//

[1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie)

[1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Super!!!! werkt goed die custom firmware op mijn eerste generatie iPhone....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #341  
Oud 20-07-08, 11:41
Komkommer Komkommer is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Ede
Berichten: 28
Standaard

Super!!!! werkt goed die custom firmware op mijn eerste generatie iPhone.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #342  
Oud 20-07-08, 11:43
Maximus's schermafbeelding
Maximus Maximus is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 27
Standaard

Kan ik met mijn iPhone (ZiPhone unlocked 1.1.4 met downgraded bootloader 3.9) gewoon restoren in iTunes en dan de PwngeTool gebruiken voor het unlocken van de iPhone?
  #343  
Oud 20-07-08, 11:45
Krideri Krideri is offline
• iOS 4.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 123
Standaard Is dit een volgbare tuto?

Maak op je bureaublad een map aan met daarin dit:

PWNAGE tool 2.0 RapidShare: Easy Filehosting
De 2 bootloader files RapidShare: Easy Filehosting daarna unzippen tot 2 files.
2.0. voor de 1ste Gen iPhone 2.0 5A347 http://appldnld.apple.com.edgesuite....7_Restore.ipsw







1. Open Pwnage 2.0.
2. Klik bij de waarschuwing op Ok.
3. Druk op "Expert Mode"
4. Klik op iPhone. Hierna verschijnt een vogeltje (vinkje) over je keuze.
5. Klik op de blauwe pijl. Hierna zal je naar de "Browse for IPSW" pagina worden gebracht. (Verwijs naar de daarnet gedownloade IPSW file die je van de apple server downloade. (Soms hoef je niets aan te vinken en vindt hij de file automatisch omdat hij in dezelfde map als PWNageTool zit.))
6. Klik op de IPSW file en er verschijnt terug een vogeltje (vinkje).
7. Klik op de blauwe pijl.
8. Er verschijnt een scherm met 7 keuze mogelijkheden.
9. Het General settings icoon geeft je de kans om de grote van de partitie te kiezen.
Vink "activate the phone" en "Disable partition wipe-out" aan.
10. Klik op de blauwe pijl.
11. Bootneuter settings:
Vink aan: "Neuter bootloader", "Unlock baseband" en "Auto-Delete BootNeuter.app".
Het is in theorie niet echt nodig om een upgrade van je bootloader te doen tenzij je liever op een 4.6 zit als je daar al niet zat.
12. Klik op de blauwe pijl.
13. Cydia settings: (Ter vervanging van installer aangezien deze op dit ogenblik nog niet voor handen is.)
Hier kan je je pakketjes uploaden en zelf je Custom FirmWare aanmaken. (Dit is heel handig aangezien je dan niet via cydia allerlei applicaties hoeft te gaan downloaden. Deze staan dan al op je iPhone na de herstart.)
14. Klik op de "download packages kolom" en dan "Refresh". Zo vershijnen alle nodige pakketjes.
Door 2 keer op het pakketje dat je wenst te klikken zal ervoor zorgen dat dit pakketje gedownload wordt naar de sectie "Select packages". Duidt de gewenste pakjes aan met een vogeltje(vinkje) en druk op de blauwe pijl.
15. "Custom packages settings:
Aangezien Cydia het enige mogelijke custom package is, hou je dit ZEKER aangevinkt!
druk op de blauwe pijl
16. Custom logo settings:
Hierbij kan je je zelf gekozen prentjes uploaden zodat deze te zien zijn bij het opstarten ipv het appeltje en bij de DFU/recovery mode. (enkele voorwaarden voor deze zelf gekozen prentjes: RGB of Grayscale format met Alpha channel en dimension lager dan 320x480...)
Je kan ook de met PWNage meegeleverde prentjes houden (alles dan aangevinkt laten) of deze uitvinken en de opstart appel en ituneslogo met stekker behouden.
Klik op de blauwe pijl
17. HOPLA! Je bent nu klaar voor de afwerking. Klik op de "build button" en klik daarna op de blauwe pijl.

We gaan nu de IPSW file maken die je nodig hebt om straks naar te restoren in iTunes.

18. Als je dit de eerste keer doet, zal je orden gevraagd om de 2 bootloader files die we eerder gedownload hebben.
Als men vraagt om het internet te doorzoeken klik je "NEE".
19. Blader naar de 3.9 file in de map op je bureaublad die we aanmaakten. Doe daarna het zelfde voor de 4.6.
20. Als beiden zijn gevonden zal er gevraagd worden om de Custom IPSW file op te slaan. Sla op naar de folder op je bureaublad.
21. ER verschijnt "We are now building the .ipsw file that will be used to restore your iPhone." Geef het wat tijd!!
22. Paswoord zal gevraagd worden.
23. Er zal dan gevraagd worden of je iPhone reeds eerder werd gePwned.
Klk gerust op "No", zo krijg je volgens sommigen een iets 'diepere-zuivere' restore.
24. "Turn off divice" verschijnt. Zet hem uit maar hou hem geconecteerd via de usbkabel!
25. Volg de volgende instructies:
er zal gevraagd worden om de "home button" en "power button" voor 10 seconden ingedrukt te houden. Daarna zal je de "power button" moeten loslaten en de home button voor nog 10 seconden ingedrukt moeten houden. (Zo kom je in DFU)



Als het niet lukt krijg je de boodschap "Failed to enter DFU mode. Do you like to try again?"
Klik "Yes". Koppel de iphone los van de usb stekker. Zet de iPhone uit en terug aan. Steek hem terug op de usb stekker en zet hem uit wanneer het je gevraagd wordt.


26. Als je dit goed gedaan hebt, zal deze boodschap verschijnen: "Succesfuly entered DFU mode..."
iTunes zal ook open springen. (indien niet, start je het zelf op)
27. Druk de alt knop (option) in en klik op restoren (herstel)
28. Blader naar de map op het bureaublad en klik de CUSTOM .ipsw file aan. klik "open".
29. De iphone wordt nu gerstored . Geef het zijn tijd dit kan soms tot 10 minuten duren.

Eenmaal klaar zal de iPhone herstarten en BootNeuter.app opstarten.
Geef het nog eens zijn tijd. de iPhone zal nogmaals herstarten en dan is hij klaar.
  #344  
Oud 20-07-08, 11:46
dendirk's schermafbeelding
dendirk dendirk is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Merksem, Belgie
Berichten: 376
Stuur een bericht via MSN naar dendirk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Je moet ff opnieuw beginnen, met je Iphone gewoon aan, dus zeg maar dat je kan bellen, en wel met usb aangesloten.
Dus niet van te voren in DFU mode zetten.

Volg dan pas de stappen die de tool geeft (Het is echt stap voor stap uitgelegd met plaatjes) dwz Iphone uitzetten etc...

Dan lukt het wel.

Meer uitleg (Engels) Pwnage 2.0 - Jailbreak iPhone 3G now ! Mac OSx86

Legit betekend officieel, aangezien 99,9% een illegale, immers 1e versie Iphone heeft, dus hier kiezen voor NO.
ik doe dat allemaal maar krijg telkens dat scherm dat ik hem niet in dfu mode krijg te iphone zelf laat wel de stekker met het apple logo zien
__________________
All work and no play makes Dirk a dull boy
  #345  
Oud 20-07-08, 11:46
Typhoon Typhoon is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 8
Standaard

@michael, ik heb de customized firmwar gedownload, de zip file wordt uitgepakt, en ik zie een hoop dmg bestanden , maar geen ipsw bestand
  #346  
Oud 20-07-08, 11:46
triffic triffic is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 14
Standaard

heb vorige keer met windows de unlock en 1.1.4 erop gezet, heb echter ook Mac staan. Kan ik nu toch via OSX naar 2.0 en kan ik daarna als alles werkt toch nog via windows itunes werken of dien ik dan alles vanaf Mac te doen?
  #347  
Oud 20-07-08, 11:47
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Typhoon Bekijk bericht
@michael, ik heb de customized firmwar gedownload, de zip file wordt uitgepakt, en ik zie een hoop dmg bestanden , maar geen ipsw bestand
Je moet de zip hernoemen naar ipsw

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door triffic Bekijk bericht
heb vorige keer met windows de unlock en 1.1.4 erop gezet, heb echter ook Mac staan. Kan ik nu toch via OSX naar 2.0 en kan ik daarna als alles werkt toch nog via windows itunes werken of dien ik dan alles vanaf Mac te doen?
ja , dat kan zeker.
  #348  
Oud 20-07-08, 11:48
acbr acbr is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Poortugaal
Berichten: 14
Standaard 2,0

Is er in de buurt van Poortugaal iemand die deze nieuwe software goed op mijn 8 gb kan en wil zetten??

het liefst iemand die het zelf al met goed resultaat heeft gedaan.
  #349  
Oud 20-07-08, 11:49
santornl santornl is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 10
Standaard

Ik heb mijn iPhone 2G nog niet gePwnge, nu wil ik hem dus eerst Pwnge met de WinPwn tool naar firmware 1.1.4. Ik kan alleen nergens de ispw file vinden. In de wiki doet de link het niet meer naar de 1.1.4. firmware. Kan iemand mij helpen aan deze ispw?

Ik ben een windows gebruiker en heb mij iPhone via iLiberty+ gejailbreaked.
  #350  
Oud 20-07-08, 11:52
defoer defoer is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 7
Standaard

Hoi , ik heb een 1.1.4 versie welke OTB is hoe weet ik of deze phone PWN is en kan ondanks dat toch de custom firmware er op zetten ?
  #351  
Oud 20-07-08, 11:52
netvista netvista is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker Bekijk bericht

Off-topic
Dan moet je uw gebruikerprofiel aanpassen

Ik kan alleen maar windows OF mac kiezen..niet allebei, terwijl ik wel beide gebruik..
  #352  
Oud 20-07-08, 11:53
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netvista Bekijk bericht
Ik kan alleen maar windows OF mac kiezen..niet allebei, terwijl ik wel beide gebruik..
Welke het meest / welke gebruik je het meest voor je iPhone (hacks)
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #353  
Oud 20-07-08, 11:56
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Jeej zo time to pwn (pakt macbook)

Greetz, Stiruam
  #354  
Oud 20-07-08, 11:57
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Modbreak:
ontopic blijven aub.

  #355  
Oud 20-07-08, 12:00
digital digital is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 2
Standaard

Wat ik ook probeer, ik krijg nog steeds de melding "wrong firmware bundle selected"
  #356  
Oud 20-07-08, 12:00
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Gids voor Pwnage MacOSX staat in de handleidingen onder Pwnage 2.0 MacOSX

Schroom niet om aan te vullen en te verbeteren. Het was een lange nacht namelijk. En heb nog geen koffie gehad, die is namelijk op

Voor windows komt er zo een handleiding.
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #357  
Oud 20-07-08, 12:01
Huurbob Huurbob is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 16
Standaard

is er misschien een mogelijkheid ergens een tijdelijke chatbox op te starten? er zijn volgens mij zat mensen die graag iemand willen bijstaan en nog meer mensen met vragen...
  #358  
Oud 20-07-08, 12:03
m190677s m190677s is offline
• iOS 4.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sweetlake
Berichten: 32
Standaard

Ik heb alle 18 pagina's gelezen, en heb 't volgende geprobeerd:

1) Custom Firmware gedownload, (gelukt!)
2) Telefoon in DFU mode gezet (gelukt)
3) Itunes 7.7 starte zichzelf op, en gaf de melding dat mijn iphone in recovery modes stond. (gelukt)
4) Handmatig via herstellen (shift+ctrl) naar 't firmware bestand gegaan (gelukt)
5) Itunes ging uitpakken, en was mijn Iphone aan 't voorbereiden om te herstellen,
hier kreeg ik een foutmelding (1601). Heb gezocht naar een oplossing, kon 't niet vinden. (niet gelukt)
6) 't zelfde geprobeerd op mijn laptop, geen succes
7) Iphone gerestart, en alles werkt weer maar wel in 1.1.4

Mijn Iphone, is geZiphoned.

Als ik de Winpwn wiki lees, en firmware 1.1.4 daar wil downloaden, is de link niet meer beschikbaar. Dus Winpwn lukt ook niet..

Heeft iemand een oplossing, of iemand in Leiden die kan upgraden?
  #359  
Oud 20-07-08, 12:07
Maximus's schermafbeelding
Maximus Maximus is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Groningen
Berichten: 27
Standaard

Ik heb nu net de custom firmware gemaakt met de PwnageTool. Vervolgens heb ik aangegeven dat mijn iPhone nog nooit is ge-Pwned (ik kom van een 1.1.4 ZiPhone unlocked iPhone met BL39).

ik heb de bootloaders en firmware gebruikt die in de post stonden van Krideri. Kan ik nu gewoon de iPhone aankoppelen en hem laten restoren?
  #360  
Oud 20-07-08, 12:08
altrnt altrnt is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 53
Standaard

Kan iemand mij ff aub helpen?
Ik heb mijn iPhone geunlocked en gejailbraikt naar 1.1.4 met ZiPhone.
Ik ben een windows gebruiker en hoe zet ik nu firmware 2.0 uit, welke software heb ik nodig en welke stappen moet ik ondernemen?

Alvast bedankt,
altrnt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 02:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 10:56
iPhone: [3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Jailbreak 283 20-11-08 18:08
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Unlock 454 20-11-08 17:22
iPhone: [3G] Pwnage 2.0.2 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Jailbreak 110 15-10-08 14:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.