iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 5s: Vraagjes ivm unlocken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/155228-vraagjes-ivm-unlocken.html)

Joever11 05-06-14 09:17

Vraagjes ivm unlocken
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum dus ik ga jullie exact vertellen hoe ik ervoor wil zorgen dat mijn iPhone werkt. Ik weet zeker dat hier experts zitten dus ik hoop dan ook een antwoord te krijgen als ik verkeerd ben.

Dus, als allereerste ga ik een iPhone bestellen online, niet vanop de officiële Apple site, omdat ik al veel topics heb gevonden die beweren dat er problemen zijn met USA apple. Ik koop dus mijn iPhone van een trusted en official retailer.

Ik zou mijn iPhone opsturen naar myus.com, daar kom ik iets rond de 50$ uit met de shipping calculator (myus.com zou geen tax hebben, dat heb ik nochtans gelezen op hun site). Graag zou ik weten of hier nog enkele kosten kunnen bijkomen, en zo ja, welke?

Ondertussen ga ik waarschijnlijk de RSim 9 Pro kopen, die zou werken met iPhone 5S. Ik heb een video gezien en het ziet er vrij simpel uit. Zou dit werken? Ik zou graag Verizon vervangen door Mobile Vikings.

Daarna hoop ik dat alles werkt. Heeft iemand enig idee of dit even vlot gaat verlopen als ik verwacht? Want ik heb al vaker problemen gezien met iPhone's en mail forwarding services. Ik ga dan ook voor DHL kiezen aangezien ik daarover de meeste klachten terugvind.

Ik hoop hierop een antwoord te krijgen.
Alvast bedankt,

Joever11

vuurvreter 05-06-14 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joever11 (Bericht 962009)
Ik ga dan ook voor DHL kiezen aangezien ik daarover de meeste klachten terugvind.

Ik hoop hierop een antwoord te krijgen.
Alvast bedankt,

Joever11

Sommige zoeken ook echt alle problemen op :D

Maar waarom koop je hem niet gewoon in de winkel, dan weet je zeker dat je een goed werkend exemplaar hebt?

Joever11 05-06-14 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 962022)
Sommige zoeken ook echt alle problemen op :D

Maar waarom koop je hem niet gewoon in de winkel, dan weet je zeker dat je een goed werkend exemplaar hebt?

Omdat ik mijn eigen methode heb om deze te verkrijgen. Ik heb ook nog deze site gevonden: shipito.com
Op het internet vindt je over iedere site die zulke service bied slechte opmerkingen dusja...
Ook, heeft iemand ervaring met dhl? Hoeveel tax komt er bij?

vuurvreter 05-06-14 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joever11 (Bericht 962029)
Omdat ik mijn eigen methode heb om deze te verkrijgen.

Dan straks niet komen uithuilen bij ons, als het niet lukt ;)

Succes verder!

Guest-20180925190238 05-06-14 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joever11 (Bericht 962029)
Ook, heeft iemand ervaring met dhl? Hoeveel tax komt er bij?

DHL smokkelt en sjoemelt niet. Een zending uit de USA wordt ingeklaard. Dan komt er bij: inklaringskosten + 21% BTW op de aankoopprijs+verzendingskosten.

Joever11 05-06-14 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 962031)
DHL smokkelt en sjoemelt niet. Een zending uit de USA wordt ingeklaard. Dan komt er bij: inklaringskosten + 21% BTW op de aankoopprijs+verzendingskosten.

Dus bedoelt u dat ik bv 100$ moet betalen aan DHL wanneer ze het komen leveren? Of hoort dat bij de US mail forwarding service die ergens is waar er geen taxen zijn op export?

Guest-20180925190238 05-06-14 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joever11 (Bericht 962032)
Dus bedoelt u dat ik bv 100$ moet betalen aan DHL wanneer ze het komen leveren?

Ik bedoel dat je het volgende moet betalen:

Citaat:

Dan komt er bij: inklaringskosten + 21% BTW op de aankoopprijs+verzendingskosten.
Hoe hoog de inklaringskosten, verzendingskosten en aankoopprijs zijn weet ik niet. Cash te betalen bij aflevering.

Succes verder (met jouw eigen methode). :)

Joever11 05-06-14 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 962034)
Ik bedoel dat je het volgende moet betalen:



Hoe hoog de inklaringskosten, verzendingskosten en aankoopprijs zijn weet ik niet. Cash te betalen bij aflevering.

Succes verder (met jouw eigen methode). :)

Ik kreeg zonet deze email na het vragen hoeveel het mij zou kosten een iPhone naar België te sturen via DHL.
"There are no import taxes to be payed on an cell phone, only VAT. The VAT is 21% ."
Betekend dat dan dat ik in totaal voor een pakje van 500$ bv. 50$ MyUS moet betalen en nog eens 100$ aan DHL als ze het komen leveren? Want dan zou dat best nog meevallen.

Guest-20180925190238 05-06-14 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joever11 (Bericht 962036)
"There are no import taxes to be payed on an cell phone, only VAT. The VAT is 21% ."

Ik heb ook niets geschreven over "import taxes". Ik schreef:

Citaat:

Dan komt er bij: inklaringskosten + 21% BTW op de aankoopprijs+verzendingskosten.
Ik koop regelmatig elektronische spullen in de USA. DHL, UPS en FedEx klaren in België zelf in en die kosten betaal je. Ik ga het hier bij laten.

Joever11 05-06-14 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 962038)
Ik heb ook niets geschreven over "import taxes". Ik schreef:



Ik koop regelmatig elektronische spullen in de USA. DHL, UPS en FedEx klaren in België zelf in en die kosten betaal je. Ik ga het hier bij laten.

Heeft u er enig idee van hoeveel deze inklaringskosten zijn?

faire4u 05-06-14 23:03

@Joever11, heb je wel eens de uitdrukking gehoord : goedkoop is meestal duurkoop? :confused:

Joever11 06-06-14 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 962128)
@Joever11, heb je wel eens de uitdrukking gehoord : goedkoop is meestal duurkoop? :confused:

Ja, maar ik moet niet betalen voor m'n iPhone, dus het komt zeker goedkoper uit ;)

senna22 06-06-14 17:31

let wel op dat je wel een model krijgt waar de provider in jouw land mee werkt.
ik heb zelf een 1429 iphone 5 en die heeft heen modem baseband wat hier in nederland wordt gebruikt.
Ik heb wel 3g en geen 4g


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.