland murvinator iPhone algemeen 2 28-07-10 11:47
Iphone in Zwitserland kopen Pascal2900 Koopinformatie Rest Europa 1 16-12-09 20:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:37.