iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16747-1-0-pwnage-2-0-verzameltopic-osx-versie.html)

m190677s 20-07-08 12:37

@alwins

Dank je wel. Ik ga 't vanavond weer proberen!

Jelke 20-07-08 12:37

Net ook even 2.0 er op gezet.
dit ging zonder problemen, Maar daarna wou de mail.app niet meer opstarten heb zo als hier beschreven werd ff via SSH ingelogd en de rechten goed gezet en het werkt !

Waarschijnlijk komt het omdat je in itunes er voor kiest om een reservekopie terug te zetten ofzo.

david007 20-07-08 12:37

Micheal bedankt je bent weer onze held man :D Laat ik nou net me mac mini uitgeleend te hebben en me powerbook niet meer heb :(

emiel 20-07-08 12:39

Vanmorgen custom_restore van Michael gedownload en vervolgens via Itunes restore op de Iphone gezet. Na de reboot werkte het direct.
Prima gedaan Michael.

iadapt 20-07-08 12:42

Hij loopt bij mij rondjes in iTunes (error 11 of error 1600). Ik krijg pwnage2 nu wel zover dat hij me vraagt om de iphone uit te zetten, maar die stond/staat dus nog in DFU :(

zowel 'eigen' pwn2.ipsw als die van de eerste post geven errors :(

als iemand hints heeft, graag ... itunes wil niet restoren (1.1.4 of 2.0pwn), pwnage blijft bij 'zet uit voor dfu' (hij staat nog in dfu)

alvast bedankt!

UPDATE: Na verloop van tijd kwam hij bij mij weer uit DFU mode, ik heb de stappen voor 1601 bij apple gevolgd (weggooien itunes en diverse bestanden, google maar op iphone 1601) en daarna de mac gereboot. Toen nogmaals pwnage 2.0 en daarna kon ik wel de (zelfgemaakte) ipsw erop zetten.

mysense 20-07-08 12:42

Hallo, ik heb een iPhone met 1.1.2 (met Turbosim), een model van eind 2007 dus met BL 4.6 (denk ik).
Nu wil ik graag nar 1.2.0 alleen ben ik de draad een beetje kwijt.

Als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn iPhone pwne naar 1.1.4?
Voor dat ik dit doe, moet ik dan eerst al mijn geinstaleerde applicaties de-instaleren?
En dan moet ik de 2.0 firmware downloaden? (zoals die van Michael?)
in Recovery mode zetten, door de home en sluimer knop in te houden, tot het schuif balkje verdwijnt en dan alleen nog maar de home knop ingedrukt houden?
Vervolgens aansluiten, shift herstel. en dan de firmware 2.0 selecteren?

Nu snap ik niet helemaal wanneer ik de Pwnage tool moet gebruiken. ik heb wel een Mac, maar gebruik meestal Windows (bootcamp).

Zou iemand mij kunnen vertellen wat belangrijk is als ik dit doe, waar ik op moet letten, of het misschien makkelijker kan, en of ik een (grote) fout maak als ik doe wat ik hierboven beschreef.

Alvast bedankt!

stig666 20-07-08 12:43

de iphone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1)

Huurbob 20-07-08 12:43

voor de mensen die even gratis willen chatten en hopelijk anderen een oplossing kunnen bieden heb ik hier even een gratis chat java ding gezet:

chatiphoneclub

ik hoop dat er mensen aanmelden om even te helpen! bedankt

stig666 20-07-08 12:52

Moet je het misschien doen in itunes 7.7 ?

Ik heb het gedaan in 7.6

misterroma 20-07-08 12:53

ik heb mac os x 10.5.4
heb pwnage tool 2.0 gedownload maar ik krijg het niet geopend.
kan iemand me helpen.
dus ik dubbel klik, en en na een tijd zegt men finder dat er een fout is opgetreden. 1712 geloof ik.

thx

altrnt 20-07-08 12:54

De iPhone iPhone kan niet worden hersteld.
Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1).

Wat heb ik fout gedaan?

Groetjes,
altrnt.

macfreaker 20-07-08 12:55

Misschien eens van ergens anders downloaden en die versie gebruiken.Heb je een intel mac of een ppc ?
Miischien ligt het daar aan. Weet niet in hoeverre die werkt op een ppc.

altrnt 20-07-08 12:55

Ik heb trouwens ook 7.6 gebruikt..

Ik heb net gelezen dat iTUnes 7.7 een vereiste is!

~altrnt

stig666 20-07-08 12:56

ik heb precies hetzelfde, kan er nu niets meer mee :(

ik download nu 7.7 en hoop dat het dan goed gaat

Michael 20-07-08 12:56

Gebruik itunes 7.7

macmichel 20-07-08 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 147152)
al 5 x geprobeerd op de mac ik kan alles doen totdat hij in dfu mode moet dan zegt hij FAILED TO ENTER DFU MODE , MIJN IPHONE STAAT ECHTER IN DFU STEKKER MET APPLE LOGO ??

Dit is niet de DFU mode, DFU is de mode met een zwart beeld.

iTuneslogo plus stekker is de recoverymode.

mv3l 20-07-08 12:58

Pwnage naar 2.0 mislukt
 
Hej .
vannacht direct alles gedownload alles ging goed tot dat ik moest herstellen , ik wist niet dat je shift herstel moest doen dus is alles hersteld naar de fabrieksinstellingen .
heb de originele at&t sim er in moeten doen om hem nog eneigszins zichtbaar te maken in Itunes .
Pwnage 2.0 werkt nu niet meer ,kom net als Dendirk niet verder dan het
"U fail " scherm failed to enter DFU mode .....verder alles geprobeerd downgrade naar 1.14. lukte ook niet .
wat nu ??
Please advise ...
:confused::(

misterroma 20-07-08 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 147295)
Misschien eens van ergens anders downloaden en die versie gebruiken.Heb je een intel mac of een ppc ?
Miischien ligt het daar aan. Weet niet in hoeverre die werkt op een ppc.

heb intel core 2 duo..

erikje 20-07-08 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mysense (Bericht 147270)
Hallo, ik heb een iPhone met 1.1.2 (met Turbosim), een model van eind 2007 dus met BL 4.6 (denk ik).
Nu wil ik graag nar 1.2.0 alleen ben ik de draad een beetje kwijt.

Als ik het goed begrijp moet ik eerst mijn iPhone pwne naar 1.1.4?
Voor dat ik dit doe, moet ik dan eerst al mijn geinstaleerde applicaties de-instaleren?
En dan moet ik de 2.0 firmware downloaden? (zoals die van Michael?)
in Recovery mode zetten, door de home en sluimer knop in te houden, tot het schuif balkje verdwijnt en dan alleen nog maar de home knop ingedrukt houden?
Vervolgens aansluiten, shift herstel. en dan de firmware 2.0 selecteren?

Nu snap ik niet helemaal wanneer ik de Pwnage tool moet gebruiken. ik heb wel een Mac, maar gebruik meestal Windows (bootcamp).

Zou iemand mij kunnen vertellen wat belangrijk is als ik dit doe, waar ik op moet letten, of het misschien makkelijker kan, en of ik een (grote) fout maak als ik doe wat ik hierboven beschreef.

Alvast bedankt!


Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik heb mijn iphone destijds gedowngrade naar bootloadr 3.9 (was 1.1.2/4.6 otb) en met anysim de baseband verbouwd, ik zoek alleen een kort stappenplan om van deze situatie over te gaan naar 2.0, met behoud van in iedergeval m'n contactpersonen....

Michael 20-07-08 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door misterroma (Bericht 147291)
ik heb mac os x 10.5.4
heb pwnage tool 2.0 gedownload maar ik krijg het niet geopend.
kan iemand me helpen.
dus ik dubbel klik, en en na een tijd zegt men finder dat er een fout is opgetreden. 1712 geloof ik.

thx

Gewoon de custom downloaden uit de eerste post en iphone in dfu zetten en hertsellen met custom

defoer 20-07-08 13:00

Customer versie werkt niet Iphobe locked
 
Ik heb net de customer versie van deze sideop over 1.1.4 heen gezet
Iphone geeft aan de sim niet meer te herkennen en locked de Iphone

helaas hoe nu verder

Michael 20-07-08 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikje (Bericht 147309)
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, ik heb mijn iphone destijds gedowngrade naar bootloadr 3.9 (was 1.1.2/4.6 otb) en met anysim de baseband verbouwd, ik zoek alleen een kort stappenplan om van deze situatie over te gaan naar 2.0, met behoud van in iedergeval m'n contactpersonen....

Syncen in iTunes. Mensen dit is een soort van basis handeling van de iPhone

MP3-junky 20-07-08 13:01

Ik heb de update gedaan via de simple mode in pwnage, nu zie ik dat er cydia heel veel tools al geinstalleerd zijn, oa:

adv-cmds
berkeley DB
bzip2
Diff Utilities

zijn er wel een stuk of 25

Welke kan ik verwijderen??

Michael 20-07-08 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defoer (Bericht 147311)
Ik heb net de customer versie van deze sideop over 1.1.4 heen gezet
Iphone geeft aan de sim niet meer te herkennen en locked de Iphone

helaas hoe nu verder

Heeft de BootNeuter wel gedraaid?

Michael 20-07-08 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MP3-junky (Bericht 147317)
Ik heb de update gedaan via de simple mode in pwnage, nu zie ik dat er cydia heel veel tools al geinstalleerd zijn, oa:

adv-cmds
berkeley DB
bzip2
Diff Utilities

zijn er wel een stuk of 25

Welke kan ik verwijderen??

Die zijn nodig om Cydia te laten draaien. Niet verwijderen dus.

Svenninho 20-07-08 13:08

Mmm dit gaat misschien stom klinken maar dit is mijn situatie :

Heb Pwnage 2.0 gedownload
Heb de costum versie gedownload
Pwnage zegt nu : kan firmware niet vinden (zoekt naar ispw)
Costum heeft namelijk een map gemaakt iPhone1,2... en nergens is de ispw te vinden.

Wat is de stommiteit die ik over het hoofd zie?

Dank bij voorbaat.

Michael 20-07-08 13:11

Als je in safari bij instellingen de optie uitpakken van veilige bestanden uitzet krijg je gewoon een ipsw bestand. Die hoef je niet meer door pwnage heen te halen deze custom want dat is al gedaan. Zet je iphone in dfu en herstel met de custom. Vergeet niet je vinger op de alt knop te zetten wanneer je op herstel drukt. Zo kan je naar de custom browsen

tbeumer@ 20-07-08 13:11

Is er al ergens een goede GUI beschikbaar?
Word van al deze berichten niet echt veel veel wijzer.
Pwnage net gedownload op Mac en kan hem niet eens openen..

Michael 20-07-08 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 147335)
Is er al ergens een goede GUI beschikbaar?
Word van al deze berichten niet echt veel veel wijzer.
Pwnage net gedownload op Mac en kan hem niet eens openen..

Welke versie macos heb je?

tbeumer@ 20-07-08 13:13

leopard osx 10

desmodus 20-07-08 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digital (Bericht 147190)
Wat ik ook probeer, ik krijg nog steeds de melding "wrong firmware bundle selected"

Een paar posts terug heb ik hier een antwoord op gegeven.. ik had dit probleem ook

bheerkens 20-07-08 13:14

ook hier een vraagje.

Ik heb de 2.0 gedownload en bewerkt met pwn en heb hem in DFU Mode gekregen.

Als ik het goed heb begrepen moet ik op mijn macje nu op SHIFT drukken en dan op herstel klikken om de bijgewerkte ipsw te kunnen selecteren. Het probleem is echter dat hij dan meteen begint om de door itunes gedownloade ipsw begint uit te pakken.

Hoe zorg ik ervoor dat ik de bijgewerkte ipsw kan selecteren?
Ik heb de laatste itunes geinstalleerd.

Cheers

stig666 20-07-08 13:14

fout 1601 doet zich nu voor

Michael 20-07-08 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 147342)
leopard osx 10

Wat gebeurt er dan als je tool unzipt

Michael 20-07-08 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bheerkens (Bericht 147348)
ook hier een vraagje.

Ik heb de 2.0 gedownload en bewerkt met pwn en heb hem in DFU Mode gekregen.

Als ik het goed heb begrepen moet ik op mijn macje nu op SHIFT drukken en dan op herstel klikken om de bijgewerkte ipsw te kunnen selecteren. Het probleem is echter dat hij dan meteen begint om de door itunes gedownloade ipsw begint uit te pakken.

Hoe zorg ik ervoor dat ik de bijgewerkte ipsw kan selecteren?
Ik heb de laatste itunes geinstalleerd.

Cheers

Het is de altknop die je moet indrukken

Svenninho 20-07-08 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 147334)
Als je in safari bij instellingen de optie uitpakken van veilige bestanden uitzet krijg je gewoon een ipsw bestand. Die hoef je niet meer door pwnage heen te halen deze custom want dat is al gedaan. Zet je iphone in dfu en herstel met de custom. Vergeet niet je vinger op de alt knop te zetten wanneer je op herstel drukt. Zo kan je naar de custom browsen

Thanks Michael zoals steeds super hup maar huh ...

1.4 versie heb ik niet via Pwn gedaan dus ... waarschijnlijk wel door Pwn halen dan?
En huh ... nu kan ik de file niet meer herdownloaden want zegt dat ik reeds maximum heb gedownload voor vandaag *eeewww* Andere manier om aan een firmware te raken?

Dank bij voorbaat.

mv3l 20-07-08 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macmichel (Bericht 147304)
Dit is niet de DFU mode, DFU is de mode met een zwart beeld.

iTuneslogo plus stekker is de recoverymode.

Hoi
ik heb dit gevonden als uitleg over DFU mode naturlijk direct geprobeerd maar Itunes blijft diret naar At&T activatie verwijzen .
Als ik de iphone in DFU zet handmatig en dan pwnage 2.0 run en bij het een na laatste scherm /tmp/SnapNDrag1014/plaatje 718.jpg zorg dat hij in DFU staat voordat ik op NO druk ?
Is de DFU omschrijving hieronder nog valid ? thanx !:confused:
DFU Mode

De Recovery mode is de meest poplulaire methode om een iPhone doormiddel van iTunes
te kunnen restoren. Echter bestaat er ook een "DFU" mode die krachtiger is dan de normale recovery mode,
het verschil tussen beide is dat bij DFU geen gebruik wordt gemaakt van reeds in de iPhone aanwezige
pre-loader, maar van de pre-loader welke zich in het restore package bevindt.

Hierdoor wordt het mogelijk om iPhones te restoren die normaal gesproken terug komen
met b.v. Error 01 (unknown error), een bekend probleem bij het restoren van een 1.1.3 naar 1.1.1.

Hoe activeer je DFU mode ?

1. Sluit je iPhone aan op je Mac of PC - en zorg ervoor dat iTunes openstaat.

2. Druk de "home button" en "power button" tegelijkertijd in.

3. Wacht totdat de "shutdown slider" verschijnt, blijf de buttons nog 4 a 5 seconden vasthouden.
de iPhone sluit nu helemaal af.

4. Laat nu de "power button" los, en hou de "home button" ingedrukt.
Er verschijnt geen apple logo, als deze wel verschijnt heb je de "power button"
te lang vastgehouden, probeer het dan opnieuw.

5. Wacht 5 a 10 seconden, iTunes geeft de melding dat er een iPhone is aangetroffen in "restore mode"

Dit is een misleidende melding, wanneer je op een MAC, growl gebruikt kan je zien dat deze melding
niet helemaal klopt aangezien er een "DFU mode USB Device" wordt gedetecteerd.

Restore hierna de firmware die je wilt, en je zult zien dat de "unknown error" niet meer verschijnt.

Laurens 20-07-08 13:16

Kan iemand mij vertellen of ik firmware 2.0 ook op mijn iphone kan zetten als ik mijn iphone gejailbraked en unlocked heb met ZiPhone?
Werk namelijk met windows en dit was destijds de makkelijkste oplossing.

Of moet hij per se met winpwn geunlocked enzo zijn?

Huurbob 20-07-08 13:16

ok ik weet niet of het iemand gaat helpen maar hier komt ie:

hij is mij gelukt.. ik kreeg hem niet voorbij het dfu scherm en toen ik dat eenmaal voor elkaar had kreg ik de 16xx errors. De errors zorgden ervoor dat ik op gegeven moment mijn iphone heb losgekoppeld. Na twintig seconden beiden knoppen ingedrukt te hebben gehouden ging iphone weer aan en was schoon in 1.1.4 (wel unlocked) toen heb ik via itunes met alt recover mijn file van bureaublad (pwn file) geselecteerd en alles werkt!

ik hoop dat het helpt

cypher21 20-07-08 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens (Bericht 147359)
Kan iemand mij vertellen of ik firmware 2.0 ook op mijn iphone kan zetten als ik mijn iphone gejailbraked en unlocked heb met ZiPhone?
Werk namelijk met windows en dit was destijds de makkelijkste oplossing.

Of moet hij per se met winpwn geunlocked enzo zijn?

Je MOET hoe dan ook eerst winpwn gebruiken om de telefoon the "pwnen"


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.