iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: Iphone laat iTunes stekker zien en reboot probleem (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16644-iphone-laat-itunes-stekker-zien-reboot-probleem.html)

Questor 18-07-08 17:38

Iphone laat iTunes stekker zien en reboot probleem
 
Wie heeft er een idee hoe ik onderstaand probleem kan oplossen:

Onlangs voor een vriend van mij een iphone proberen te unlocken met Ziphone, het gekke was dat hij hem wel in een soort dfu/recovery gooide maar daarna niets meer deed. Uiteindelijk bleef ik over met een iphone die boot en dan iTunes logo met usb stekker laat zien en na 15 tot 30 seconden spontaan boot.

Ik heb op mijn PC en op een andere laptop geprobeerd hem met iTunes te zien maar nada, die zegt dat hij het apparaat wel ziet maar dat het niet goed functioneert...

Heeft iemand een idee wat ik kan proberen/doen?

Alvast bedankt,

Questor

macfreaker 18-07-08 18:46

Proberen te restoren naar 114 en opnieuw jailbreaken enzo, maar niet met ziphone.
Geeft bij de meeste iphones probs. Gebruik winpwn of liberty.

Questor 18-07-08 19:14

Dat is dus het probleem... iTunes wil hem niet zien en windows herkent wel een device in Iboot mode en niet juist afgesteld. Ibrick ziet hem ook niet... Is er een andere methode om hem te detecteren?

Questor 19-07-08 19:20

Iemand die enig idee heeft?

ControlSje 19-07-08 20:12

Probeer je iPhone in DFU mode zetten, dan moet iTunes de iPhone weer "zien". Daarna herstellen in iTunes naar 1.1.4 (dus met shift ingedrukt) en opnieuw jailbreaken/activeren en unlocken met bijvoorbeeld iLiberty+

Questor 19-07-08 20:37

Hmmz het wil maar niet lukken... Als ik de powerknop en de home knop lang ingedrukt houdt gaat de iphone uiteindelijk op zwart. Als ik dan de power los laat en de home ingedrukt houdt dan blijft hij gewoon op zwart staan. Is er een andere truuk voor ?

ControlSje 19-07-08 20:47

Hij moet ook op zwart blijven, Je computer zal dan aangeven dat de iPhone in "restore mode" is. Nu kun je met iTunes je iPhone herstellen.

Questor 19-07-08 20:54

Er gebeurd niets, ik hoor dat windows hem als usb device disconnect en heb uiteindelijk de home knop 10 seconden en een keer 1 minuut ingedrukt gehouden maar er gebeurd dan niets meer. Als ik daarna de power knop in druk zie het het apple logo even en dan weer iTunes afbeelding met USB stekker waarna hij weer niet goed herkend wordt door windows.

mdiersma2 19-07-08 20:55

En probeer hem eens uit te zetten...
Loskoppelen...
Homeknop ingedrukt houden en dan weer inpluggen ?
Anders even een andere pc met itunes proberen...

Questor 19-07-08 21:35

Homeknop ingedrukt houden en inpluggen gebeurd er niets, scherm blijft zwart. Ondertussen ook al laptop met itunes (7.5) geinstalleerd maar ook daar lijkt hij niets te doen en geeft hij aan dat het gaat om een iboot device en waarschijnlijk niet goed werkt (windows melding)

ControlSje 19-07-08 21:47

Het enige dat ik nu nog kan verzinnen is de vriezer methode. Maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit voor jou een uitkomst biedt. Probeer anders eens Michael een PM te sturen, hij kan toveren met iPhones.

EDIT
Heb je al eens een andere USB kabel geprobeerd...Klinkt stom maar misschien is er iets mis met de kabel


yingie 19-07-08 22:11

Installeer anders eens iTunes 7.7 (na uninstall van iTunes 7.5) en probeer het dan weer eens. Normaal gesproken moet iTunes de iPhone herkennen als er op het iPhonescherm een stekkertje en iTunes-logo staat.

Michael 19-07-08 22:54

Kl*te ziphone maar goed Inderdaad dfu en dan restoren Loop is een bekend symtoom na ziphone

bengek 20-07-08 00:59

Pff vandaag ook zo eentje gehad. Meerdere keren in DFU mode geprobeerd, iTunes detect hem en dan komt er een error 2003 tevoorschijn en apple logo blijft branden. Zet ik hem uit en weer aan stekkertje naar itunes op eht scherm die gewoon weer blijft booten om de 15 sec. Het was een iPhone naar 2.0 die heeft een nieuwere recoverymdoe maar die ik nu zie is laten we zeggen een oudere....

Questor 20-07-08 01:02

Hmmzzz ik weet dus niet welke versie het was... het zou goed kunnen dat die gast een update ipv een reset heeft gedaan... dus dan zou het 2.0 geweest kunnen zijn... heeft die een andere DFU mode om in te komen? Zou dan idd een nieuwere itunes werken want 7.5 en mijn windows gaat hem niet herkennen.

Questor 20-07-08 12:06

Dat was het dus... er zat schijnbaar een 2.0 op die hij even was vergeten te melden... Nu met iTunes 7.7 wel kunnen herkennen en restoren naar 2.0... nu de weg terug naar 1.1.4 vinden maar zag al wat posts staan... Dit heeft wat dagen gekost zeg pffff

Michael 20-07-08 13:07

Questor inmiddels kan je ook 2.0 draaien kijk hier https://forum.iculture.nl/f59/i...tml#post147204

Questor 20-07-08 14:27

Ik heb net de volledige downgrade gedaan naar 1.1.4 (was nog even ellende met de baseband) en denk dat we het hier maar even bij houden... dit was geen lol :) Bedankt voor jullie support ik had het al een beetje opgegeven totdat bengek kwam met de 2.0 oplossing... Ik ga die 'vriend' eens even helemaal de huid vol schelden... updaten naar 2.0 pfff :)

Questor 20-07-08 18:05

Oke oke... ik kon het toch niet laten... 2.0 erop gezet... en het werkt!!!

RJB 05-08-08 22:31

Questor..

Ik heb precies hetzelfde probleem als wat jij had met je iphone. Een leuke vriend die even voor me update.
Ik probeer de laatst dagen echt teveel en het lukt me nog steeds niet om eruit te komen.

Kun jij misschien in stapjes en in taal dat ik het ook begrijp uitleggen?!? :p

:eek:!!!PLEASE HELP!!!:eek:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.