iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16747-1-0-pwnage-2-0-verzameltopic-osx-versie.html)

BadSide 20-07-08 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CasaMan (Bericht 146834)
Een update van mijn kant.. Ik heb mijn telefoon nooit gepwnd.. Ik heb een custom firmware gemaakt.. Ik heb mijn telefoon in recovery mode gezet en de custom firmware naar mijn iPhone overgezet.. het werkt gewoon zonder eerst te pwnen..

Pwnd Pwnage Tool 2.0 niet automatisch?

MrRichz 20-07-08 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 146841)
Nieuwe informatie voor mij, toch mooi om te weten! Mijn laatste vraag blijft staan, Michael zei dat de bootloader geüpgradet wordt naar 4.6, geeft dit problemen als ik al 4.6 heb? Bootloader geklooi vind ik altijd eng.

lijkt me niet dat dat een probleem is ..

mobilelord 20-07-08 02:44

moet ik dan eerst gewoon de firmware van michael op mijn iphone installeren en dan de tool runnen?
mijn iphone is in 2.0 en werkt prima (franse legale unlock) en wil hem enkel jailbreaken...
zijn dat de te volgen stappen dan? eerst custom firmware installeren en dan pwnage tool gebruiken?

thx


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjh (Bericht 146838)
Stap 1 is helemaal NIET nodig. Pwnage Tool zorgt voor alles (bootneuter, bootloader, baseband en firmware). De custom firmware die Pwnage Tool maakt is voor iTunes niet te onderscheiden met een originele firmware.


Michael 20-07-08 02:45

Je hebt een keuze als je al gepwnd bent in 114 hoef je niet nog eens te pwnen Maar ben je nog niet gepwnd dan moet je je iphone pwnen Maar dat is simpel. Volg de instructies klaar

Malork 20-07-08 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 146841)
Nieuwe informatie voor mij, toch mooi om te weten! Mijn laatste vraag blijft staan, Michael zei dat de bootloader geüpgradet wordt naar 4.6, geeft dit problemen als ik al 4.6 heb? Bootloader geklooi vind ik altijd eng.

volgens mij checkt bootneuter welke bootloader en baseband je hebt; als je al 4.6 hebt zal hij hem niet opnieuw flashen... someone correct me if i'm wrong.

iMario 20-07-08 02:46

thanks Michael, alles ging goed:) maar kan Installer er niet op ipv Cydia ?

Michael 20-07-08 02:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mobilelord (Bericht 146844)
moet ik dan eerst gewoon de firmware van michael op mijn iphone installeren en dan de tool runnen?
mijn iphone is in 2.0 en werkt prima (franse legale unlock) en wil hem enkel jailbreaken...
zijn dat de te volgen stappen dan? eerst custom firmware installeren en dan pwnage tool gebruiken?

thx

Je kan mijn custom gebruiken maar je moet wel gepwnd zijn

MrRichz 20-07-08 02:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 146845)
Maar ben je nog niet gepwnd dan moet je je iphone pwnen Maar dat is simpel. Volg de instructies klaar

blijkbaar bij sommige is dat niet nodig...

Michael 20-07-08 02:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 146847)
thanks Michael, alles ging goed:) maar kan Installer er niet op ipv Cydia ?

Nog niet beschikbaar

dennis9920 20-07-08 02:48

michael top custom ik heb hem er nu op staan zonder problemen nog ff baseband flashen en dan spelen maar.

Merkie 20-07-08 02:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 146851)
Nog niet beschikbaar

Kan je gewoon sources toevoegen via Cydia? Ik weet niet hoe het werkt, maar ik kan eigenlijk niet zonder de NOS Teletekst applicatie, en die staat (nog) niet in de App Store.

iMario 20-07-08 02:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 146851)
Nog niet beschikbaar

ok, naja ik ga mares van mijn games genieten:D Thanks!

Mummy 20-07-08 02:50

Ik heb alles op default laten staan. Alleen de custom logotjes uitgevinkt.

Je hoeft niet alle opties aan te vinken want je loopt er doorheen telkens als je op de pijl onderin klikt. Die opties is alleen een snelkeuze.

Hunter 20-07-08 02:50

Moet er voor jou Custom nog eerst een bepaalde bootloader gekozen worden via Bootneuter?

iPhone 1.1.4 unlocked jailbroken.

ErikCreative 20-07-08 02:50

Na het gebruik van onderstaande ipsw ging alles goed.. Pwnage maakt misschien altijd een goede firmware aan. Bootneuter ging net automatisch aan de slag en nu zit ik op 2.0! Doe de restore dus altijd een keer of 3/4 als je problemen hebt.

RapidShare Webhosting + Webspace

Michael 20-07-08 02:50

SSh werkt en dat vind ik persoonlijk heel fijn

carpoolman 20-07-08 02:51

Michael, die custom restore die jij net hebt gemaakt met welk tool moet ik deze openen, ben een windows gebruiker!!

is het met winpwn en zoja welk versie ervan er zijn er verscheidenen!!

alvast bedankt

Michael 20-07-08 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hunter (Bericht 146858)
Moet er voor jou Custom nog eerst een bepaalde bootloader gekozen worden via Bootneuter?

iPhone 1.1.4 unlocked jailbroken.

Nee hoor gewoon laten gaan bootneuter

BadSide 20-07-08 02:52

Mag ik m'n iPhone ook via ZiPhone in DFU zetten? want krijg em handmatig nooit erin.. :/

lieve 20-07-08 02:53

Mail crasht
 
Alles ging prima, 2.0 staat erop en so far bijna alles zonder problemen, alleen.... mail-app crasht! zowel met Wi-Fi als met edge....
Iemand enig idee hoe dit te fixen?

Thanks!
L

Merkie 20-07-08 02:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 146863)
Mag ik m'n iPhone ook via ZiPhone in DFU zetten? want krijg em handmatig nooit erin.. :/

DFU hoeft niet, iPhone uitzetten en home-knop ingedrukt houden terwijl je de kabel erin doet.

Custom firmware werkt perfect trouwens :).

oneofsomany 20-07-08 03:01

Michael, zo erg bedankt.
Probleempje is dat de zip bestand gelijk wordt uitgepakt. Hoe kan ik de OS stoppen dat hij dat doet?

dendioo 20-07-08 03:03

Iemand reactie op de mail.app die crasht? Is al meerdere keren gevraagd..

carpoolman 20-07-08 03:03

Michael, ik krijg foutmelding (6) als ik jou custom er op zet via itunes!!

BadSide 20-07-08 03:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 146867)
DFU hoeft niet, iPhone uitzetten en home-knop ingedrukt houden terwijl je de kabel erin doet.

Custom firmware werkt perfect trouwens :).

lukt nie :(
k ga ervanuit dat t wel gewoon mag met ZipHone?

edit: toch gelukt :D thanks
nog een edit: het moment van de waarheid...... :P

123456 20-07-08 03:04

Kiek aon. Bij mij werkt het nu ook. Pwn is inderdaad niet nodig. Dat doet de custom firmware zelf. Verder werkt Simple mode bij mij niet. De firmware die dit oplevert lijkt op de standaard 2.0 firmware. Wanneer ik voor Export mode kies en ik pas verder niets aan, dan werkt die firmware wel. Toppie!

Michael 20-07-08 03:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oneofsomany (Bericht 146871)
Michael, zo erg bedankt.
Probleempje is dat de zip bestand gelijk wordt uitgepakt. Hoe kan ik de OS stoppen dat hij dat doet?

Over welk zip bestand heb je het?

MrRichz 20-07-08 03:06

dus als ik het goed begrijp hoef jeje i/phone niet eerst te pwnen ? Als ik sommige reacties hier lees ...

BadSide 20-07-08 03:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrRichz (Bericht 146877)
dus als ik het goed begrijp hoef jeje i/phone niet eerst te pwnen ? Als ik sommige reacties hier lees ...

nou.. k zou t maar gwn doen.. waarom extra risico lopen? ;p

oneofsomany 20-07-08 03:07

@ Michael
zowel die aangepaste IPSW van je als die dat ik van Apple download.

sjh 20-07-08 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrRichz (Bericht 146877)
dus als ik het goed begrijp hoef jeje i/phone niet eerst te pwnen ? Als ik sommige reacties hier lees ...

Dat klopt. De custom firmware is als het ware al gepwnd.

iCulture 20-07-08 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendioo (Bericht 146872)
Iemand reactie op de mail.app die crasht? Is al meerdere keren gevraagd..

Blijkbaar niet he ... het heeft geen zin om het daarom nog maar een keer te vragen.

Fresh 20-07-08 03:11

Ben aan het Pwn-en! Michael, bedankt voor je custom FW file!

BadSide 20-07-08 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hunter (Bericht 146884)
Hier ook....... :rolleyes::rolleyes:

BootNeuter is nu bezig.. had k al bijna gesynct met iTunes.. haha.. :P
maar k ben wel een beetje.. overdreven zenuwachtig altijd als t op dit soort dingen aankomt.. haha
maar in itunes is alles goed gegaan.. dus meteen mn onderschrift wijzigen.. :P

Michael.. heel erg bedankt!!!!
en natuurlijk... het dev team, voor deze geweldige software

Arcadium 20-07-08 03:15

van 1.1.4 Ziphone naar 2.0 geupgrade (met dank aan de custom firmware hier) en werkt perfect.
Dus DFU modus, restore in iTunes en gaan! Operator is Orange.

iCulture 20-07-08 03:15

Modbreak:
Continue statusupdates zijn echt overbodig. Laat gewoon weten of het wel of niet is gelukt. De thread wordt al lang genoeg straks.


BadSide 20-07-08 03:15

Even voor de zekerheid: M'n BL is nu 4.6 toch? Aangezien BootNeuter de 3.9-knop ingedrukt had.... ?

@ iPhoneClub.. sorry, zenuwen hé :P
Maar het is dus gelukt :)
thx 2 all

rbrt 20-07-08 03:15

Wohoo! het werkt,

Voor diegene die diezelfde fout kregen als ik (error 6 in Itunes) je zit dan in de verkeerde recovery (DFU) mode.

Voor de juiste moet je juist geen connect to itunes afbeelding zien, dan werkt het wel.

Stappen zijn:

Druk op power + home totdat de iphone uitgaat.
blijf dan nog 5 seconden de knoppen indrukken en laat dan power los.
Blijf home nog 7 tot 10 seconde indrukken
het beeld blijft zwart, maar Itunes herkend de iphone nu wel.
Nu kun je de firmware restoren en voila, het werkt :)

Michael 20-07-08 03:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrRichz (Bericht 146877)
dus als ik het goed begrijp hoef jeje i/phone niet eerst te pwnen ? Als ik sommige reacties hier lees ...

Ik heb het vermoeden dat deze mensen al gepwnd zijn ooit Maar dat vergeten zijn inmiddels

Arcadium 20-07-08 03:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendioo (Bericht 146872)
Iemand reactie op de mail.app die crasht? Is al meerdere keren gevraagd..

Ik heb dit gehad met een eerdere versie van de firmware toen bleken de rechten op de mail app niet goed te staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:41.