iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/)
-   -   iPhone 1e gen.: HELP: Failed to enter DFU mode (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f66/unlock/16862-help-failed-to-enter-dfu-mode.html)

JoriSsz 20-07-08 22:18

HELP: Failed to enter DFU mode
 
Yo medemaccers,

uiteraard zit ik nu vol vreugd mijn 1.1.4 te upgraden naar 2.0, echter krijg ik deze melding na stap 11 " building IPSW.

Ik heb eerst gegoogled en ik kreeg dit advies :

in terminal uitvoeren:

cd ~/Library/iTunes
mkdir “Device Support”

Dit werkt bij mij helaas niet.. ik kan mijn iphone dus niet upgraden.

nog meer mensen met dit probleem?

en uiteraard wie heeft de oplossing?

greetzz

JoriSsz 20-07-08 22:45

gevonden oplossing

1.) Unplug your iPhone!!
2.) Start pwnage2.0 and follow the instructions...
3.) Connect your iPhone when promted...
4.) Now you will get the instructions for the DFU mode...

Werkte helaas NIET bij mij

iemand andere oplossing?

Michael 20-07-08 23:11

Mensen je kan ook in recovery restoren ipv dfu.

Diviance1 20-07-08 23:13

Ik kreeg de melding ook. Wat ik heb gedaan is gewoon op 'volgende' geklikt (omdat de .ipsw al aangemaakt was. En toen heb ik gewoon met iTunes de .ipsw gedaan. Zit nu op een perfect werkende 2.0.

JoriSsz 20-07-08 23:16

ik weet niet wat je hiermee bedoeld michael... sorry

kan je iets duidelijker zijn misschien? Ik doe wat gevraagd wordt bij dr pwnage tool.. ik zet de iphone in de dock verbonden met itunes en ga met de tool aan de slag...

hier blijft hij hangen met de melding "failed to ENTER dfu"

ik wil wel in recovery restoren, maar hoe doe ik dit?

step by step please? :)

(ik ben echt hard op zoek naar de oplossing.. ben hard aan het googlen.. ben dus niet lui en krijg liever alles voorgeschoteld)

JoriSsz 20-07-08 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diviance1 (Bericht 148489)
Ik kreeg de melding ook. Wat ik heb gedaan is gewoon op 'volgende' geklikt (omdat de .ipsw al aangemaakt was. En toen heb ik gewoon met iTunes de .ipsw gedaan. Zit nu op een perfect werkende 2.0.

Als ik op volgende druk.. kom ik weer bij het startscherm... de ipsw zou aangemaakt moeten zijn.. maar die staat nergens op mijn mac...

hoe heb je dit gedaan dan?

Diviance1 20-07-08 23:18

Hmm. Bij mij kwam ie gewoon op mijn bureaublad terecht. Ik kwam ook weer terecht bij het startscherm, maar hij stond gewoon op m'n bureaublad. Probeer het nog eens te doen, maar eerst je iPhone aan en uit te zetten en in je dock te doen. Misschien dat ie het dan wel doet.

Michael 20-07-08 23:20

Restore mode Zet je iphone uit Haal hem van de kabel. Sluit hem weer aan de kabel met je vinger op de homeknop. iPhone start op en eindigt met opstarten zodra ituneslogo en stekker te zien zijn. Dan restoren

Common.Sense 20-07-08 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 148486)
Mensen je kan ook in recovery restoren ipv dfu.

Michael, dit werkt echt niet. Ik heb het zelf ook gehad en kreeg een error 6.
je moet echt in DFU gaan en dat kan echt als je maar goed de home en power button 10 seconden vast houdt en daarna de power los laat en home vast blijft houden.

Michael 20-07-08 23:23

Ik heb hier net nog een iphone in restore gedaan. Bij error 6 is het probleem voor dat je al op 2.0 zit

JoriSsz 20-07-08 23:49

Hier even een samenvatting van een PM gesprek tussen mij en michael:



Geeft niks hoor. Wel de altknop indrukken en houden en dan herstel kiezen Dan kan je naar de custom 2.0 browsen

QUOTE=JoriSsz] Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoriSsz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoriSsz
Ik krijg de melding.. " failed to ENTER dfu mode..

Dus ik denk het binnenkomen..

heb jij hier een oplossing voor?

Mijn dank zou erg groot zijn :)


Ga dan gewoon in restore mode de custom erop zetten Dat kan ook. Restore mode dan zet je je iphone uit en haal hem van de kabel dan weer aanzetten door hem aan de kabel te hangen met je vinger op de homeknop

Dan restoren Niet vergeten de alt knop ingedrukt te houden voor je op herstel drukt


bedankt voor de hulp maar even voor de zekerheid voor dat ik mn iphone verziek.(ik zet dit antwoord gelijk in het topic dat ik aangemaakt heb)

restore mode: iphone in dock uitzetten. Uit het dock halen. in het dock plaatsen met home button ingedrukt.

Ik krijg gelijk deze melding:

http://i38.tinypic.com/2zdoe9z.jpg

Ik neem aan dat als ik op zoek druk.. apple ziet dat deze iphone gehacked is.. Dus zij deze blokkeren als ik op zoek druk.. Klopt dit? of kan ik gewoon "zoek" drukken?

Dan restoren: Hoe restore ik? in itunes op herstel drukken? (neem ik aan)

BEDANKT VOOR DE HULP!!!


Je mag op zoek drukken Dat zien ze niet bij apple :D


en vervolgens op herstellen drukken (itunes zegt dat hierdoor de nieuwste firmware wordt geinstalleerd) ?

of wordt hij dan wel geblocked door apple?

(sorry, ik weet dat je het druk hebt op dit moment)




Ik heb dit alles gedaan, en bij mij werk alles nu zoals het zou moeten werken.. 2.0 in geinstalleerd!!

Ik ga dus nu lekker op mijn bed zitten *****n met mijn nieuwe speeltje!! ten ongenoegen van mijn vriendin!! :)

THANK YOU MICHAEL... the super moderator!

Michael 20-07-08 23:51

Goed gedaan man. Enne het vriendinnetje kan best effe wachten :D:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.