//

[1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie)

[1.0] Pwnage 2.0 - Verzameltopic (OSX versie) discussie in Unlock forum; ( verdwijnt na registratie ) Dan zal dit mss een firmware zijn waarin de baseband en al veranderd zijn, als op je firmware staat custom-restore bla bla bla, moet je ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Unlock
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1161  
Oud 24-07-08, 15:36
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Dan zal dit mss een firmware zijn waarin de baseband en al veranderd zijn, als op je firmware staat custom-restore bla bla bla, moet je iphone normaal gezien gePwned zijn. Tenzij het geen firmware is die gemaakt is met Pwnagetool of Winpwn.

K kan geen custom laden in iphone zonder gePwned te hebben, al voor gehad bij klanten dat k Pwnage vergeten was in iphone, en wou de custom niet aannemen.

Dus vraag ik me af hoe en wat?
__________________
PM functie overhit. Gelieve alleen serieuze probleem gevallen via PM.
Going from iphone extreme mod to Motorola Photon Q 4G LTE with simcard mod and lots more.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #1162  
Oud 24-07-08, 15:40
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

Off-topic
Is toch vreemd. Toch eens contact opnemen met Michael zou ik zeggen, want die zijn custom FW werkt perfect! Op 10 minuten tijd was het bij mij gefixt...

  #1163  
Oud 24-07-08, 15:46
croiman's schermafbeelding
croiman croiman is offline
Psycho iPhone Case Modder
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twilight zone with Psycho's
Berichten: 3.370
Stuur een bericht via MSN naar croiman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover Bekijk bericht

Off-topic
Is toch vreemd. Toch eens contact opnemen met Michael zou ik zeggen, want die zijn custom FW werkt perfect! Op 10 minuten tijd was het bij mij gefixt...

Off-topic
Bij mij werkt alles en alle unlocken, downgrades en al, maar vind t raar dat jij niet je iphone moet Pwnen, hhhmmmm raar.

  #1164  
Oud 24-07-08, 16:16
vanessa vanessa is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België, Leuven
Berichten: 54
Stuur een bericht via MSN naar vanessa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover Bekijk bericht
@croiman:
Ik heb mijn iPhone nog nooit gePwned. Altijd iLiberty+ gebruikt. Ik kon adhv Michaels handleiding en zijn custom FW gewoon upgraden naar 2.0. Nog nooit het programma WinPwn van dichtbij gezien zelfs...
Dus hij moet mijn inziens niet gePwned zijn... Gewoon Restore mode, aan iTunes hangen en custom FW er op knallen!
(no disrespect eh, croiman )

EDIT: Dus voor vanessa: de Pwnage tool MAAKT de custom firmware. Maar iedereen kan die achteraf op zijn/haar iPhone zetten mbv iTunes. Gewoon denken aan die Restore Mode...

Ja zo heb ik het ook begrepen. Is denk ik ook helemaal niet zo raar, als je de long manual bekijkt dan doet die PWNAGE niet anders dan een FW maken die alle nodige tools als bootneuker erin steekt. Dus als iemand anders (hier Michael) die al gemaakt heeft heb je heel die stap voor niks nodig.

Waarom moet je eigenlijk per se in restore staan ? en kan je niet gewoon een iphone die aanstaat met alt op restore klikken ? Dat accepteert itunes toch ook.

Laatst gewijzigd door vanessa; 24-07-08 om 16:20.
  #1165  
Oud 24-07-08, 16:19
timba timba is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik krijg dit niet voor mekaar! kan iemand mij helpen??????
  #1166  
Oud 24-07-08, 16:19
bestbier bestbier is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover Bekijk bericht
@bestbier: Net even geprobeerd en ik ondervind geen probleem. Net zo goed als bij FW 1.1.4...
Bij 1.1.3 had ik die problemen ook niet, maar deze 2.0 versie is veel instabieler. Slecht geluid via de oordopjes, programma's die er spontaan uitknallen, spontane resets etc.

Ergo, ik vraag me af of deze versie wel zo geschikt is voor iPhone 1.0
Misschien toch wel meer voor de 3G?
Lees mee:

"On top of that, we're hearing whispers that the .ipsw in question was meant only for 3G phones and not first-gen units -- and bizarrely, the build number of what we've got is 5A347, while our launch iPhone 3G is running build 5A345 on them."

Hier is het complete artikeltje. Are you having problems with iPhone 2.0? - Engadget Mobile
  #1167  
Oud 24-07-08, 16:20
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

@ Vanessa: Veel succes dan met het upgraden van je iPhone. Ik heb bij mij wel alle Installer apps verwijderd en mijn settings gereset. Weet niet of het heel belangrijk is, maar ik heb alleszins geen problemen gehad met updaten!
  #1168  
Oud 24-07-08, 16:24
Cancunlover Cancunlover is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Lommel (België)
Berichten: 531
Standaard

@bestbier:
Ik denk niet dat de FW 2.0 NIET geschikt zou zijn voor de iPhone 1.0. Ik heb ergens iets gelezen over die 5A347. Is alweer een update omdat er blijkbaar in 5A345 al bekende bugs zaten. Ik zou niet te veel zoeken achter deze samenzweerderige teksten. Ik heb tot op heden ongeveer 14 apps (App Store: betalend en gratis en Cydia apps) lopen, en nog steeds geen enkel probleempje ondervonden. Batterij gaat lang genoeg mee, geen probleem met OpenSSH, geen last van zogezegde "lag" als je met de UI bezig bent, helemaal niets... Dus ik kan jouw vermoeden niet bevestigen...
EDIT (uit het artikel dat je aangeeft bij de comments):

Before anyone posts stuff about the "leaked" firmware release being 3G only, or newer than 5A345, I'd like to confirm a couple of points:

1) 5A345 is listed as "SameAs" 5A347 in the Apple versions XML file located at http://phobos.apple.com/version which is used by iTunes as a look-up table. In other words they are technically almost the same build, 5A347 is just 2 compiles further down the chain so probably very little or no differences between that and the 3G firmware.

2) If you unzip the IPSW package, you find that there are two trees of firmware in there, one marked as "m68ap.production" and one as "n82ap.production". M68AP is the internal model number for the original iPhone with EDGE, and N82AP is the internal model number for the iPhone 3G. Each folder contains specific firmware for the individual models of the phone - these are different binaries. When updating from iTunes, it interrogates the phone's internal model number and will flash the correct firmware.

Laatst gewijzigd door Cancunlover; 24-07-08 om 16:28.
  #1169  
Oud 24-07-08, 16:26
Marvin88 Marvin88 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Heemskerk
Berichten: 8
Standaard

hi allemaal.
ik zit met een prob. en hoop dat een van jullie mij daarmee kan helpe, ik had volgensmij versie 1.0.2 (of in iedergeval een versie voor 1.1.1) nou heb ik vanochtend geprobeerd m met pwnage op de nieuwste firmware te brengen alleen is het me toch niet helemaal gelukt. hij heb m wel op versie 2.0 gebracht, kan alleen nu verder niks meer mee want hij accepteerd me sim niet meer. nou heb ik op verschillende websites waaronder ook deze de hele manual gevolgd en wat me opviel is dat pwnage bij mij nooit naar de bootloaders vroeg. kan het daaraan liggen dat het niet werkt? of heb ik wat fout gedaan... hoop echt dat jullie mij kunnen helpen met me probleem.
Gr
  #1170  
Oud 24-07-08, 16:28
bestbier bestbier is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover Bekijk bericht
@bestbier:
Ik denk niet dat de FW 2.0 NIET geschikt zou zijn voor de iPhone 1.0. Ik heb ergens iets gelezen over die 5A347. Is alweer een update omdat er blijkbaar in 5A345 al bekende bugs zaten. Ik zou niet te veel zoeken achter deze samenzweerderige teksten. Ik heb tot op heden ongeveer 14 apps (App Store: betalend en gratis en Cydia apps) lopen, en nog steeds geen enkel probleempje ondervonden. Batterij gaat lang genoeg mee, geen probleem met OpenSSH, geen last van zogezegde "lag" als je met de UI bezig bent, helemaal niets... Dus ik kan jouw vermoeden niet bevestigen...
Dan moet je toch de klachten van de mensen in dat artikel maar eens lezen. 1 en al resets en programma's die eruit knallen.
Trouwens, een kwartier tot een half uur!!! syncen met iTunes is niet echt des Apple's hoor. Geen wonder dat ze al met FW 2.01 bezig zijn.

Ik heb m'n huis vol met Apple spullen en niets is zó instabiel.
  #1171  
Oud 24-07-08, 16:31
Fudgem Fudgem is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

Hallo, ik heb een probleem.

Ik wou mijn iPhone restoren naar 2.0 met de custom file (is 1.1.2 OTB US). Dat ging goed, maar tijdens het flashen van de baseband (na bootneuter) drukte ik per ongeluk op sinc in iTunes en werd dat flashen dus onderbroken. Nu wil mijn iPhone niet meer opstarten, en als ik opnieuw wil restoren in iTunes, krijg ik error 1604.
Help! -edit: Ook als ik de officiele iPhone restore doe, krijg ik 1604, heb ik de baseband nu gesloopt???

Laatst gewijzigd door Fudgem; 24-07-08 om 18:34.
  #1172  
Oud 24-07-08, 17:37
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door croiman Bekijk bericht
Dan zal dit mss een firmware zijn waarin de baseband en al veranderd zijn, als op je firmware staat custom-restore bla bla bla, moet je iphone normaal gezien gePwned zijn. Tenzij het geen firmware is die gemaakt is met Pwnagetool of Winpwn.

K kan geen custom laden in iphone zonder gePwned te hebben, al voor gehad bij klanten dat k Pwnage vergeten was in iphone, en wou de custom niet aannemen.

Dus vraag ik me af hoe en wat?
Croiman je zit ernaast je iphone hoeft niet gepwnd te zijn om de custom 2.0 te draaien op windows op mac. Misschien inderdaad handig als je de hele topic nog een doorleest. De custom is gemaakt met de pwnage tool 2.0
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #1173  
Oud 24-07-08, 17:42
gemmelos's schermafbeelding
gemmelos gemmelos is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Zoek functie even gebruiken. Maar er zit geen installer in wel Cydia. Maar veel apps werken niet op 2.0 vanwege de fw structuur. Maar worden herschreven op dit moment. In de appstore zitten ook veel apps die in de installer stonden, sommige gratis en anders betalen
maar cydia is ook een (soort) installer.app dus daar zou ik dus ook apps mee kunnen installeren evenals met appstore ..?
  #1174  
Oud 24-07-08, 20:03
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gemmelos Bekijk bericht
maar cydia is ook een (soort) installer.app dus daar zou ik dus ook apps mee kunnen installeren evenals met appstore ..?
Maar het probleem is dat er nog niet veel programma's worden aangeboden via Cydia voor firmware 2.0.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #1175  
Oud 24-07-08, 20:50
atonba atonba is offline
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 66
Stuur een bericht via MSN naar atonba
Standaard

Jeetje, met zweet in de handen heb ik mijn iphone naar fw 2.0 gebracht. Thanx to Michaels Custom Firm ware en zijn handleiding was het en fluitje van een cent. Ik had de mijne in de USA gekocht en had geen idee hoe die unlocked en jailbroken was daar. Na lang twijfelen overwon toch mijn nieuwsgierigheid van de angst en heb ik de upgrade gedaan. Onwijs bang dat ik errors zou krijgen... maar goed, alles lijkt het te doen, alleen de muziek er weer opnieuw opzetten. Thanx to iphoneclub voor alle info! en special thanx to Michael!!!

Oja, gelijk mijn profiel effe aanpassen!
  #1176  
Oud 24-07-08, 21:45
Fortissimi Fortissimi is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 15
Standaard Proximus

Ik beschik over volgende iPhone:

- 1 Gen (US)
- FW 1.1.4 (via ZiPhone 3.0 en dus BL 3.9)

Vraag:

Zijn er mensen die ervaring hebben met een iPhone die draait op de Custom 2.0 van Michael en gebruik maken van de belgische provider Proximus ? Werkt de SMS en Mail functie naar behoren en is de telefoon naar behoren unlocked ?


Grazie!


PS: Zijn alle providers sowieso unlocked of houdt de 2.0 zich aan de toegewezen providers voor de desbetreffende landen (vb: Mobistar in België) ?
  #1177  
Oud 24-07-08, 21:51
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fortissimi Bekijk bericht
Ik beschik over volgende iPhone:

- 1 Gen (US)
- FW 1.1.4 (via ZiPhone 3.0 en dus BL 3.9)

Vraag:

Zijn er mensen die ervaring hebben met een iPhone die draait op de Custom 2.0 van Michael en gebruik maken van de belgische provider Proximus ? Werkt de SMS en Mail functie naar behoren en is de telefoon naar behoren unlocked ?


Grazie!


PS: Zijn alle providers sowieso unlocked of houdt de 2.0 zich aan de toegewezen providers voor de desbetreffende landen (vb: Mobistar in België) ?
Dit werkt voor alle providers en alles werkt gewoon
  #1178  
Oud 24-07-08, 23:10
kdhoe kdhoe is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Aalst, België
Berichten: 227
Standaard

De custom firmware werkt met alle providers over heel de wereld. Unlocked betekent simlockvrij voor ALLE providers. Over cydia: blijkbaar denken veel mensen dat als installer 4 uitkomt ze opeens terug 100en programma's kunnen installeren. Dat is dus niet zo. Alle belangrijke/nuttige programma's die werken met firmware 2.0 staan in cydia. Installer 4 zal niet echt veel meerwaarde geven tov cydia. Het verschil en ook voordeel is gewoon dat je zelf sources kan toevoegen.
  #1179  
Oud 25-07-08, 00:40
Marvin88 Marvin88 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Heemskerk
Berichten: 8
Standaard

hi allemaal.
ik zit met een prob. en hoop dat een van jullie mij daarmee kan helpe, ik had volgensmij versie 1.0.2 (of in iedergeval een versie voor 1.1.1) nou heb ik vanochtend geprobeerd m met pwnage op de nieuwste firmware te brengen alleen is het me toch niet helemaal gelukt. hij heb m wel op versie 2.0 gebracht, kan alleen nu verder niks meer mee want hij accepteerd me sim niet meer. nou heb ik op verschillende websites waaronder ook deze de hele manual gevolgd en wat me opviel is dat pwnage bij mij nooit naar de bootloaders vroeg. kan het daaraan liggen dat het niet werkt? of heb ik wat fout gedaan... hoop echt dat jullie mij kunnen helpen met me probleem.
Gr
  #1180  
Oud 25-07-08, 01:00
tonhaarmans tonhaarmans is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 137
Standaard

Volgens mij zoekt Pwnage 2.01 naar de bootloaders in de map waarin Pwnage zelf ook zit. Als hij ze daar vindt, vraagt hij niet meer waar hij ze moet zoeken. Bij Pwnage 2.00 waren die vragen er wel. Maar het lijkt of je gewoon Restore hebt gedaan (in plaats van Alt-Restore) of dat je niet de Custom-file hebt aangewezen maar de oorspronkelijke file. Misschien dat het antwoord op je vraag ergens in het forum staat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Unlock 36 31-01-09 02:14
iPhone: [3G] Pwnage 2.2 voor FW 2.2 - Verzameltopic (OSX) ArB Jailbreak 5 24-01-09 10:56
iPhone: [3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Jailbreak 283 20-11-08 18:08
iPhone 1e gen.: [1.0] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) Gonny Unlock 454 20-11-08 17:22
iPhone: [3G] Pwnage 2.0.2 - Verzameltopic (OSX versie) Michael Jailbreak 110 15-10-08 14:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:04.